ABS blok til Audi 100 C4

Indlæg om bremser
Besvar
nsigurdsson
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 16
Tilmeldt: 26/09/2015 19:37

ABS blok til Audi 100 C4

Indlæg af nsigurdsson »

Hej Audi-folk

Min 100 V6 2.8L sedan fra 1991 bremser ikke godt nok når man blokerer. Da bilen bremser jævnt, pedalen reagerer ved motorstart, klodser og skiver er skiftet, ja så falder mistanken på ABS-blokken.

Er der nogle der har erfaring her og som måske mistænker noget helt andet end ABS?

Der har været bøvl med elnettet i bilen, kan det være at forkert strøm til ABS kan gøre udfaldet?

Nogle der har tip til at finde en brugt ABS-blok?

Hilsen nis
Nis Sigurdsson
Audi 100 2.8E V6 Aut 1992
nsigurdsson
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 16
Tilmeldt: 26/09/2015 19:37

Re: ABS blok til Audi 100 C4

Indlæg af nsigurdsson »

lige en uddybning.

bremse-pedalen giver modstand/hård når man trykker, således man kun kan bremse moderat, og man kan ikke lige en hård opbremsning.

vacum-systemet virker, da pedalen synker fint ved start. ABS-lampen i instrumentbrættet lyser som den skal når nøglen er drejet, og den slukker hurtigt efter bilen er startet.

så mit spørgsmål er om i kender til at at ABS-blokken kan begrænse trykket?

og hvis ja om i ved om for lidt eller for meget strøm til kan få ABS-blokken til at gøre dette?

jeg har kværnet igennem flere indlæg fra morten00 og GertH - bla viewtopic.php?f=12&t=8441 - uden dog helt er blevet klogere.

på forhånd tak. nis
Nis Sigurdsson
Audi 100 2.8E V6 Aut 1992
nsigurdsson
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 16
Tilmeldt: 26/09/2015 19:37

Re: ABS blok til Audi 100 C4

Indlæg af nsigurdsson »

Hej alle

Der kom en løsning på problemet efter jeg snakkede med Gert H. Den vil jeg lige dele her, hvis i skulle komme ud for noget lignende.

Der var heldigvis intet galt med ABS-blokken. Fejlen var et lille vinkelgummirør der klappet sammen og der var en flække i. Det rør sad på røret til bremseforstærkeren.

Til trods for at bremepedal sank fint med motorstart så var det altså i vakuumsystemet at fejlen lå. Og det var noget man først kunne konstaere når man skulle bruge bremsen under kørsel.

Så nu bremser dyret igen, og det er jo dejligt at kunne køre igen og nu med vintersutter på ovenikøbet.
Nis Sigurdsson
Audi 100 2.8E V6 Aut 1992
Besvar

Tilbage til "Bremser"