Side 1 af 1

Bøvl

: 6/03/2013 10:52
af møllerjensen
Jeg har en Q7 3 liter fra 2006 som hopper ved skarpe sving - troede først det var servo pumpe, derefter bærekugler mv., derefter trækstænger - det var det ikke, har nu haft den på værksted hvor de påstår at det gør den da 4 hjulstrækket forsøger at rette den op !!!!! lyder fuldstændig idiotisk - det virker som om det bliver værre når den er varm. Er der nogen som har et godt bud, eller har prøvet noget tilsvarende ?

Hilsner

Henrik

Re: Bøvl

: 6/03/2013 11:15
af Jan-DK
Hvordan er dæk slid.

Er de slidt lige meget.
Skævt, på den ene side eller kun på siderne eller kun på midten.

"hvis" nu de to af dem er slidt ned og de to andre er næsten nye.

Et skud langt ude er at selve sporingen er ude af kurs.

Re: Bøvl

: 6/03/2013 11:46
af møllerjensen
Tak for tippet, skal skifte til nye sommerhjul i næste uge, får lige tjekket sporingen der også.

Re: Bøvl

: 6/03/2013 13:56
af Havberg
jeg sidder og tænker på om der er noget galt med et differentiale?

På min S2 kan jeg manuelt spærre diff. på bagakslen - og drejer man skarpt med låst bag diff. så vil det inderste hjul "hoppe" da det jo bliver tvunget rundt med samme hastighed som det yderste.

Måske du skulle overveje et andet værksted også til fremtiden - den forklaring lyder noget mystisk :mrgreen:

Re: Bøvl

: 6/03/2013 14:06
af Ivan
Gætter på du har store hjul 18-19"?

Hopper - du mener rystelser sammen med på tysk nævnt "brummen"?

Re: Bøvl

: 6/03/2013 16:24
af Høy
jeg sidder og tænker på om der er noget galt med et differentiale?


+ 1: Det kan CoupéGt have ret i. Q7 har et selvspærrende midterdifferentiale. Hvis det er låst hele tiden (eller hele tiden giver lige meget trækkraft til begge aksler), vil bilen helst køre ligeud, så værkstedets forklaring er ikke helt så dum, som den måske kan lyde. Det er naturligvis ikke meningen, at den skal gøre det.

Hvis man kan låse det elektrisk, kan man evt. læse i en måleværdiblok, om det er låst hele tiden.

EDIT: Omkring side 18 er der en masse interessant at læse. http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_363.pdf

Så vidt jeg kan forstå, kan man aktivere en terræntilstand med lås (i midten?) ved at trykke på ESP-knappen. Måske noget, det var værd at kigge på?

For resten: Fed overskrift/titel (y) Den må du have grublet længe over.

\Alex

Re: Bøvl

: 7/03/2013 06:24
af møllerjensen
Tak for input, lyder som om det kunne være diff - er dog ikke lige klar over hvordan jeg tjekker det ? prøver værkstedet. Det som jeg mener med rystelser er at (værst når den er varm) det føles ved skarpe sving som om at det ene forhjul glider på en iset overflade - det virker meget underligt.

Lige et par spørgsmål mere, jeg overvejer at på den chippet ved rh motorsport - er der nogen som har erfaring med det ?? den skal også snart til service, er det ikke billigst og bedst i Tyskland ?

Re: Bøvl

: 7/03/2013 07:30
af Bjørn T
møllerjensen skrev:Tak for input, lyder som om det kunne være diff - er dog ikke lige klar over hvordan jeg tjekker det ? prøver værkstedet. Det som jeg mener med rystelser er at (værst når den er varm) det føles ved skarpe sving som om at det ene forhjul glider på en iset overflade - det virker meget underligt.

Lige et par spørgsmål mere, jeg overvejer at på den chippet ved rh motorsport - er der nogen som har erfaring med det ?? den skal også snart til service, er det ikke billigst og bedst i Tyskland ?

Er der ikke en lampe for "terrænlås"?
Hvis det skyldes låst differentiale, er det meget sandsynligt, at det bliver værre når bilen bliver varm. Dine dæk bliver jo også en del varmere hvis de "rufler" hen over asfalten, og bider derfor også bedre.

Re: Bøvl

: 7/03/2013 11:03
af Gio
møllerjensen skrev:Tak for tippet, skal skifte til nye sommerhjul i næste uge, får lige tjekket sporingen der også.
Kast lige et blik på vejrudsigten, inden du smider sommer-sutter på.
Efter min bedste overbevisning, så er det liiige tidligt nok. Og det synes vejrguderne vist også.

GL med fejlsøgningen.

Re: Bøvl

: 7/03/2013 21:06
af Ivan
møllerjensen skrev:Tak for input, lyder som om det kunne være diff - er dog ikke lige klar over hvordan jeg tjekker det ? prøver værkstedet. Det som jeg mener med rystelser er at (værst når den er varm) det føles ved skarpe sving som om at det ene forhjul glider på en iset overflade - det virker meget underligt.

Lige et par spørgsmål mere, jeg overvejer at på den chippet ved rh motorsport - er der nogen som har erfaring med det ?? den skal også snart til service, er det ikke billigst og bedst i Tyskland ?


Min gør det aldrig, når den er kold og altid, når den er varm. Har forgæves forsøgt at få skiftet olie på mit Torsen, men ingen værksteder hat kunnet. :-k

Bagdifferentialet har fået skiftet uden virkning.