Jeg har en Q7 3 liter fra 2006 som hopper ved skarpe sving - troede først det var servo pumpe, derefter bærekugler mv., derefter trækstænger - det var det ikke, har nu haft den på værksted hvor de påstår at det gør den da 4 hjulstrækket forsøger at rette den op !!!!! lyder fuldstændig idiotisk - det virker som om det bliver værre når den er varm. Er der nogen som har et godt bud, eller har prøvet noget tilsvarende ?
Hilsner
Henrik
Bøvl
Re: Bøvl
Hvordan er dæk slid.
Er de slidt lige meget.
Skævt, på den ene side eller kun på siderne eller kun på midten.
"hvis" nu de to af dem er slidt ned og de to andre er næsten nye.
Et skud langt ude er at selve sporingen er ude af kurs.
Er de slidt lige meget.
Skævt, på den ene side eller kun på siderne eller kun på midten.
"hvis" nu de to af dem er slidt ned og de to andre er næsten nye.
Et skud langt ude er at selve sporingen er ude af kurs.
Hilsen Jan Møller.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.
-
- Ny forumbruger
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 6/03/2013 10:48
Re: Bøvl
Tak for tippet, skal skifte til nye sommerhjul i næste uge, får lige tjekket sporingen der også.
Re: Bøvl
jeg sidder og tænker på om der er noget galt med et differentiale?
På min S2 kan jeg manuelt spærre diff. på bagakslen - og drejer man skarpt med låst bag diff. så vil det inderste hjul "hoppe" da det jo bliver tvunget rundt med samme hastighed som det yderste.
Måske du skulle overveje et andet værksted også til fremtiden - den forklaring lyder noget mystisk
På min S2 kan jeg manuelt spærre diff. på bagakslen - og drejer man skarpt med låst bag diff. så vil det inderste hjul "hoppe" da det jo bliver tvunget rundt med samme hastighed som det yderste.
Måske du skulle overveje et andet værksted også til fremtiden - den forklaring lyder noget mystisk
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
Re: Bøvl
Gætter på du har store hjul 18-19"?
Hopper - du mener rystelser sammen med på tysk nævnt "brummen"?
Hopper - du mener rystelser sammen med på tysk nævnt "brummen"?
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Re: Bøvl
jeg sidder og tænker på om der er noget galt med et differentiale?
+ 1: Det kan CoupéGt have ret i. Q7 har et selvspærrende midterdifferentiale. Hvis det er låst hele tiden (eller hele tiden giver lige meget trækkraft til begge aksler), vil bilen helst køre ligeud, så værkstedets forklaring er ikke helt så dum, som den måske kan lyde. Det er naturligvis ikke meningen, at den skal gøre det.
Hvis man kan låse det elektrisk, kan man evt. læse i en måleværdiblok, om det er låst hele tiden.
EDIT: Omkring side 18 er der en masse interessant at læse. http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_363.pdf
Så vidt jeg kan forstå, kan man aktivere en terræntilstand med lås (i midten?) ved at trykke på ESP-knappen. Måske noget, det var værd at kigge på?
For resten: Fed overskrift/titel Den må du have grublet længe over.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
-
- Ny forumbruger
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 6/03/2013 10:48
Re: Bøvl
Tak for input, lyder som om det kunne være diff - er dog ikke lige klar over hvordan jeg tjekker det ? prøver værkstedet. Det som jeg mener med rystelser er at (værst når den er varm) det føles ved skarpe sving som om at det ene forhjul glider på en iset overflade - det virker meget underligt.
Lige et par spørgsmål mere, jeg overvejer at på den chippet ved rh motorsport - er der nogen som har erfaring med det ?? den skal også snart til service, er det ikke billigst og bedst i Tyskland ?
Lige et par spørgsmål mere, jeg overvejer at på den chippet ved rh motorsport - er der nogen som har erfaring med det ?? den skal også snart til service, er det ikke billigst og bedst i Tyskland ?
Re: Bøvl
møllerjensen skrev:Tak for input, lyder som om det kunne være diff - er dog ikke lige klar over hvordan jeg tjekker det ? prøver værkstedet. Det som jeg mener med rystelser er at (værst når den er varm) det føles ved skarpe sving som om at det ene forhjul glider på en iset overflade - det virker meget underligt.
Lige et par spørgsmål mere, jeg overvejer at på den chippet ved rh motorsport - er der nogen som har erfaring med det ?? den skal også snart til service, er det ikke billigst og bedst i Tyskland ?
Er der ikke en lampe for "terrænlås"?
Hvis det skyldes låst differentiale, er det meget sandsynligt, at det bliver værre når bilen bliver varm. Dine dæk bliver jo også en del varmere hvis de "rufler" hen over asfalten, og bider derfor også bedre.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Re: Bøvl
Kast lige et blik på vejrudsigten, inden du smider sommer-sutter på.møllerjensen skrev:Tak for tippet, skal skifte til nye sommerhjul i næste uge, får lige tjekket sporingen der også.
Efter min bedste overbevisning, så er det liiige tidligt nok. Og det synes vejrguderne vist også.
GL med fejlsøgningen.
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line
'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
Re: Bøvl
møllerjensen skrev:Tak for input, lyder som om det kunne være diff - er dog ikke lige klar over hvordan jeg tjekker det ? prøver værkstedet. Det som jeg mener med rystelser er at (værst når den er varm) det føles ved skarpe sving som om at det ene forhjul glider på en iset overflade - det virker meget underligt.
Lige et par spørgsmål mere, jeg overvejer at på den chippet ved rh motorsport - er der nogen som har erfaring med det ?? den skal også snart til service, er det ikke billigst og bedst i Tyskland ?
Min gør det aldrig, når den er kold og altid, når den er varm. Har forgæves forsøgt at få skiftet olie på mit Torsen, men ingen værksteder hat kunnet.
Bagdifferentialet har fået skiftet uden virkning.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!