Kære Alle,
Jeg har brug for et godt råd. Q7 fra 2011 en med en 3,0 TDI 240 HK begyndte pludselig at vise advarselslampen "forglødning diesel motorlampe". Motorkraften blev reduceret betragteligt og topfarten gik ned til 120 km/t. Derefter kom kontrollampen "udstødningskontrol EODB" på.
Udlæsning af fejlkode er følgende:
1 fejl fundet:
5211 - Brændstof fordeler-/systemtryk
P0087 00 [175] - For lav
Fejllampe aktiveret - Bekræftet - Testet siden sletning af hukommelse
Fryseramme:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 2
Fejlhyppighed: 3
Kørestrækning: 151165 km
Dato: 2018.01.25
Tid: 16:36:36
Hvad kan det skyldes?
mvh
Thomas
5211 - Brændstof fordeler-/systemtryk
Re: 5211 - Brændstof fordeler-/systemtryk
Brændstofdoseringsventilen ved højtrykspumpen.
Fås separat ved Bosch og lign.
\Alex
Fås separat ved Bosch og lign.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: 5211 - Brændstof fordeler-/systemtryk
Kære Alex,
Mange tak for dit svar.
1) Og så lige for at være helt sikker. Højtrykspumpen er den mekaniske pumpe, der er boltet på motoren - ikke sandt?
2) Og det er sådan en ventil her som vist på dette link?
https://www.bildeleshop.dk/bugiad/1082778
Du skal have mange tak for dit svar.
mvh
Thomas
Mange tak for dit svar.
1) Og så lige for at være helt sikker. Højtrykspumpen er den mekaniske pumpe, der er boltet på motoren - ikke sandt?
2) Og det er sådan en ventil her som vist på dette link?
https://www.bildeleshop.dk/bugiad/1082778
Du skal have mange tak for dit svar.
mvh
Thomas
Re: 5211 - Brændstof fordeler-/systemtryk
Pas, linket fører mig kun til forsiden.
Prøv at logge måleværdiblok 22. Testeren viser muligvis også, hvad trykket skal være. Det er meget høje værdier.
Det er kun et bud baseret på tyske fora. Pumpen kan også være dårlig, eller et eller andet er utæt.
EDIT: Her er funktionen beskrevet fra side 12 (N290): https://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=701134
\Alex
Prøv at logge måleværdiblok 22. Testeren viser muligvis også, hvad trykket skal være. Det er meget høje værdier.
Det er kun et bud baseret på tyske fora. Pumpen kan også være dårlig, eller et eller andet er utæt.
EDIT: Her er funktionen beskrevet fra side 12 (N290): https://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=701134
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)