Upgrae af navi

bilstereo, navigation, telefon, bluetooth m.m., findes her.
HenrikH29
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 57
Tilmeldt: 15/01/2018 16:02

Re: Upgrae af navi

Indlæg af HenrikH29 »

Problemet er, at bilens "menusystem" MMI'en er bygget sammen med radio og navi. Altså en samlet enhed som ikke er så let at bytte enkeltdele ud i.

Det optimale ville være at MMI'en kunne integrere med f.eks. Apple Carplay og Googles tilsvarende - og så gerne trådløst. Teknikken er der, men bilfabrikkerne er bare bagud med det.

Så kunne man få mobilens NAVI op på MMI skærmen og instruktioner, lyd mv ud gennem højttaleren og bilens skærme.

PS der findes rent faktisk kits til eftermontering af f.eks. Apple Carplay på gamle MMI enheder, så de samler mobilens navi mv. og samtidig kan styre bilens MMI-funktioner. Prisen er så vidt jeg husker en 3.000 - og de findes på Ebay, Aliexpress og den slags sider.
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Upgrae af navi

Indlæg af Ivan »

GPS er GPS og at det er integreret i MMI og knoklet at bruge, er hvad det er. Men at jeg i nok 50% af mine destinationer, ikke kan kan angives, uden at jeg bruger min tlf. er TUMPET!

Systemet kender jo fint destinationen, når man er i området! :roll:

Så forespørgsler i GPS-systemet skal bare ændres og DE kan jo bare se, hvordan GPS'er til en tredjedel af prisen for en opdatering, har gjort, så det VIRKER!
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Upgrae af navi

Indlæg af Bjørn T »

mankandetmanvil skrev:Har en ven med en q7 fra 16 eller 17 kan gps ikke tale dansk heri de siger på audi at det kan den ikke, dette forstår jeg da ikke når den er købt i dk?
Ifølge dit profilnavn, så går du bare igang. :| Der er rigtig mange Audiejere der vil blive meget glade. :D
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Besvar

Tilbage til "ICE & MMI (in car entertainment & multimedia interface)"