Velkommen til det nye Audi-club.dk!

Her kan artikler på hjemmesiden debateres. (Det er planen at dette med tiden bliver flyttet, så debat sker direkte under artiklen på hjemmesiden).
Brugeravatar
Iznogood
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2182
Tilmeldt: 2/06/2004 07:50
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af Iznogood »

Det han sagde
MVH
Jesper Kjeldsen

Come to the dark side, we have cookies.....
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Indlæg af kimenemark »

"Det de sagde" Griner

Derudover er jeg ikke så vild med javascript menuen.
Farven falder sammen med bl.a. overskrifter i forumet og skrifttypen/-størrelsen er for dominerende.

Havde måske foretrukket ikke at anvende menuen, da den f.eks. ikke altid er i forgrunden (f.eks. foran dropdown felter).
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Brugeravatar
andersr
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 72
Tilmeldt: 29/09/2004 21:07
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Indlæg af andersr »

morten00 skrev:Det ser bare rigtig godt ud. Der må være lagt mange timer idet Mr. Green

Hvis der er muligt også at få de links som peger på ældre indlæg til at fungere igen ville det være rigtig godt.
Jeg kan se at Topic Id nr er bevaret, så det burde være muligt Række runge

Mvh Morten


De gamle links burde være konverterede, dog peger de på audiclub.dk og ikke audiclub.dk, så de vil først virke når audiclub.dk er flyttet til den nye server. Hvis du/i har fundet nogen links der ikke er konverterede så sig til.

kitora skrev:Jeg kan ikke logge ind på forsiden, men i forumsiden går det fint nok. Der må være sneget sig et par "fejl 40" ind...


Ja der er desværre nogen der ikke er blevet oprettet som medlemmer selvom jeg har arbejdet meget med at få merged den gamle forum liste med klubbens medlems liste. Vi må tage jer der ikke er oprettet som medlemmer manuelt, kitora og Iznogood er noteret og i skal nok blive oprettet asap Smiler

Ideen med farve valget har været at prøve og ramme de farver Audi selv bruger, men her i forum'et passer de knapt så godt ind.
Der er mange der har kommenteret at farverne er lidt "blege" og at der ikke er så meget kontrast i forum'et - det er helt sikkert noget jeg vil kigge på.

kimenemark skrev:Derudover er jeg ikke så vild med javascript menuen.
Farven falder sammen med bl.a. overskrifter i forumet og skrifttypen/-størrelsen er for dominerende.

Havde måske foretrukket ikke at anvende menuen, da den f.eks. ikke altid er i forgrunden (f.eks. foran dropdown felter).


Valget med at bruge en dropdown menu blev gjort fordi vi har så mange links vi gerne vil have tilgængelig overalt på siden, og der egner en dropdown menu sig bedst. Dropdown menuer har også bagsider som dem du nævner, men alternativet med at flytte links ned på siden kan gøre navigationen træg og svær at overskue. Dermed ikke sagt at vi ikke vil revurdere menu'en.

SteenTP skrev:Kan se at vi nu kan oploade billeder - DET var skønt!
I indlæg siden sidste besøg savner jeg at kunne sætte en tidsramme på.
I "tilbagemenuen" står alle sider som "audi club Danmark" så det er blevet lidt sværere (for mig) at navigere.
Alle emner siger "ingen nye indlæg" - også dem jeg ikke har læst...
Savner også min tre stjerner lidt....

Ang. tidsrammen vil jeg sætte det på listen, men da alle modifikationer til forum'et gør det besværligt at opgradere det når der kommer en ny version så vil vi nok lige se tiden an og se om ikke den nuværende funktionalitet er nok Smiler
Det er korrekt at titlen på alle sider er "Audi club danmark", det er knapt så fedt i forum så det vil jeg få rettet så der står titlen på forum tråden.
Jeg kan ikke forstå at du ikke får en "ny indlæg" besked?, det virker for mig - er der andre der oplever det samme?
Hvis du mener din forum status mht. de tre stjerner så vil vi løbe alle club medlemmer igennem og så sørge for de har den rigtige status Smiler

Tak for endnu mere feedback, keep it comming! Smiler
Brugeravatar
forcemand
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 178
Tilmeldt: 13/09/2004 19:13
Geografisk sted: Midt jylland

Indlæg af forcemand »

Hej folks Snak til hånden
tillykke med det nye look men måske lidt for gråt for mig Øh?
men ellers rigtig flot Danser
jeg syntes det er lidt svært at finde rundt Øh? men alt nyt skal jo læres, og nogle er længer om det end andre Rødmer
der var lige et par fejl.
I profil kan man max skrive 255hk d'oh! den er rettet Mr. Green Fedt
Og var jeg/vi ikke medlemmer før og ikke kun bruger Tænke den har du styr på nu ikke, Anders. Cool
så er der lige den med mail adressen i profil d'oh! HVAD er det den skriver Spørgsmål
Og til sidst, når man trykker på: Marker alle indlæg som læst: ryger man ud på en hvid side hvor der stå: TEST: i øverst venstre. og så står mand der Utålmodig
Rigtige biler er S-line og med turbo
Hilsen Forcemand
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af SteenTP »

Andersr skrev:

"Jeg kan ikke forstå at du ikke får en "ny indlæg" besked?, det virker for mig - er der andre der oplever det samme"

Ja.... jeg løb lige sur i "quote" syntaxen Mr. Green

Jeg skal prøve at udtrykke mig bedre...

Hvis jeg går ind og vælger "indlæg siden sidst" eller hvad den nu hedder får jeg ganske rigtigt de emner op som er blevet opdateret siden min sidste logon - så langt så godt.

MEN hvis jeg nu ikke LÆSER alle de nye indlæg vil alle indlæg alligevel blive markeret som "læst" når jeg logger af.
Det svare faktisk til at der bliver udført en "marker alle indlæg som læst" for samtlige tråde når man logger af.

På den måde er det ikke nemt at gennemskue hvilke indlæg jeg har læst og hvilke jeg ikke har læst.

Håber det forklarer hvad jeg mener... Blinke
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af PEB »

SteenTP skrev:Hvis jeg går ind og vælger "indlæg siden sidst" eller hvad den nu hedder får jeg ganske rigtigt de emner op som er blevet opdateret siden min sidste logon - så langt så godt.

MEN hvis jeg nu ikke LÆSER alle de nye indlæg vil alle indlæg alligevel blive markeret som "læst" når jeg logger af.
Det svare faktisk til at der bliver udført en "marker alle indlæg som læst" for samtlige tråde når man logger af.

På den måde er det ikke nemt at gennemskue hvilke indlæg jeg har læst og hvilke jeg ikke har læst.

Håber det forklarer hvad jeg mener... Blinke


Det gjorde det gamle forum også. Blinke
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af SteenTP »

OK..... godt så.... Griner

Det må være fordi at jeg altid brugte tidsinterval metoden a'la "alt inden for de sidste 12 timer" og lignende at jeg ikke har bemærket det.

MEN.... det ville nu være rart hvis kun indlæg man RENT FAKTISK havde læst blev markeret som læst.... syns jeg.... lissom.... agtigt.... Buu huu!

Om ikke andet må vi vel kunne blive enige om at "marker alle indlæg som læst" funktionen er FULDSTÆNDIG overflødig da det vil blive gjort no matter what når man logger af! Øh?
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Brugeravatar
kitora
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 11/12/2003 16:16
Geografisk sted: Randers

Indlæg af kitora »

SteenTP skrev:OK..... godt så.... Griner

Det må være fordi at jeg altid brugte tidsinterval metoden a'la "alt inden for de sidste 12 timer" og lignende at jeg ikke har bemærket det.

MEN.... det ville nu være rart hvis kun indlæg man RENT FAKTISK havde læst blev markeret som læst.... syns jeg.... lissom.... agtigt.... Buu huu!

Om ikke andet må vi vel kunne blive enige om at "marker alle indlæg som læst" funktionen er FULDSTÆNDIG overflødig da det vil blive gjort no matter what når man logger af! Øh?


Ikke enig! - Jeg bruger altid funktionen "alle indlæg siden sidste login", og læser det har jeg har interesse i. Resten må hellere end gerne være markeret som læst næste gang jeg logger ind, for jeg har heller ikke interesse i indlæggene næste gang jeg kigger forbi. Kan du følge mig.. ?

Derimod synes jeg det er synd at man ikke kan har en funktion som hedder "sidste 6 timer", "sidste 12 timer" osv. Den er ret nyttig synes jeg personligt.

En anden ting som er lidt synd er at denne funktion kun er tilgængelig fra forum forsiden. Den burde være tilgængelig uanset hvor i forummet man befinder sig.
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af SteenTP »

kitora skrev:Ikke enig! - Jeg bruger altid funktionen "alle indlæg siden sidste login", og læser det har jeg har interesse i. Resten må hellere end gerne være markeret som læst næste gang jeg logger ind, for jeg har heller ikke interesse i indlæggene næste gang jeg kigger forbi. Kan du følge mig.. ?


Ja og nej..... nogle gange er jeg kun lige inde i to minutter i løbet af arbejdsdagen for at kigge til et enkelt emne og det betyder ikke nødvendigvis at jeg ikke er interesseret i at kigge på de andre nye på et andet tidspunkt....

Jeg har ikke noget imod at der kun popper nye indlæg op når man vælger "indlæg siden sidste logon" men jeg har noget imod at de ulæste bliver markeret som læst.

Jeg er helt enig med dig på de andre punkter.
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Brugeravatar
pr-dk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 254
Tilmeldt: 15/03/2005 09:17
Geografisk sted: Afkørsel 47

Indlæg af pr-dk »

Jeg er kommet i besiddelse af dette videoklip.... det skulle være optaget i de sidste minutter inden release af det nye audiclub.dk ?.

men jeg kan ikke helt se om det er Anders eller PEB Utålmodig

/peter
Vedhæftede filer
2 min inden release..
2 min inden release..
image001.gif (260.84 KiB) Vist 33759 gange
_________________
quattro betyder bare, at man kører fast et sted, hvor Falck ikke kan hjælpe en... :-k
_________________
Brugeravatar
Kokken
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 27/01/2004 22:36
Geografisk sted: Vendsyssel

Indlæg af Kokken »

HA HA HA HA humor Danser Danser
Brian Pedersen

Audi 80 2,6E Avant quattro 1993 En ud af 1870 produceret
http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=166234

Audi A3 E-Tron 2016 nu med ny multitronic ;(

Toyota Avensis 1,8 vvt st.car 2007
Brugeravatar
andersr
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 72
Tilmeldt: 29/09/2004 21:07
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Indlæg af andersr »

Så har jeg fået rettet nogen fejl, og justeret et par ting:

  • HK under medlems profil kan nu sættes størrer end 255
  • Forum titler for medlemmer er nu "Audi club medlem" og ikke "Forum medlem", og alle medlemmer er ny medlem af medlems forum gruppen.
  • Farverne i forum er blevet ændret - ikke meget men dog nok til at der er størrer kontrast end før.
pr-dk skrev:- vi har ikke rettigheder til at vedhæfte filer i alle fora
- jeg savner den gamle funktion, hvor man kunne abonnere på indlæg i forummet


I hvilke fora er der ikke rettigheder til at vedhæfte filer?, jeg har ikke lige kunnet opspore dette problem.
Jeg vil kigge på at få lagt den nævnte overvågnings mod på forum'et.

Ud over dette er der et par andre små ting der skal rettes, men ellers en ganske smerte fri launch af det nye site (Indtil videre) Blinke
Brugeravatar
kirkster
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 6/04/2004 08:44
Geografisk sted: Århus

Indlæg af kirkster »

andersr skrev:
pr-dk skrev:- vi har ikke rettigheder til at vedhæfte filer i alle fora
- jeg savner den gamle funktion, hvor man kunne abonnere på indlæg i forummet


I hvilke fora er der ikke rettigheder til at vedhæfte filer?, jeg har ikke lige kunnet opspore dette problem.
Jeg vil kigge på at få lagt den nævnte overvågnings mod på forum'et.

Hej Anders,

Jeg ved ikke om det er rettigheder, men hvis man laver et reply på en tråd er "Add an Attachment" ikke altid med...
Feks. i: http://www.audiclub.dk/forum/posting.php?mode=quote&p=20303

En anden ting er vores tidszone (i perioden med sommertid: GMT + 2 timer) så uret i forum er en time bagefter.

Nu har jeg rettet i denne tråd et par gange men jeg synes ikke der skrives den er rettet ? kan det passe ?

Jeg synes også launchen er forløbet smertefrit, det kan jo ikke undgås at der smutter et eller andet i sådan et stort stykke arbejde - godt gået Bifald

Mvh. John
Billede
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 Meget glad - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug: Billede
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Indlæg af morten00 »

kitora skrev:Jeg kan ikke logge ind på forsiden, men i forumsiden går det fint nok. Der må være sneget sig et par "fejl 40" ind... d'oh!


Jeg kan heller ikke logge ind på forsiden af www.audiclub.dk , men det går fint på forumsiden, så er der vist noget som ikke er helt på plads ?

Log automatisk på virker ikke, jeg skal logge på hver gang jeg kommer til siden.

..og jeg savner godt nok funktionen "Vis indlæg indenfor de sidste xx dage / timer". Hvis blot jeg har været logget på og af igen kan jeg ikke finde de seneste indlæg, ikke engang med "søg" Sygamp;

Mvh Morten

PS jeg har rettet i det her indlæg 2-3 gange, men det bliver åbenbart ikke stemplet ind på længere Smiler
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Brugeravatar
pr-dk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 254
Tilmeldt: 15/03/2005 09:17
Geografisk sted: Afkørsel 47

Indlæg af pr-dk »

andersr skrev:
pr-dk skrev:- vi har ikke rettigheder til at vedhæfte filer i alle fora
- jeg savner den gamle funktion, hvor man kunne abonnere på indlæg i forummet


I hvilke fora er der ikke rettigheder til at vedhæfte filer?, jeg har ikke lige kunnet opspore dette problem.
jeg har ikke lige gået alle fora igennem, men jeg har vedhæftet screendump fra "Motor & transmission" .. og det er også i "klima"

Du har selvfølgelig tjek på det.... men i admin under "forum rettigheder" under "advanced mode" kan du se rettighederne for "vedhæft"... jeg gætter på den står til MOD eller ADMIN

men det letteste er nok at logge ind som en almindelig audi-club profil

andersr skrev:Jeg vil kigge på at få lagt den nævnte overvågnings mod på forum'et.
.
Det vil virkelig være dejligt.. jeg er selv admin på et tilsvarende phpbb, og vi har fået meget positiv feedback på denne forum-notification mod.... især da "postet siden sidste login" ikke er særlig stærk på dette forum.... det er jo stadig frivillig for den enkelte hvad han vil abon. på.

/peter
Vedhæftede filer
screendump fra "Motor & transmission"
screendump fra "Motor & transmission"
rettigheder.gif (45.94 KiB) Vist 33701 gange
_________________
quattro betyder bare, at man kører fast et sted, hvor Falck ikke kan hjælpe en... :-k
_________________
Brugeravatar
kitora
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 11/12/2003 16:16
Geografisk sted: Randers

Indlæg af kitora »

Jeg kan stadig ikke logge på fra forsiden. Er det bare mig der har det problem, eller er det et generelt problem ?

I medlemslisten er jeg listet med min mailadresse (kind of...) istedet for mit profilnavn, og oplysningerne om indmeldelsesdato passer ikke. Forvirret
Brugeravatar
Iznogood
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2182
Tilmeldt: 2/06/2004 07:50
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af Iznogood »

Nej Kitora, jeg kan stadig ikke logge på forsiden, men uden problemer i forum.
MVH
Jesper Kjeldsen

Come to the dark side, we have cookies.....
Brugeravatar
Havberg
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 2164
Tilmeldt: 31/01/2003 11:34

Indlæg af Havberg »

kan heller ikke få autologing til at virke og savner virkeligt også den søgefunktion hvor man kan se aktive emner x antal timer tilbage, gør at det er meget uoverskueligt og svært at følge med i forum

Bliver det på et senere tidspunkt muligt at oprette mere end 1 bil i sin profil?

iøvrigt ellers en rigtigt flot hjemmeside Bifald Det ser rigtigt lækkert ud, og der må være brugt rigtigt mange timer Smiler
Brugeravatar
Rurup
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 245
Tilmeldt: 24/03/2005 11:58
Geografisk sted: Toftlund

Indlæg af Rurup »

Hej
Jeg er altid logget på automatisk, no problems, der er godt nok
et åbent login på forsiden men det behøver jeg ikke bruge,-
mangler dog en direkte " tilbage til forsiden" når jeg
bevæger mig i forum,- har jeg overset den ?? Spørgsmål
mvh Bjarne
Brugeravatar
Kokken
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 27/01/2004 22:36
Geografisk sted: Vendsyssel

Indlæg af Kokken »

det loggin der er på forsiden er til at logge på sin profil og ikke til at logge forumet. for jeg har altid auto logging på forumet. men skal altid logging for at ændre i ens profil.
Brian Pedersen

Audi 80 2,6E Avant quattro 1993 En ud af 1870 produceret
http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=166234

Audi A3 E-Tron 2016 nu med ny multitronic ;(

Toyota Avensis 1,8 vvt st.car 2007
Besvar

Tilbage til "Artikeldebat"