PROBLEM I Cannes!!! TT'ern (1.8 Roadster årg. 2000 - 8N3) bliver overophedet Jeg har konstateret at el ventialtoren ikke går i drift ved 90+ grader. Et problem når jeg render ind i feriekøer i bjergene
/på strandvejen i Cannes. Aircon ventilatoren kører fint men det hjælper jo ikke på køleren. Er der en sikring, er det nemt eventuelt at tage termostaten ud (jeg kan ikke lige se hvor termostaten er placeret), et relæ eller..... ? Problemet forstærkes yderligere af at Audi her i Cannes først kan tage TT'ern under behandling efter den 6/8. Så længe gider dog heller ikke at opholde mig i 30+ grader jeg har lidt værktøj til huesbehov med såsom 10/13/15/17 gaffel/stjerne, diverse skruetrækkere. Hvis det bare er et forholdsvis nemt indgreb vil jeg gerne have det lavet inden returrejsen. - Ellers er det jo bare fuld varmeapperat og natkørsel der kan blive løsningen
køleanlæg defekt i Cannes!!!
Re: køleanlæg defekt i Cannes!!!
El- ventilatoren skal ikke starte ved 90 grader. Så ville den køre hele tiden.
Når aircon ventilatoren kører, hiver den også luft igennem køleren til vandet, så det burde hjælpe.
Prøv at kontrollere stikket ude ved ventilatoren.
Når aircon ventilatoren kører, hiver den også luft igennem køleren til vandet, så det burde hjælpe.
Prøv at kontrollere stikket ude ved ventilatoren.
Poul Erik Bech (PEB)
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Re: køleanlæg defekt i Cannes!!!
Enorm dårlig samvittighed Fik ikke givet fortsættelsen/resultatet på mine problemer i Cannes. Efter at have "kravlet" ned til diverse stik via batterikasse demontering og......... (det var ikke til at komme ind under bilen og få motorbeskyttelsespladen af). Måtte jeg erkende at efter 15 km op i bjergene mod Grasse at det ikke havde hjulpet. Altså hjemtur ved aftentide af motorvejen med kalechen nede og blæser på "high". Hastighed km 110 og med udkobling ned af bakkerne lykkedes det at komme tilbage til Danmark i et hug. Gik nærmest i minusgrader i Kassel bakker - Og så med et gennemsnit på 12,8 km/l på km 1850:D Problemet var at den elektrikse blæser til køleren var stået af. - Aircon køleren kunne ikke klare problemet alene
Tak for hurtigt svar.
Tak for hurtigt svar.