Min TT er ved at være 13 år gammel. Den har aldrig været undervognsbehandlet og det ville jeg egentlig gerne have at den forsatte med at være. Men, når jeg kikker på undervognen afsløres bilens alder. Selve bunden ser fin ud med intakt galvanisering. Alle andre ugalvaniserede dele er imidlertid begyndt at ruste, specielt pladesamlinger på for- og bagbro. Der skal derfor ske noget, men hvad? Jeg har overvejet at påfører rustbeskyttelse på ikke galvaniserede dele, eller i det mindste på pladesamlingerne.
Er der andre der har erfaring med rustbeskyttelse af undervognen (og hulrum?) på en TT, og hvis ja, hvordan er denne rustbeskyttelse foretaget?
Mvh
Anders
Undervognsbehandling af TT
Undervognsbehandling af TT
Audi TT 1,8T 1999
Re: Undervognsbehandling af TT
jeg har ingen erfaring med TT. Men det er da en god ide at rustbeskytte for og bagbro. Dinitrol laver nogle udmærkede produkter. Den tynde(ML) som kryber godt ind i alle samlinger og hjørner.Og derefter et tykt slidlag(METALIC), som bliver ved med at være "elastisk".
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Re: Undervognsbehandling af TT
Få hele bilen sprøjtet.
Audi A4-Lemans Edition.2.0TDI-07
Yamaha YZF 1000 Thunderace.-06
vw Golf 1,6-99
Yamaha YZF 1000 Thunderace.-06
vw Golf 1,6-99
Re: Undervognsbehandling af TT
Tak for jeres svar.
Jeg vil overveje lidt endnu hvilken løsning jeg vælger.
Mvh
Anders
Jeg vil overveje lidt endnu hvilken løsning jeg vælger.
Mvh
Anders
Audi TT 1,8T 1999
Re: Undervognsbehandling af TT
Jeg har fået givet min TT dinitrol over det hele - er meget glad for det og det er trængt ind alle steder - det opdager man hvis man skiller den lidt ad.
Du skal lige være lidt forsigtig lige bagefter for at undgå at der kommer for mange sten/grus op under.
Du skal lige være lidt forsigtig lige bagefter for at undgå at der kommer for mange sten/grus op under.
Audi A4 1,8 TFSI Avant 160 hk model 2009
Re: Undervognsbehandling af TT
Jeg tror også at jeg efterhånden mest er til en "total indsovsning", selv om jeg er lidt ked af svineriet og hullerne til indsprøjtning i div. hulrum. Har fået mine tidligere biler undervognsbehandlet jævnligt med Dinitrol. (En af en, en nu 25 år gammel Volvo 740, kører endnu, så det må jo virke).
Godt råd med en hvilepause efter behandlingen.
Mvh
Anders
Godt råd med en hvilepause efter behandlingen.
Mvh
Anders
Audi TT 1,8T 1999
Re: Undervognsbehandling af TT
Dinitrol folkene var super gode her i Aalborg - mit nummerplade lys var så mørt at det knækkede -de fik det erstattet og monteret hos SMC. Jeg fik sådan en lille dunk til at fjerne de overskydende sovs væk med og det virkede super - det løb lidt ud i motorrummet men det var nemt at fjerne...
Audi A4 1,8 TFSI Avant 160 hk model 2009
Re: Undervognsbehandling af TT
Jeg har bestilt tid til behandlingen på mandag (Dinitrol i Rødover/Kbh). Har altid brugt dem. Så kan den dryppe af i løbet af ugen og den efterfølgende weekend bruges på renseri.
Var i øvrigt til syn i dag: "0 huller".
Mvh
Anders
Var i øvrigt til syn i dag: "0 huller".
Mvh
Anders
Audi TT 1,8T 1999
Re: Undervognsbehandling af TT
ALk skrev:Jeg har bestilt tid til behandlingen på mandag (Dinitrol i Rødover/Kbh). Har altid brugt dem. Så kan den dryppe af i løbet af ugen og den efterfølgende weekend bruges på renseri.
Var i øvrigt til syn i dag: "0 huller".
Mvh
Anders
Tillykke
Audi A4 1,8 TFSI Avant 160 hk model 2009