Hej Audi folk.
Jeg har endnu ikke fået mig en A8 D2, men jeg arbejder simpelhen så hårdt på sagen og har gjort det i lang tid
Jeg har kig på en, hvor ejeren siger at den kører og skifter gear perfekt, MEN tiptronic funktionen ikke virker. Han mener det er en "løs forbindelse" et sted, men jeg ville være ked af at skulle starte ud med at skifte gearkassen. Der er tale om en A8 D2 4.2 V8 quattro fra 1995.
Gearkassen reagerer ikke hvis man bruger tiptronic funktionen.
Er der en eller flere herinde der evt. har oplevet noget tilsvarende eller er der en måde det kan tjekkes på inden køb?
På forhånd tak.
Mvh Peter
Tiptronic ude af funktion
Re: Tiptronic ude af funktion
Et stykke nede i denne tråd er der en beskrivelse vedr. rep. af skiftekonsollen. Her er det ganske vist en Passat, men det brude være noget tilsvarende på en A8...
http://www.passat3b.de/phpBB2/viewtopic.php?p=504598
\Alex
http://www.passat3b.de/phpBB2/viewtopic.php?p=504598
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
-
- Forumbruger
- Indlæg: 136
- Tilmeldt: 7/04/2012 17:57
Re: Tiptronic ude af funktion
Tak for linket Alex
Super fedt når folk deler sådan nogle guides med billeder af hvert enkelt step i processen. Hvis det kan gøres på samme måde på A8'eren, så er det jo egentlig "bare et mindre indgreb".
Tusind tak for hjælpen. Nu har jeg lidt at gå videre med.
Mvh Peter
Super fedt når folk deler sådan nogle guides med billeder af hvert enkelt step i processen. Hvis det kan gøres på samme måde på A8'eren, så er det jo egentlig "bare et mindre indgreb".
Tusind tak for hjælpen. Nu har jeg lidt at gå videre med.
Mvh Peter
Re: Tiptronic ude af funktion
Det kræver nok alligevel lidt is i maven at gå i lag med det der, men hvis man har overblikket, burde det være til at ordne.
Prøv den. Den kan være i nødprogram, og det kan skyldes mange ting, f.eks. en defekt F125 Multifunktionskontakt.
Se her (side 26): http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_161.PDF
Der er som udgangspunkt ikke noget ved at købe en defekt bil, medmindre den er meget billig.
Hvis ejeren bagatelliserer noget, som han ikke kender årsagen til, er det aldrig et godt tegn.
\Alex
Prøv den. Den kan være i nødprogram, og det kan skyldes mange ting, f.eks. en defekt F125 Multifunktionskontakt.
Se her (side 26): http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_161.PDF
Der er som udgangspunkt ikke noget ved at købe en defekt bil, medmindre den er meget billig.
Hvis ejeren bagatelliserer noget, som han ikke kender årsagen til, er det aldrig et godt tegn.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
-
- Forumbruger
- Indlæg: 136
- Tilmeldt: 7/04/2012 17:57
Re: Tiptronic ude af funktion
Helt klart en operation der kræver tungen lige i munden, hvis man skal til at skille det meste af konsollen ad. Vil en død kontakt eller lignende vise en fejl hvis bilen sættes til en computer tester?
Re: Tiptronic ude af funktion
Det er en lidt lusket ting med de ældre biler, men hvis gearkassens nødprogram er aktivt, vises der i hvert fald et eller andet.
Nu skal man jo passe på ikke at træde nogen over tæerne, men vær opmærksom på, at en gammel 4-trins ikke er verdens mest sexede opfindelse. Du skal op omkring 97 for at få en med 5 trin, og den er heller ikke ligefrem synonym med sportslig kørsel.
\Alex
Nu skal man jo passe på ikke at træde nogen over tæerne, men vær opmærksom på, at en gammel 4-trins ikke er verdens mest sexede opfindelse. Du skal op omkring 97 for at få en med 5 trin, og den er heller ikke ligefrem synonym med sportslig kørsel.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: Tiptronic ude af funktion
Min tiptronic virker uden problemer... Eneste problem er: Hvad skal man dog bruge det til?
Den skifter selv når det er passende(skifter først til 4.ved omkring 200 km/t)
De gange jeg har brugt det der har jeg efterfølgende glemt at geare ned(den gearer dog selv ned hvis du starter fra 0) så jeg syntes at det er en ubrugelig funktion... Plus at det er unaturligt, ihvertfald for mig, at skubbe en gearstang frem for at geare op...(det burde passe til accelerationsretningen dvs. Man burde hive gearstangen bagud for at skifte op og frem for at gearer ned.
Mht 4 kontra 5 trin, så har jeg hørt at 5-trins versionen ikke er så holdbar
Den skifter selv når det er passende(skifter først til 4.ved omkring 200 km/t)
De gange jeg har brugt det der har jeg efterfølgende glemt at geare ned(den gearer dog selv ned hvis du starter fra 0) så jeg syntes at det er en ubrugelig funktion... Plus at det er unaturligt, ihvertfald for mig, at skubbe en gearstang frem for at geare op...(det burde passe til accelerationsretningen dvs. Man burde hive gearstangen bagud for at skifte op og frem for at gearer ned.
Mht 4 kontra 5 trin, så har jeg hørt at 5-trins versionen ikke er så holdbar
Nuværende
Mercedes-Benz E220d W213 16’ - Flyderen
Audi A8 4,2 quattro D2 94' - Kareten ---> SOLGT!
Opgraderingere på Kareten---> http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=23&t=28069
VW lupo 1,4 01' - Hr Bettesen—-> SOLGT!
Audi A4 1,6 B5 95' - Madam Rød ---> SOLGT!
Opel Kadett 1,2 C 77' - Kasketten ---> SOLGT!