Lys på audi A8

indlæg om lys & lygter.
Besvar
skiffard
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 2/02/2012 22:25

Lys på audi A8

Indlæg af skiffard »

Hej Audi folk
Jeg har for et halvt års tid siden erhvervet en A8 D2 årg. 2000, dejlig vogn, men nu har jeg et problem med lyset!
Først det kendte problem med at xenon lyset blinker, 2 nye pærer i og vupti var den god igen.
Nu er det korte lys så forsvundet?
Alt er prøvet, uden held, indtil vi idag målte lidt på stikket bag i lygten, igen, og fandt ud af at når den står til
kørelys, eftermonteret iøvrigt, kan vi måle ca 13 volt i stikket, men når vi tænder nærlyset falder spændingen til 7,5-8 volt,
i samme stikben ?
Jeg kunne forstå hvis kørelyset havde lidt lavere spænding end nær lys, men jo ikke 8 volt til org. xenon.
Da nærlyset forsvandt fik jeg også en fejlmelding på instrumentet vedr. niveau reguleringen på lygterne, måske er
der en sammenhæng ?

Mvh Allan Skiffard
Brugeravatar
timan
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1163
Tilmeldt: 19/05/2005 21:35
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Lys på audi A8

Indlæg af timan »

Jeg ville tjekke det eftermonteret kørelys relæ, jeg har været ude for noget lignende, der var kørelys relæet brændt i stykker.

Mvh. Tim
BilledeMan skal ikke hænge med hovedet når man står i lort til halsen

Audi S6 plus Imola gul
Audi 80 B4 2,0
Camaro 67 cab
skiffard
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 2/02/2012 22:25

Re: Lys på audi A8

Indlæg af skiffard »

Hej Tim
Tak for svaret, du var tæt på :) Det var ikke et relæ i kørelyset, men 2 defekte dioder der var brugt i forbindelse med monteringen af kørelyset. Den ene var helt uden gennemgang og den anden defekt så der kom 8 volt ud når den fik 12 ind!
Underlig fejl. Kørelyset var opbygget af hele 3 relæer og 2 diodebroer med hver 2 dioder, mærkelig måde at lave det på, når de ikke har brugt indikator strømmen fra generatoren til at tænde kørelyset?
Alt det eftermonterede blev afmonteret og lavet som vi mener man laver et kørelys. Problemet løst....
Er meget taknemlig for at du fik os på sporet, Audi i Flensborg fandt ikke fejlen på 3 timers fejlfinding, men tilbød af ombygge hele elektronikken i bilen, anslået pris, 3500-5000 Euro!

Hvis andre får samme problem må de endelig skrive til mig, så skal jeg gerne forklare hvor man skal lede efter problemet.

Mvh Allan Skiffard
Brugeravatar
timan
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1163
Tilmeldt: 19/05/2005 21:35
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Lys på audi A8

Indlæg af timan »

Rigtig godt i fandt fejlen (y)

Mvh. Tim
BilledeMan skal ikke hænge med hovedet når man står i lort til halsen

Audi S6 plus Imola gul
Audi 80 B4 2,0
Camaro 67 cab
Besvar

Tilbage til "Lys & lygter"