S8 spejle

Indlæg om karosseri
Besvar
Brugeravatar
Jake242
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 242
Tilmeldt: 2/05/2011 21:43
Geografisk sted: København S

S8 spejle

Indlæg af Jake242 »

Hej, går og overvejer om jeg skulle investere i et par originale S8 spejle fra en Engelsk S8.

Jeg går udfra at der er et problem med vid-vinklen, at den nok sidder i den forkerte side... men er der andet jeg skal sikre mig mod?

Det skal siges at det også er for at få spejlene i samme størrelse, da jeg pt har det lille spejl i højreside(en gimmick audi/vw lavede i start halvfemserne)... det ser jo håbløst ud plus man ser mindre ud af det.

Jeg håber jeg kan få dem til omkring 2300 kr inkl porto... er det en god deal?(han tilbød dem til 3500 kr~£395 plus porto)

/Jake
Billede Billede
Nuværende
Mercedes-Benz E220d W213 16’ - Flyderen

Audi A8 4,2 quattro D2 94' - Kareten ---> SOLGT!
Opgraderingere på Kareten---> http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=23&t=28069
VW lupo 1,4 01' - Hr Bettesen—-> SOLGT!
Audi A4 1,6 B5 95' - Madam Rød ---> SOLGT!
Opel Kadett 1,2 C 77' - Kasketten ---> SOLGT!
Alex M
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 610
Tilmeldt: 13/02/2004 10:34

Re: S8 spejle

Indlæg af Alex M »

Jeg har monteret ordentlige spejle i begge vores A4 B5'ere; i højre side skal man bruge det engelske spejle, men man skal huske at få en anden spejlfod end den britiske, ellers kommer spejlet alt for langt ud til siden. Du kan se det hele i E... . Hvad den venstre side angår, har jeg ingen erfaring, men det må man også kunne se i det hemmelige program :-) . Du vi lblive meget glad for at kunne se ordentligt i det højre sidespejl ! :-)

viel Spaß !
Brugeravatar
Jake242
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 242
Tilmeldt: 2/05/2011 21:43
Geografisk sted: København S

Re: S8 spejle

Indlæg af Jake242 »

Alex M skrev:Jeg har monteret ordentlige spejle i begge vores A4 B5'ere; i højre side skal man bruge det engelske spejle, men man skal huske at få en anden spejlfod end den britiske, ellers kommer spejlet alt for langt ud til siden. Du kan se det hele i E... . Hvad den venstre side angår, har jeg ingen erfaring, men det må man også kunne se i det hemmelige program :-) . Du vi lblive meget glad for at kunne se ordentligt i det højre sidespejl ! :-)

viel Spaß !


Alt for langt ud til siden? er de ikke ens i størrelse? kan jeg bruge min original spejlfod?
Billede Billede
Nuværende
Mercedes-Benz E220d W213 16’ - Flyderen

Audi A8 4,2 quattro D2 94' - Kareten ---> SOLGT!
Opgraderingere på Kareten---> http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=23&t=28069
VW lupo 1,4 01' - Hr Bettesen—-> SOLGT!
Audi A4 1,6 B5 95' - Madam Rød ---> SOLGT!
Opel Kadett 1,2 C 77' - Kasketten ---> SOLGT!
MortenAa
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1173
Tilmeldt: 1/09/2009 19:59
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: S8 spejle

Indlæg af MortenAa »

Jake242 skrev:
Alex M skrev:Jeg har monteret ordentlige spejle i begge vores A4 B5'ere; i højre side skal man bruge det engelske spejle, men man skal huske at få en anden spejlfod end den britiske, ellers kommer spejlet alt for langt ud til siden. Du kan se det hele i E... . Hvad den venstre side angår, har jeg ingen erfaring, men det må man også kunne se i det hemmelige program :-) . Du vi lblive meget glad for at kunne se ordentligt i det højre sidespejl ! :-)

viel Spaß !


Alt for langt ud til siden? er de ikke ens i størrelse? kan jeg bruge min original spejlfod?


Med hensyn til spejlet kan du måske købe nogen hos azf! Altså selve glasset
Mvh. Morten

Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White

Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
Alex M
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 610
Tilmeldt: 13/02/2004 10:34

Re: S8 spejle

Indlæg af Alex M »

Dårlig formulering ! jeg prøver lige igen: 'for langt ud til siden' = spejlglasset kommer til at vise mere af rabatten og den tilgrænsende bevoksning end af asfalten; vinklen er ganske enkelt forkert. Men som sagt, det hele kan findes i det hemmelige program, og jeg bestilte blot delene i FL og hentede dem en dag, jeg alligevel var der. Jeg er ikke helt sikker, men du kan muligvis genbruge den spejlfod, der sidder i højre side.... (det er nogle år siden, jeg lavede det, så det ligger lidt langt væk :-)

Men så kunne man måske også sige, at hvis det er så bøvlet med et engelsk spejlsæt, så kan man lige så godt finde det på Ebay eller købe det altsammen nyt til en S8 hos AZF.
Brugeravatar
Jake242
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 242
Tilmeldt: 2/05/2011 21:43
Geografisk sted: København S

Re: S8 spejle

Indlæg af Jake242 »

Alex M skrev:Dårlig formulering ! jeg prøver lige igen: 'for langt ud til siden' = spejlglasset kommer til at vise mere af rabatten og den tilgrænsende bevoksning end af asfalten; vinklen er ganske enkelt forkert. Men som sagt, det hele kan findes i det hemmelige program, og jeg bestilte blot delene i FL og hentede dem en dag, jeg alligevel var der. Jeg er ikke helt sikker, men du kan muligvis genbruge den spejlfod, der sidder i højre side.... (det er nogle år siden, jeg lavede det, så det ligger lidt langt væk :-)

Men så kunne man måske også sige, at hvis det er så bøvlet med et engelsk spejlsæt, så kan man lige så godt finde det på Ebay eller købe det altsammen nyt til en S8 hos AZF.


Når du skriver spejlfod, mener du så selve spejlet og vidvinklen deri? Spejlene er købt, betalt og på vej... så alternative købsforslag er ikke brugbare :D
Men tror jeg lavede en god handel... 2500 kr inkl nogle gaststøddæmpere til baggagerummet, et quattro skilt og inkl porto fra england :mrgreen:

Min største bekymring er at jeg ikke har vidvinkel i førespejlet... at jeg kan se en masse rabat er ikke et problem(da mit nuværende spejl ikke er større end ikke-vidvinkel-delen... så er rabat, cykler etc. jo bare et plus)

Men tak for input

/Jake
Billede Billede
Nuværende
Mercedes-Benz E220d W213 16’ - Flyderen

Audi A8 4,2 quattro D2 94' - Kareten ---> SOLGT!
Opgraderingere på Kareten---> http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=23&t=28069
VW lupo 1,4 01' - Hr Bettesen—-> SOLGT!
Audi A4 1,6 B5 95' - Madam Rød ---> SOLGT!
Opel Kadett 1,2 C 77' - Kasketten ---> SOLGT!
Besvar

Tilbage til "Karosseri"