Headunit fra Audi eller ej

bilstereo, navigation, telefon, bluetooth m.m., findes her.
Besvar
Soulbrother
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 136
Tilmeldt: 7/04/2012 17:57

Headunit fra Audi eller ej

Indlæg af Soulbrother »

Hej med Jer,

Ved I om det kan lade sig gøre at få vist radiostationer og GPS anvisninger øverst i midten af Tacho diplayet hvis man f.eks. installerer en Pioneer eller Clarion headunit? Eller skal det være en RNS-D eller RNS-E fra Audi? Er godt klar over der vil være et issue i forhold til konsolrammen rent udseendemæssigt.

God weekend (y)


Mvh Pete
Brugeravatar
Jake242
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 242
Tilmeldt: 2/05/2011 21:43
Geografisk sted: København S

Re: Headunit fra Audi eller ej

Indlæg af Jake242 »

Soulbrother skrev:Hej med Jer,

Ved I om det kan lade sig gøre at få vist radiostationer og GPS anvisninger øverst i midten af Tacho diplayet hvis man f.eks. installerer en Pioneer eller Clarion headunit? Eller skal det være en RNS-D eller RNS-E fra Audi? Er godt klar over der vil være et issue i forhold til konsolrammen rent udseendemæssigt.

God weekend (y)


Mvh Pete


Glem det Pete:-) Jeg er ikke engang sikker på at den nyeste D2 version(fra 2002) kunne gøre det... Pioneer eller Clarion kan ikke arbejde sammen med Audi´s systemer.

Jeg har selv en Pioneer med flipud skærm(dog ikke med navi da enheden til det koster 3000 kr alene!) navigation klares med iPad mini 4G eller iphone... kan ikke se en bedre løsning i min gamle bil.

Var der noget med du ville smide en tråd op med billeder? gerne af både udvendig og indvendig :)

Mvh Jake
Billede Billede
Nuværende
Mercedes-Benz E220d W213 16’ - Flyderen

Audi A8 4,2 quattro D2 94' - Kareten ---> SOLGT!
Opgraderingere på Kareten---> http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=23&t=28069
VW lupo 1,4 01' - Hr Bettesen—-> SOLGT!
Audi A4 1,6 B5 95' - Madam Rød ---> SOLGT!
Opel Kadett 1,2 C 77' - Kasketten ---> SOLGT!
Soulbrother
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 136
Tilmeldt: 7/04/2012 17:57

Re: Headunit fra Audi eller ej

Indlæg af Soulbrother »

Jake...hvor dejligt du er på banen igen, for jeg havde faktisk nogle ting jeg gerne ville spørge dig om mht. de ændringer du har været igennem med din A8'er, og nu er dit indlæg her grund til flere spørgsmål hehe :P

1. Findes der en pæn holder til iPad mini? En som ikke består af to voldsomme metalstænger der skal skrues ind i instrumentbordet :(

2. Hvilket gps program anvender du på din iPad? Ser ikke den store fidus i det hvis den kører på 3g eller 4g i udlandet for det er s.... dyrt hehe :/[]

3. Hvordan får jeg den originale radio ud, uden at skulle skille hele midterkonsollen ad? Kan det lade sig gøre?

4. Dekor listerne, de kan da ikke "bare vippes ud" med en skruetrækker kan de?

5. Ved jeg har BOSE forstærker i bilen, men hvordan ser jeg hvad højttalerne er for nogle uden at skulle skille dørsiderne ad? Er der et bestemt kendetegn, for der står jo ikke BOSE på selve membranen :D

6. Hvor sidder subwooferen henne i bagagerummet? Højre eller venstre side? Hvis der overhovedet er nogen!

Det var vist nok det hele for denne gang :mrgreen:

Vil faktisk rigtig gerne lægge billeder af vognen ind her, men synes bare ikke jeg kan smide dem ind på min profil, hvilket jeg jo synes ville være fantastisk smart.

Hvis adm evt. kan fortælle mig den korrekte måde at gøre det på, så skal jeg gerne lægge billeder herind :)
Brugeravatar
Jake242
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 242
Tilmeldt: 2/05/2011 21:43
Geografisk sted: København S

Re: Headunit fra Audi eller ej

Indlæg af Jake242 »

Hej Pete, det var en ordentlig smøre:-)

1. Jeg har selv brugt en del tid på dette, har sågar købt en holder der kan bygges ind(havde regnet med at de centrale blæsere/vents skulle lade livet) men det er jeg gået lidt fra. Har investeret i en holder som er ret stil ren, den hedder mobio go men der er et produkt der er fuldstændig magen til der hedder Steelie. Ved dog ikke helt hvordan jeg skal placere den endnu og venter til jeg har fået fat i en ipad mini retina. Pt bruger jeg en holder der sidder fast i luftkanals ribberne... Men den er ikke idéel.

2. Jeg bruger en app der hedder Gps Nav(fra skobbler) alternativt kan du bruge navigon eller tom tom(det koster lidt mere) i modsætning til google maps, så bruger de IKKE mobil data da de indeholder fulde kort. En ipad med indbygget 3G 4G har en gps modtager(det har en wifi model ikke) derfor er det vigtigt at have 3g/4g versionen hvis du vil beuge den som gps.

3. Det ved jeg faktisk ikke, har aldrig haft original radioen siddende i, mon ikke der er guides til det på nettet? Du skal ihvertfald have fat i en adapter til den nye radio da Audis egen er omkring 4 cm bredere end 1DIN

4. Nogle kan bare vippes ud, men dem på instrument bordet sidder bedre fast. Der er også guides på nettet til det. Den over airbaggen er specielt tricky:-)

5. Har du BOSE forstærker så har du også BOSE højtaler/diskanter/basser. Der kan stå BOSE på membranen på de basser der sidder i bagruden og det er det eneste sted det står, men det står ikke på de tidligste årgange(min har det ikke)

Forhøjtaleren har et stort luft aggregat der fylder hele undersiden af døren. Enten står der BOSE eller også står der Nokia... Men igen har du BOSE forstærker er ALT BOSE medmindre det er blevet skiftet.

Der er 2 forhøjtalere med 2 diskanter i fordørerne. 2 baghøjtalere i bagdørerne. 2 basser i "hattehylden" og en forstærker til venstre forneden(bag baghjulskassen) i bagagerummet. Det er også her en evt. Cd changer vil være.

6. Subwooferen er der ingen af, men der 2 godt lydende basser i hattehylden som har samme formål .

Mht billeder, så kan du jo bare oprette en tråd lige som jeg har gjort med mine opdateringer, alternativt kan du oprette dine billeder på bilgalleri.dk og linke til det her(det er der en del der gør i deres signatur)

Mvh Jake
Billede Billede
Nuværende
Mercedes-Benz E220d W213 16’ - Flyderen

Audi A8 4,2 quattro D2 94' - Kareten ---> SOLGT!
Opgraderingere på Kareten---> http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=23&t=28069
VW lupo 1,4 01' - Hr Bettesen—-> SOLGT!
Audi A4 1,6 B5 95' - Madam Rød ---> SOLGT!
Opel Kadett 1,2 C 77' - Kasketten ---> SOLGT!
Brugeravatar
Jake242
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 242
Tilmeldt: 2/05/2011 21:43
Geografisk sted: København S

Re: Headunit fra Audi eller ej

Indlæg af Jake242 »

Soulbrother skrev:1. Findes der en pæn holder til iPad mini? En som ikke består af to voldsomme metalstænger der skal skrues ind i instrumentbordet :(



Her har du min installering... er faktisk ganske tilfreds med den(og har malet magneterne sorte efterfølgende :) )
Billede
Billede
Billede

Den er klippestabil og ryster ikke ved kørsel og heller ikke når man trykker på den. Hver magnet garantere at kunne holde 150 gram(har en tiltrækningskraft på 750 gram) der er 3 stk og min ipad mini vejer lige under 400 gram inkl det cover som jern-"dutterne" er monteret på.

Magneterne hedder tetrax og kan få i "klister på" udgaven til omkring 160 kr for 2 og i "luftkanals"udgaven til omkring 160 kr for en. Der følger 5 jern-dutter med i hver pakke. 4 sorte og en jern-farvet som har en lidt bredere omkreds(det er dem jeg har brugt på mit cover.

Når iPad'en ikke sidder der, så kan man jo have 2 iPhones siddende istedet(har også en jern-dut bag på mit iPhone cover)
Billede


Mvh Jake
Billede Billede
Nuværende
Mercedes-Benz E220d W213 16’ - Flyderen

Audi A8 4,2 quattro D2 94' - Kareten ---> SOLGT!
Opgraderingere på Kareten---> http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=23&t=28069
VW lupo 1,4 01' - Hr Bettesen—-> SOLGT!
Audi A4 1,6 B5 95' - Madam Rød ---> SOLGT!
Opel Kadett 1,2 C 77' - Kasketten ---> SOLGT!
Besvar

Tilbage til "ICE & MMI (in car entertainment & multimedia interface)"