Side 1 af 1

Dsg kobler ikke altid ud.

: 19/07/2019 21:37
af Bkc
Hej i gruppen.
Jeg har en Q5 3.0 TDI med dsg gear fra 2010.
Den har to problemer som jeg ikke rigtig kan løse.
For det første svinger den mellem 1000 og 1100 omdr når jeg slipper gassen for at bremse ned til en rundkørsel, eller når den kører i 7 gear med ca 85 km/t svinger den mellem 12 og 1300 Omdr.
Det andet problem er at den ikke rigtig kobler ud når jeg bremser ned for rødt lys. Det giver et ryk i bilen og bilen går ud.
Der er skiftet filter i gearkassen og den er skyllet igennem.

Er der noget der har oplevet det før.
Der er ingen fejlkoder på bilen.

Mvh Bo.

Re: Dsg kobler ikke altid ud.

: 21/07/2019 05:08
af Havberg
Ikke fordi jeg er super klog på s-tronic, men kan huske at have læst flere steder at mechatronic enhed kan blive dårlig på dem og er et kendt problem på S tronic og et af symptomerne er ryk i bilen.


Lidt læsestof her

https://www.bos.dk/dsg-gear/6g-dsg-reparationer/

Re: Dsg kobler ikke altid ud.

: 24/07/2019 09:53
af Ivan
Bkc skrev:Hej i gruppen.
Jeg har en Q5 3.0 TDI med dsg gear fra 2010.
Den har to problemer som jeg ikke rigtig kan løse.
For det første svinger den mellem 1000 og 1100 omdr når jeg slipper gassen for at bremse ned til en rundkørsel, eller når den kører i 7 gear med ca 85 km/t svinger den mellem 12 og 1300 Omdr.
Det andet problem er at den ikke rigtig kobler ud når jeg bremser ned for rødt lys. Det giver et ryk i bilen og bilen går ud.
Der er skiftet filter i gearkassen og den er skyllet igennem.

Er der noget der har oplevet det før.
Der er ingen fejlkoder på bilen.

Mvh Bo.
Hvis du har købt for nylig, bliver du nødt til at kigge sælger dybt i øjnene, mens sælger besvarer spørgsmål om din bils fortid!

Hvis motor ikke kobler ud, når du bremser er "noget" gået helt forkert. Kontakt du hellere en automatgearsspecialist eller to!

Hvis du er i gang med "noget", lad os vide.

Re: Dsg kobler ikke altid ud.

: 29/07/2019 09:45
af Bkc
Ivan skrev:
Bkc skrev:Hej i gruppen.
Jeg har en Q5 3.0 TDI med dsg gear fra 2010.
Den har to problemer som jeg ikke rigtig kan løse.
For det første svinger den mellem 1000 og 1100 omdr når jeg slipper gassen for at bremse ned til en rundkørsel, eller når den kører i 7 gear med ca 85 km/t svinger den mellem 12 og 1300 Omdr.
Det andet problem er at den ikke rigtig kobler ud når jeg bremser ned for rødt lys. Det giver et ryk i bilen og bilen går ud.
Der er skiftet filter i gearkassen og den er skyllet igennem.

Er der noget der har oplevet det før.
Der er ingen fejlkoder på bilen.

Mvh Bo.
Hvis du har købt for nylig, bliver du nødt til at kigge sælger dybt i øjnene, mens sælger besvarer spørgsmål om din bils fortid!

Hvis motor ikke kobler ud, når du bremser er "noget" gået helt forkert. Kontakt du hellere en automatgearsspecialist eller to!

Hvis du er i gang med "noget", lad os vide.
Hej.

Har desværre haft bilen i flere år, så ingen garanti nogen steder.
Det er ikke altid den gør det, for det meste er det inden for de første 10-15 km.
Det føles som om bilen tror at man lige trykker ganske let på speederpedalen, så den skal koble til.

Mvh.

Re: Dsg kobler ikke altid ud.

: 30/07/2019 10:03
af Bjørn T
Er du sikker på, at det er S-tronic (DSG)? En 3,0 TDI i Q5 vil jeg tro er med Tiptronic gear?

Re: Dsg kobler ikke altid ud.

: 30/07/2019 10:12
af audi_claus
Bjørn T skrev:Er du sikker på, at det er S-tronic (DSG)? En 3,0 TDI i Q5 vil jeg tro er med Tiptronic gear?
Der fås et rep sæt til mechatronics hvor man skifter stemplerne ud med ny der har o-ringe for at adapte
for sliddet. Mener det hedder Sonax zip sæt.
Hvis den er for længe om at skifte - fordi trykket ikke bygges hurtigt nok op - så går den i fejl eller skifter galt.
Men der er mange andre bøsninger, der kan være slidte samt converteren

Re: Dsg kobler ikke altid ud.

: 31/07/2019 10:09
af Bkc
audi_claus skrev:
Bjørn T skrev:Er du sikker på, at det er S-tronic (DSG)? En 3,0 TDI i Q5 vil jeg tro er med Tiptronic gear?
Der fås et rep sæt til mechatronics hvor man skifter stemplerne ud med ny der har o-ringe for at adapte
for sliddet. Mener det hedder Sonax zip sæt.
Hvis den er for længe om at skifte - fordi trykket ikke bygges hurtigt nok op - så går den i fejl eller skifter galt.
Men der er mange andre bøsninger, der kan være slidte samt converteren
Den skifter rigtig fint gear hvergang, ingen problemer med det.
Tror den må forbi en gearkasse fagmand.