7g S-tronic i Audi A6 4G.

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
Thurah
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: 25/07/2011 13:25
Geografisk sted: Aalborg

7g S-tronic i Audi A6 4G.

Indlæg af Thurah »

God dag ære medlemmer...

Jeg har et par spørgsmål til Audi´s NYU 7 trins s-tronic gearkasse.

Når man skal tappe gearolie af, skal man så bruge en special studs ?
Skal man også have bundkarret af og sidder der et filter i bunden af det ?

Når man påfylder gearolie igen, skal det så pumpes ind under tryk ?
Og hvad med den snak, at man er gået fra syntetisk til mineralsk olie ?

Jeg har søgt meget på nettet efter alt dette, men har fundet mange forskellige svar.

Håber bare, der er en, der ved alt om det.

Mvh. Henrik de Thurah.
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: 7g S-tronic i Audi A6 4G.

Indlæg af audi_claus »

Thurah skrev:God dag ære medlemmer...

Jeg har et par spørgsmål til Audi´s NYU 7 trins s-tronic gearkasse.

Når man skal tappe gearolie af, skal man så bruge en special studs ?
Skal man også have bundkarret af og sidder der et filter i bunden af det ?

Når man påfylder gearolie igen, skal det så pumpes ind under tryk ?
Og hvad med den snak, at man er gået fra syntetisk til mineralsk olie ?

Jeg har søgt meget på nettet efter alt dette, men har fundet mange forskellige svar.

Håber bare, der er en, der ved alt om det.

Mvh. Henrik de Thurah.


http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=234&t=37562
giver lidt information men generelt:

Der er aftapningshul i bundkarret (en M10 unbrako ?)
Påfyldning sker med en sprøjte (havesprøjte) enten ind gennem påfyldning i siden indtil olien løber ud.
Motoren skal køre og olietemperaturen mellem 35 og 45 grader.
Nogle har påfyldning via prop i bunden og her er der en forlænget studs, der rager op i bundkarret og der påfyldes olie til det løber over (her skal nok bruges et "næb" - et stump bøjet rør der stikkes op i hullet og op over den indvendige kant.

Hvis motoren ikke kører får du al olien fra oliekøler mv ud i hovedet og oliestanden passer ikke; men inden du starter den op med tomt bundkar skal du fylde op - og starte og så finjustere ved det angivne temp interval
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: 7g S-tronic i Audi A6 4G.

Indlæg af Bjørn T »

audi_claus skrev:
Thurah skrev:God dag ære medlemmer...

Jeg har et par spørgsmål til Audi´s NYU 7 trins s-tronic gearkasse.

Når man skal tappe gearolie af, skal man så bruge en special studs ?
Skal man også have bundkarret af og sidder der et filter i bunden af det ?

Når man påfylder gearolie igen, skal det så pumpes ind under tryk ?
Og hvad med den snak, at man er gået fra syntetisk til mineralsk olie ?

Jeg har søgt meget på nettet efter alt dette, men har fundet mange forskellige svar.

Håber bare, der er en, der ved alt om det.

Mvh. Henrik de Thurah.


http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=234&t=37562
giver lidt information men generelt:

Der er aftapningshul i bundkarret (en M10 unbrako ?)
Påfyldning sker med en sprøjte (havesprøjte) enten ind gennem påfyldning i siden indtil olien løber ud.
Motoren skal køre og olietemperaturen mellem 35 og 45 grader.
Nogle har påfyldning via prop i bunden og her er der en forlænget studs, der rager op i bundkarret og der påfyldes olie til det løber over (her skal nok bruges et "næb" - et stump bøjet rør der stikkes op i hullet og op over den indvendige kant.

Hvis motoren ikke kører får du al olien fra oliekøler mv ud i hovedet og oliestanden passer ikke; men inden du starter den op med tomt bundkar skal du fylde op - og starte og så finjustere ved det angivne temp interval

Hov Claus. Det er en 7 gears S-Tronic altså en DSG gearkasse. ;)
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: 7g S-tronic i Audi A6 4G.

Indlæg af audi_claus »

Bjørn T skrev:
audi_claus skrev:
Thurah skrev:God dag ære medlemmer...

Jeg har et par spørgsmål til Audi´s NYU 7 trins s-tronic gearkasse.

Når man skal tappe gearolie af, skal man så bruge en special studs ?
Skal man også have bundkarret af og sidder der et filter i bunden af det ?

Når man påfylder gearolie igen, skal det så pumpes ind under tryk ?
Og hvad med den snak, at man er gået fra syntetisk til mineralsk olie ?

Jeg har søgt meget på nettet efter alt dette, men har fundet mange forskellige svar.

Håber bare, der er en, der ved alt om det.

Mvh. Henrik de Thurah.


http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=234&t=37562
giver lidt information men generelt:

Der er aftapningshul i bundkarret (en M10 unbrako ?)
Påfyldning sker med en sprøjte (havesprøjte) enten ind gennem påfyldning i siden indtil olien løber ud.
Motoren skal køre og olietemperaturen mellem 35 og 45 grader.
Nogle har påfyldning via prop i bunden og her er der en forlænget studs, der rager op i bundkarret og der påfyldes olie til det løber over (her skal nok bruges et "næb" - et stump bøjet rør der stikkes op i hullet og op over den indvendige kant.

Hvis motoren ikke kører får du al olien fra oliekøler mv ud i hovedet og oliestanden passer ikke; men inden du starter den op med tomt bundkar skal du fylde op - og starte og så finjustere ved det angivne temp interval

Hov Claus. Det er en 7 gears S-Tronic altså en DSG gearkasse. ;)


Nå for søren - altså ikke en automatkasse fra zf -

mon jeg kan få en sådan puttet over i Det Blå Bæst ? Så kommer jeg under 10 på 1/4 mile :mrgreen:
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
ChristianL
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 98
Tilmeldt: 1/08/2013 20:28
Geografisk sted: Viborg

Re: 7g S-tronic i Audi A6 4G.

Indlæg af ChristianL »

Det er meget vigtigt at gearolieskift bliver udført korrekt, ellers er der fare for at du beskadiger din gearkasse.
Hvordan du begår dig med VCDS ved jeg desværre ikke.
Men original tester går du ind og aktivere pumpen i gearkassen inden du aftapper. Vi påfylder med en pumpe med en speciel studs op i gearkassen, her er det ekstremt vigtigt ikke at pumpe mere end 3,5 liter i, da olien så kan løbe over i det manuelle kammer (mega åndssvagt konstrueret), herefter startes bilen, testeren aktivere igen pumpen og standen rettes til :)
Thurah
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: 25/07/2011 13:25
Geografisk sted: Aalborg

Re: 7g S-tronic i Audi A6 4G.

Indlæg af Thurah »

Kære Audi medlemmer...

I skal alle have tak, for jeres indlæg.

Jeg står foran et "mega" service ved 420.000 km, men har valgt,
bla. pga. garanti / reklamation, at få udført servicet hos Audi.

Nu kan jeg indtil næste service, få indhentet mere info
om hvordan man gør, de forskellige ting.

Så alle må have en god weekend.

Mvh. Henrik de Thurah.
Brugeravatar
FinnK
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 25/08/2010 19:38
Geografisk sted: Brønderslev

Re: 7g S-tronic i Audi A6 4G.

Indlæg af FinnK »

Thurah skrev:Kære Audi medlemmer...

I skal alle have tak, for jeres indlæg.

Jeg står foran et "mega" service ved 420.000 km, men har valgt,
bla. pga. garanti / reklamation, at få udført servicet hos Audi.

Nu kan jeg indtil næste service, få indhentet mere info
om hvordan man gør, de forskellige ting.

Så alle må have en god weekend.

Mvh. Henrik de Thurah.


Hvis du vil spare nogle penge kan du jo køre en tur til VW Ålestrup(Egon Hansen audipartner)De har styr på hvad de laver. (y)
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv

Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"