A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af kimenemark »

;( ;(
Nu er det rigtig slemt.
Det starter om morgenen med at den sejler op og ned i tomgang... faktisk på nippet til at gå i stå og kan ikke køre normal, men er nødt til at vente på at tomgangen stabiliserer sig (få minutter).
Derefter er problemet som beskrevet tidligere, men ret slemt i forhold til tidligere.

Stadig ingen fejl at udlæse jeg ikke har set før.
Dog har jeg bemærket følgende:
Når tomgangsstabilitet er opnået står motoren snor lige på 700 RPM i tomgang (stillestående).
Hvis bilen ruller med sluppet speeder (uanset hastighed) står tomgang IKKE stille på 700 RPM som man skulle forvente men ruller en smule mellem 800 og 900 RPM.
Formoder at en sensor på hjulene påvirker motorgangen, men hvilken?!?!?!?!?

...og hvorfor ruller den så ekstremt op og ved i omdrejninger i tomgang ved kold motor?

ALLE indspark har interesse :-k [-o<
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af Høy »

Har du prøvet at trække stikkene til de forreste lambdasonder af? Bilen går i nødprogram, men hvis den holder op med at svinge i omdrejningstallet, kunne der være noget at gå efter. Det er kun sonder foran katalysatorerne, der har indflydelse på blandingssammensætningen.

Hvis bilen ikke har luftmassemåler, så prøv indsugningslufttemperatursensoren. Den har en lineær karakteristik, og hvis den er defekt/afbrudt, bliver der ofte arbejdet med en erstatningsværdi på omkring 20 grader. Hvis du har luftmassemåler, kan du prøve at afbryde den også. Der sidder også en temperatursensor i den.

Beklager, hvis det har været oppe før... tråden er MEGET lang.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af kimenemark »

Hej Alex. 1000 tak, det vil jeg prøve. /Kim

Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af Høy »

Jeg kom til at tænke på... har du selv skiftet lambdasonder på et tidspunkt? Og hvis ja, blev de så loddet på de gamle stik (universalsonder). Hvis du/I er kommet til at bytte om på de to stik, kan der formodentlig ske ting og sager. Så vidt jeg ved er lambdareguleringen om ikke cylinderspecifik, så dog i hvert fald cylinderrækkespecifik, og der er næppe nogen mulighed for at registrere fejl, hvis der er byttet om på sonderne :-k

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af kimenemark »

Har aldrig haft ved dem, så nej. Frygter faktisk lidt når/hvis de skal skiftes... er jo ikke meget plads ;-)

Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af kimenemark »

Har lige læst op på min egen tråd ;-) og det du forslår har vi desværre testet en hel del uden held. LMM har min ikke var vores konklusion dengang... sigh :-(

Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af kimenemark »

Har lige prøvet at afmontere samtlige 4 lambdasonder samt den vi sidst "udnævnte" til at være G42/G71 komboføler... samme problemer (se nedenstående billede med de røde ringe).
Selv tomgang opfører sig identisk.
Selv om jeg kun ruller MEGA langsomt i indkørslen skifter tomgang fra ca. 700 HELT rolig til at pulsere mellem 800 og 820... det forstår jeg simpelthen ikke.
Er det ikke kun ABS sensorene der registrerer at hjulene bevæger sig?

Sidebemærkning... den bageste lambdasensor i førersiden har kun 4 ledninger... de 3 andre har 6 ledninger!?

20160606_140702.jpg
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Brugeravatar
mojo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 348
Tilmeldt: 5/07/2010 23:16
Geografisk sted: galten

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af mojo »

har du prøvet at lade den glemme sine værdier ved at afmontere batteri pol i 5min og derefter genmontere. så lad den stå med tænding på i 5min og derefter 5min i tomgang uden at røre speederen og så ud og køre en lang tur med både fuld gas og påløb. minimum 30km.
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af kimenemark »

Jeg har logget nedenstående værdier ifm. en WOT test i 3. gear fra 2000-6500 RPM samt logget samme værdier ved tomgang stillestående og tomgang rullende både før og efter WOT.

Kan du se noget ud af dem Alex?

Motoromdrejninger
Lambdareg. - indspr.korr.
Motorlast
Inds.manifoldtryk
Fors.spænding - (kl.30)
Inds.lufttemp. - (G42)
Kølevæsketemp.
Udsættere total
Lambdasonde 1 - række 1 (Er)
Lambdasonde 1 - række 1 (Skal)
Lambdasonde 1 - række 2 (Er)
Lambdasonde 1 - række 2 (Skal)

I tomgang stillestående er værdierne 700, 0%, 27.3%, 450mbar, 13.362V, 46gr., 88gr., 0, 1.20, 0.99, 1.18, 0.99
I tomgang rullende er værdierne 800, 0%, 23.8%, 419mbar, 13.464V, 42gr., 90gr., 0, 1.18, 0.99, 1.12, 0.99
I WOT testen stiger RPM helt jævnt fra 2000 til 6500, 0%, 99.6%, 1012mbar, 13.26V, 36gr., 93gr., 0, 1.24, 0.94, 1.18, 0.94
I tomgang rullende er værdierne 800, 0%, 23.4%, 415mbar, 13.26V, 37.5gr., 91.5gr., 0, 1.13, 0.99, 1.01, 0.99
I tomgang stillestående er værdierne 700, 0%, 24.2%, 412mbar, 13.464V, 37.5gr., 90gr., 0, 1.02, 0.99, 1.02, 0.99

Ovenstående er ca. værdier, da de varierer en ganske lille smule og tomgang er stadig en lille smule rullende så snart bilen ruller.
:roll:

Sig endelig til hvis der er andre værdier der er mere interessante end dem jeg har logget... så prøver jeg gerne igen.
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af Høy »

Det er i hvert fald iøjnefaldende (synes jeg), at dine faktiske lambdaværdier er omkring 1,2 (mager), hvor de egentlig skal være omkring 1. Uanset om den kan korrigere så langt eller ej, er det ikke meningen, at den skal være så langt fra.

De er næsten symmetriske, så enten får den ikke benzin nok (pumpe slap, trykregulator defekt - hvis den har en), eller den suger falsk luft. Fejlen ligger i hvert fald ikke på en specifik cylinderrække eller cylinder.

http://www.teile-direkt.at/vdo-1736385.html

Dette er pumpeenheden fra tanken. Der står en angivelse på 4 bar, så det hele reguleres muligvis uden returløb af selve pumpeenheden.

Jeg tipper på den, men prøv at spørge værkstedet, om de er enige. Den diagnosticeres formodentlig ikke, så længe den overhovedet virker.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af kimenemark »

Tak Alex. Det giver mening.

Fandt dette link, som forklarer det rigtig godt... se video nederst.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Fuel_Trim_Info

Vil prøve at gå frem efter ovenstående og se om jeg kan lokalisere fejlen den vej inden jeg køber ny pumpe og/eller trykregulator.

EDIT:
Fandt desuden denne metode til at kontrollere benzinpumpe og trykregulator...
http://www.audiworld.com/forums/audi-or ... e-2159973/

Til at måle trykket med har jeg bestilt denne:
http://www.qualitec.dk/benzintryks-mler
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af Høy »

Teoretisk skulle du kunne tage stikket af 2 dyser i samme side. Motoren kan sagtens gå på 4. Jeg ved dog ikke, om du kan udlæse målinger, når der foreligger en nøddriftsbetingelse som f.eks. 2 manglende dyser. Det er nødt til at være 2 i samme side (1 er muligvis også nok til at gøre en forskel), du kan bare tage de 2, der er lettest at komme til.

Da der nu er en tredjedel færre dyser, der forbruger benzin, burde værdierne for faktisk lambda blive lavere (måske omkring 1 - lavere end 1 er fed, højere end 1 er mager, dvs. for lidt benzin). SIDESPRING - Energiudbyttet er ikke størst ved lambda 1, men ved omkring 0,86-0,88 (vigtigt for turbobiler), og derfor tilstræbes værdier under 1, når bilen skal accelerere. Desuden er udstødningsgasserne køligere, hvis blandingen er federe, så federe blanding beskytter motoren under høj belastning. Man vil gerne have lambda tæt på 1 ved normal belastning, fordi brændstoffet forbrænder uden restprodukter (ud over vand og CO2) ved lambda 1. For mager er heller ikke godt, selv om motoren ikke smelter af det lige med det samme, for de resulterende høje temperaturer skaber forureningsproblemer (kvælstoffet er allerede i den friske luft) svarende til dem, der er årsagen til udstødningstilbageføringen på diesel.

Trykket falder, så snart en dyse åbner, og hvis det ikke sker så ofte, rækker pumpens transportmængde muligvis til at gøre trykket lidt højere. De manglende cylindre kan dog gøre motorgangen så urolig, at målingerne bliver ubrugelige. De tomme cylindre pumper naturligvis ren luft igennem systemet og fortynder gassen, så du kan kun aflæse retvisende lambda (hvis det virker) i den side, hvor der ikke er afbrudt dyser.

Hvis det er sådan, og målingen fungerer, er trykket for lavt, og pumpen sandsynligvis defekt. Trykregulatoren er der sandsynligvis slet ikke, hvis der kun er én benzinledning. Selve skinnerne med dyserne har traditionelt en indgang og en udgang. Hvis der kun er den indgang, man kan se på billederne af motoren, fungerer det anderledes på den her (Siemens i stedet for Bosch).

Jeg ved ikke, om det fungerer (skal snart sove lidt 8-[ ), men det var en mulighed (tror jeg) for at kontrollere trykket på en nem måde uden at lukke op for benzinrøret.

EDIT: Jeg har lige snakket med en mekaniker, som mener, at din motor nærmest er kendt for stoppede dyser. V-Power eller koncentreret dyserens, hvis du ikke allerede har prøvet det. Hvis det ovenstående måleri ikke viser nogen ændring af lambdaværdien, kan det omvendt tyde på, at dyserne er delvist blokeret.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af kimenemark »

Høy skrev:EDIT: Jeg har lige snakket med en mekaniker, som mener, at din motor nærmest er kendt for stoppede dyser. V-Power eller koncentreret dyserens, hvis du ikke allerede har prøvet det. Hvis det ovenstående måleri ikke viser nogen ændring af lambdaværdien, kan det omvendt tyde på, at dyserne er delvist blokeret.

\Alex


Ja, men jeg syntes bare ikke rigtig det hænger sammen med det jeg oplever.
Vinterhalvår: OVERHOVEDET INGEN problemer... IKKE engang det mindste!
Sommerhalvår: Problemet bliver værre des varmere det bliver!

1000 tak for din tålmodighed med mig og mit problem.
Der bliver jo virkelig hældt guldkorn i gryden her :D
Jeg har modtaget trykmåleren, så nu mangler jeg bare et måleglas så tror jeg det bliver prøvet... Er der forresten nogen grund til jeg ikke skal prøve med trykmåling som beskrevet i linket?
Er der nogen fordel ved din alternative metode?
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af Høy »

Diesel er anderledes sommer og vinter. Det er ikke umuligt, at det er det samme med benzinen. Skulle ikke undre mig, hvis der er mere sprit i om sommeren. Etanol forstærker lambdaproblemet, men de fleste skulle kunne håndtere E10. Om så komponenterne kan holde til det, er en anden sag.

Jeg tror også stadig på pumpen.

Det var bare et forslag for at undgå at åbne benzinledningen. Samtidig kunne du tjekke for begge mulige årsager på en gang.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af kimenemark »

Vil det sige jeg kan resikere at have det samme problem, hvis jeg f.eks. tanker E10 om vinteren?

E10 passer vist på langt de fleste Audier...

Her er undtagelserne:
http://www.audi.de/de/brand/de/kundenbe ... stoff.html

Her kan man teste med stelnr.:
http://www.audi.de/de/brand/de/kundenbe ... gnung.html
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af Høy »

Det er kun teori, jeg kan ikke med 100% sikkerhed sige, hvad der er i vejen med den. Mekanikeren vidste ikke, hvad det er, der angiveligt stopper dyserne. Det er næppe noget af anlægget, der bliver opløst, for så bliver den med tiden utæt. Der er nok snarere noget ved blandingsforholdet imellem de kemikalier, der udgør brændstoffet. Alkohol transporterer kondensvand fra tanken, så det kan blive brændt af, men hvis det var problemet, skulle det gå væk efter en uges tid.

E10 skulle den kunne udligne. Dvs. den får for lidt brændstof, hvis den tror det er normal benzin, men lambdareguleringen skulle kunne fange det problem. I dine log-filer er forskydningen dog meget større. Hvis Audi siger, at den kan køre på E10, er man nødt til at tro på det. Der skal mere E10 til for at opnå samme energiudbytte som med almindelig benzin, så uden lambdaregulering vil bilen komme til at gå mere magert. Da E10 kun indeholder 10% sprit (ifølge normen), kan det dog ikke alene forklare spring fra 1 til 1,2, som du oplever.

Det er meget mærkeligt, at du ikke mærker noget til det om vinteren, og at du tilsyneladende kan køre ved højere omdrejningstal uden problemer. Ved højere omdrejningstal bliver cylinderfyldningen imidlertid ringere, og der skal ikke så meget benzin til i hver takt. Desuden kan der ikke forekomme spændingsmangel, når du er over et par tusinde, og det kan også have indvirkning på pumpen.. til gengæld skal der sprøjtes benzin ind en del oftere, hvilket burde bringe en defekt pumpe helt i knæ.

Som udgangspunkt kan varmen formodentlig godt få pumpen til at binde. Alle sensorerne har du haft testet, så det må være noget mekanisk. Kan der sidde noget i filteret, som udvider sig i varmen :-k Har du meget ekstraudstyr, som bruger strøm? Prøv også at lave dine målinger igen, uden at tankproppen er skruet på.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af kimenemark »

Til orientering: jeg kører ikke med E10 kun normal 95 oktan.
Desuden var jeg i sidste uge på autobahn og køre den ud...
Indtil 220km/h trækker den fint og derfra går det lidt mere trægt, men jeg stoppede først ved 229km/h ... på GPS'en... 240 på tælleren ;)
Jeg mener så helt dårlig er benzin fødningen jo ikke :shock: :-k
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af Høy »

Du har ikke logget lambda, mens du kørte relativt hurtigt?

Prøv at skrue tankproppen af og køre dine målinger igen (du må ikke køre med bilen, uden at proppen er skruet på).

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af kimenemark »

Desværre ikke nej, for det var inden jeg fandt ud af hvordan :(
Hvis jeg ikke "må" det er det nok en god ide at vente til den ikke er helt fuld mere, som den er lige nu ;)
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af Høy »

Det må du selv om. Flappen øverst er bare ikke helt tæt, så det kan pisse ud i venstrekurver. Du kan prøve i stilstand, da problemet også optræder i tomgang. Medmindre din grund ligger i San Francisco eller Nepal, løber der næppe noget ud, når bilen holder stille.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"