Audi A5 olieforbrug

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Brugeravatar
omes
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 258
Tilmeldt: 11/10/2010 18:14
Geografisk sted: Herning, Jylland, Danmark

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af omes »

ChristianL skrev:
omes skrev: Og hvor meget der er acceptabelt, det ved jeg ikke, der må vi have en audi mekaniker på banen, som kan slå det op.


Grænsen 0,5 L pr 1000 km. Det er hvad fabrikken tillader, og også det din er lavet efter :)


Der kan jeg godt se, at der står i bogen, men kan samtidig fortælle, at de aut. Audi værksteder har andre tal. Jeg fik skiftet stempler mm. På garanti, da min havde brugt noget der ligner 0,5 L på ca 3500 km. Det var for stort et forbrug, fik jeg at vide.
Crime doesn't pay... does that mean my job is a crime?

A4 B8 Avant - 2009
1,8 TFSI
ChristianL
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 98
Tilmeldt: 1/08/2013 20:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af ChristianL »

omes skrev:Der kan jeg godt se, at der står i bogen, men kan samtidig fortælle, at de aut. Audi værksteder har andre tal. Jeg fik skiftet stempler mm. På garanti, da min havde brugt noget der ligner 0,5 L på ca 3500 km. Det var for stort et forbrug, fik jeg at vide.


Kan lige så godt stå frem i lyset og sige at det er mig som har skiftet dine stempler, og var også mig der afsluttede forbrugsmålingen. Den brugte mere end 0,5 pr 1000 km, og det er det vi altid går efter, at du har fået andet at vide forstår jeg ikke ;| Håber den kører som den skal? Udover det med gearkassen som der selvfølgelig skal findes en løsning på. Iøvrigt rigtig fin A4 du har :)
Brugeravatar
omes
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 258
Tilmeldt: 11/10/2010 18:14
Geografisk sted: Herning, Jylland, Danmark

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af omes »

ChristianL skrev:
omes skrev:Der kan jeg godt se, at der står i bogen, men kan samtidig fortælle, at de aut. Audi værksteder har andre tal. Jeg fik skiftet stempler mm. På garanti, da min havde brugt noget der ligner 0,5 L på ca 3500 km. Det var for stort et forbrug, fik jeg at vide.


Kan lige så godt stå frem i lyset og sige at det er mig som har skiftet dine stempler, og var også mig der afsluttede forbrugsmålingen. Den brugte mere end 0,5 pr 1000 km, og det er det vi altid går efter, at du har fået andet at vide forstår jeg ikke ;| Håber den kører som den skal? Udover det med gearkassen som der selvfølgelig skal findes en løsning på. Iøvrigt rigtig fin A4 du har :)


Nå for delen, der kan man bare se, jamen tak for det, er i store træk også ved at være glad for den, selv om der har været en del småting med den :) så kan det være at du kan fortælle mig, hvor meget olie den skal bruge, inden at man begynder og kunne se det på måleren i bilen og hvor meget olie der ca er mellem max og min? Det har de ihvertfald ikke kunnet svare på, ude i indskrivningen. Oliemæssigt, har den ikke vist tegn på forbrug via skærmen i bilen og derfor har du ikke noget at gemme dig for :) det er nærmere end anden herre på jeres kontor, der burde skamme sig over, at han ikke svare på sine mails, ikke er til at komme i kontakt med pr. Telefon, ikke orientere kunden om, hvordan det står til med hans bil, som har gået 100.000 og motoren er taget ud af bilen og som ikke får sendt papir til mig, på noget af det, som er lavet på bilen, der er trods alt lavet en del små og store ting på den, inden for det sidste halve år. Dette er kun ment, som kritik af din overordnede, eller hvad man nu kalder ham, for du udfører jo dit arbejde som du skal, og det jeg har fået lavet på bilen, har skam været helt i orden, selv om der desværre har været en del ting, der skulle ordnes. Hvad angår gearkassen, så har jeg haft kontakt til semler gruppen og de bad mig om, at tage kontakt til jer igen og fortælle, at der er kommet en opdaterer udgave af synchromeserne til 2.0 TDI og da min gearkasse var næsten magen til (fik jeg at vide) ville han gerne have jer til at vurdere det igen og hvis ikke det lykkedes, skulle jeg få et andet audi værksted, til at give en skriftlig vurdering af gearene og så vil semler gruppen tage kontakt til jer, hvis der vel og mærket, er noget at komme efter. Nu har denne herre bare haft en uge til at ringe tilbage til mig, på om I vil kigge på det igen, det har han desværre ikke gjort, selv om han sagde at han ville ringe tilbage med det samme, så har en tid på et andet værksted i næste uge, så må vi se hvad de siger, for kan forstå, at der vist er et generelt problem med dem, som audi tydeligvis ikke vil erkende. Hvis det viser sig, at gearene bare er så elendige i den model og der ikke kan gøres noget ved det, så bliver den sat til salg, for det er desværre ringere end min 10 år gamle Ford transit firmavogn, som har gået væsentligt flere km og er blevet tævet, som jeg ved ikke hvad :) fy faen, det var en lang smøre, god torsdag :roll:
Crime doesn't pay... does that mean my job is a crime?

A4 B8 Avant - 2009
1,8 TFSI
ChristianL
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 98
Tilmeldt: 1/08/2013 20:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af ChristianL »

Hold da op for en omgang ja, er glad for at du er tilfreds med mit arbejde :)
Ville ønske jeg kunne beklage på min kolega's vegne. Kan prøve at skubbe lidt til ham mandag, selvom det på ingen måde burde være nødvendig :( Håber hvertfald du bliver tilfreds i sidste ende. Forsat god weekend!
kjaaer
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 14
Tilmeldt: 27/08/2013 09:24

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af kjaaer »

Hej igen.
Så holder bilen på et autoriseret Audi værksted, på min bilforhandlers regning.!. (6 måneders reklamation)
Planen var at de 4 cylindere skulle udskiftes, men da bilen blev åbnet var 3/4 af hullerne i blokken meget ridset - Der er nu bestilt en ny blok hjem til motoren også.
Synes lige jeg ville melde tilbage, så andre med samme problem ved hvad der skulle til ved min bil :-)

Er glad for jeg tog den seje kamp på godt 12 måneder, da prisen render op i omkring 70 kg. for denne type reperation.!.

/Kasper
ChristianL
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 98
Tilmeldt: 1/08/2013 20:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af ChristianL »

Dejligt at høre du endelig har fået vedkendt din sag, men er du ikke sikker på de skifter hele motoren? Du kan godt få blokken løst, men sikke et arbejde, vi plejer at skifte hele motoren, hvis det viser sig cylindervæggene er ødelagte.
Martinchr
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 32
Tilmeldt: 12/03/2010 18:33

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af Martinchr »

Hej kjaaer, har du fået din bil retur, og har det hjulpet.?

Har selv lige købt en A4 B8 avant 2,0 TFSI(211) fra 2011, som har gået 110.000 km. Efter at have påfyldt olie 2 gange, har jeg konstateret at den kun kører ml. 1.600-2.300 på en liter olie. Pt. er jeg i dialog med forhandleren, som har fået at vide fra Audi, at dette forbrug er indenfor det normale man må forvente :-(

De anser det først som et forhøjet forbrug, når det er over 1 liter pr. 1.000 km....

Hilsen Martin
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af SteenTP »

Vorsprung durch technic my ass.... :-&
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Brugeravatar
omes
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 258
Tilmeldt: 11/10/2010 18:14
Geografisk sted: Herning, Jylland, Danmark

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af omes »

Martinchr skrev:Hej kjaaer, har du fået din bil retur, og har det hjulpet.?

Har selv lige købt en A4 B8 avant 2,0 TFSI(211) fra 2011, som har gået 110.000 km. Efter at have påfyldt olie 2 gange, har jeg konstateret at den kun kører ml. 1.600-2.300 på en liter olie. Pt. er jeg i dialog med forhandleren, som har fået at vide fra Audi, at dette forbrug er indenfor det normale man må forvente :-(

De anser det først som et forhøjet forbrug, når det er over 1 liter pr. 1.000 km....

Hilsen Martin


Læs lige i instruktionsbogen, der står garanteret op til 0,5L pr. 1000 km. Hvis den bruger mere end det, så skal de sq gøre noget ved det. Men er forbruget mindre end det, så er det sikkert op til den enkelte forhandler, om de vil gøre noget ved det. Men er den først begyndt st bruge olie i de mængder, så bliver det kun værre med tiden. Jeg synes jo, at over 1 liter pr 10.000 km vil være en bedre grænse.
Crime doesn't pay... does that mean my job is a crime?

A4 B8 Avant - 2009
1,8 TFSI
LKA63
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 466
Tilmeldt: 15/02/2010 15:55
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af LKA63 »

ChristianL skrev:
omes skrev:Der kan jeg godt se, at der står i bogen, men kan samtidig fortælle, at de aut. Audi værksteder har andre tal. Jeg fik skiftet stempler mm. På garanti, da min havde brugt noget der ligner 0,5 L på ca 3500 km. Det var for stort et forbrug, fik jeg at vide.


Kan lige så godt stå frem i lyset og sige at det er mig som har skiftet dine stempler, og var også mig der afsluttede forbrugsmålingen. Den brugte mere end 0,5 pr 1000 km, og det er det vi altid går efter, at du har fået andet at vide forstår jeg ikke ;| Håber den kører som den skal? Udover det med gearkassen som der selvfølgelig skal findes en løsning på. Iøvrigt rigtig fin A4 du har :)


Christian ! Den indstilling er bare i orden (y) Jeg handler gerne bil med dig/forhandleren, når den tid kommer :mrgreen:
MVH. Lars
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
ChristianL
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 98
Tilmeldt: 1/08/2013 20:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af ChristianL »

LKA63 skrev:Christian ! Den indstilling er bare i orden (y) Jeg handler gerne bil med dig/forhandleren, når den tid kommer :mrgreen:


Du skal være velkommen, arbejder i salg hver anden søndag ;) :D
Martinchr
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 32
Tilmeldt: 12/03/2010 18:33

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af Martinchr »

omes skrev:
Martinchr skrev:Hej kjaaer, har du fået din bil retur, og har det hjulpet.?

Har selv lige købt en A4 B8 avant 2,0 TFSI(211) fra 2011, som har gået 110.000 km. Efter at have påfyldt olie 2 gange, har jeg konstateret at den kun kører ml. 1.600-2.300 på en liter olie. Pt. er jeg i dialog med forhandleren, som har fået at vide fra Audi, at dette forbrug er indenfor det normale man må forvente :-(

De anser det først som et forhøjet forbrug, når det er over 1 liter pr. 1.000 km....

Hilsen Martin


Læs lige i instruktionsbogen, der står garanteret op til 0,5L pr. 1000 km. Hvis den bruger mere end det, så skal de sq gøre noget ved det. Men er forbruget mindre end det, så er det sikkert op til den enkelte forhandler, om de vil gøre noget ved det. Men er den først begyndt st bruge olie i de mængder, så bliver det kun værre med tiden. Jeg synes jo, at over 1 liter pr 10.000 km vil være en bedre grænse.


Korrekt med de 0,5l/1.000 km, det har jeg også gjort dem opmærksom på. Nu skal jeg til en olievejning hos Audi (som min forhandler betaler for, da Audi ikke vil), så det nøjagtige forbrug kan måles, og så må vi se hvad Audi siger til det.

Hilsen Martin
Brugeravatar
omes
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 258
Tilmeldt: 11/10/2010 18:14
Geografisk sted: Herning, Jylland, Danmark

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af omes »

Martinchr skrev:
omes skrev:
Martinchr skrev:Hej kjaaer, har du fået din bil retur, og har det hjulpet.?

Har selv lige købt en A4 B8 avant 2,0 TFSI(211) fra 2011, som har gået 110.000 km. Efter at have påfyldt olie 2 gange, har jeg konstateret at den kun kører ml. 1.600-2.300 på en liter olie. Pt. er jeg i dialog med forhandleren, som har fået at vide fra Audi, at dette forbrug er indenfor det normale man må forvente :-(

De anser det først som et forhøjet forbrug, når det er over 1 liter pr. 1.000 km....

Hilsen Martin


Læs lige i instruktionsbogen, der står garanteret op til 0,5L pr. 1000 km. Hvis den bruger mere end det, så skal de sq gøre noget ved det. Men er forbruget mindre end det, så er det sikkert op til den enkelte forhandler, om de vil gøre noget ved det. Men er den først begyndt st bruge olie i de mængder, så bliver det kun værre med tiden. Jeg synes jo, at over 1 liter pr 10.000 km vil være en bedre grænse.


Korrekt med de 0,5l/1.000 km, det har jeg også gjort dem opmærksom på. Nu skal jeg til en olievejning hos Audi (som min forhandler betaler for, da Audi ikke vil), så det nøjagtige forbrug kan måles, og så må vi se hvad Audi siger til det.

Hilsen Martin


Godt at høre, lidt mærkeligt at sige det, men håber da et eller andet sted, at den bruger over det niveau, så de skal gøre noget ved det, desværre er det vist sådan, at det er forhandleren, som skal betale for udskiftningen af stempler osv. Da det ikke er dækket af audis auktions program.
Crime doesn't pay... does that mean my job is a crime?

A4 B8 Avant - 2009
1,8 TFSI
Martinchr
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 32
Tilmeldt: 12/03/2010 18:33

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af Martinchr »

Har i dag fået lavet den sidste olievejning hos Audi Gladsaxe. Resultatet er et forbrug på 0,92 liter pr. 1.000 km, altså en hel del over de 0,5 liter... Nu er jeg spændt på, hvad Audi og min forhandler kommer frem til der skal gøres...
kenhen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 105
Tilmeldt: 7/08/2008 13:25
Geografisk sted: herning

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af kenhen »

Martinchr skrev:Har i dag fået lavet den sidste olievejning hos Audi Gladsaxe. Resultatet er et forbrug på 0,92 liter pr. 1.000 km, altså en hel del over de 0,5 liter... Nu er jeg spændt på, hvad Audi og min forhandler kommer frem til der skal gøres...



Er også i gang med en olievejning på 2,0 TFSI 180 hk fra 2010.
Er resultatet at forbruget er for højt vil Audi give 70% kulance forudsat at bilen er under 4 år når det iværksættes.
Motoren skal ud og der skal skiftes stempler hvilket koster ca. 30k. :lol:
Audi A5 2,0T 2010
Martinchr
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 32
Tilmeldt: 12/03/2010 18:33

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af Martinchr »

kenhen skrev:
Martinchr skrev:Har i dag fået lavet den sidste olievejning hos Audi Gladsaxe. Resultatet er et forbrug på 0,92 liter pr. 1.000 km, altså en hel del over de 0,5 liter... Nu er jeg spændt på, hvad Audi og min forhandler kommer frem til der skal gøres...



Er også i gang med en olievejning på 2,0 TFSI 180 hk fra 2010.
Er resultatet at forbruget er for højt vil Audi give 70% kulance forudsat at bilen er under 4 år når det iværksættes.
Motoren skal ud og der skal skiftes stempler hvilket koster ca. 30k. :lol:


Hej Kenhen,
Hvor får du vejningen udført, og hvem har oplyst dig de procenter omkring Audi's kulance.?
imrans
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 10/06/2014 23:21

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af imrans »

kjaaer skrev:Hej igen.
Tak for de kanon gode indlæg.!. (y)
Jeg har nu haft kontakt til Audi Danmark som har booket en tid på værksted til olievejning.
Jeg skal kører præcis 1000 km. efter påfyldt olie, hvorefter bilen skal returneres på værksted så de kan se hvor højt forbruget er :-)

/Kasper



Hej Kasper

Kan du dele dine erfaringer med Audi? Og de gik med til at dække udgifterne eller?

Jeg har samme issue med en brugtbil fra 2011, som kun klare ca 400 km pr 1 liter olie.

Del gerne evt kontakt hvem man bør tale med hos Audi hvis det er.
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af SteenTP »

imrans skrev:
kjaaer skrev:Hej igen.
Tak for de kanon gode indlæg.!. (y)
Jeg har nu haft kontakt til Audi Danmark som har booket en tid på værksted til olievejning.
Jeg skal kører præcis 1000 km. efter påfyldt olie, hvorefter bilen skal returneres på værksted så de kan se hvor højt forbruget er :-)

/Kasper



Hej Kasper

Kan du dele dine erfaringer med Audi? Og de gik med til at dække udgifterne eller?

Jeg har samme issue med en brugtbil fra 2011, som kun klare ca 400 km pr 1 liter olie.

Del gerne evt kontakt hvem man bør tale med hos Audi hvis det er.

Det er vel meget rimeligt at skulle efterfylde 40 liter olie mellem service eftersyn på en nyere luksusbil.... NOT! :evil:

Hvis den er købt hos en forhandler så er det bare med at reklamere i en fart.
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
imrans
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 10/06/2014 23:21

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af imrans »

anse skrev:
kenhen skrev:
kjaaer skrev:Tak Tommy og Kenhen..
Kan se i linket at der er en som har kørt 25.000 km uden at give den olie - Hans kører altså 21 gange så langt som min?
Kan forstå at motorer er forskellige men sådan en forskel vil jeg sige er en defekt.
Hej Bent

Jeg er enig, jeg vil tage kontakt efter at have lavet en test 3 gange med med hvormange gange jeg har fyldt olie på efter antal km, jeg vil ikke acceptere at skulle fylde så meget olie på en bil fra 2011 som har kørt under 80.000 km og alle service er overholdt ved Audi.

Hvis nogen har forsøgt at fået det dækket via Audi, vil jeg gerne hvordan og hvem man bør kontakte derinde?

PFT


/Imran


Hvad gør du Kenhen? har du kontaktet Audi .?. :-)

/Kasper


Snakkede med mekanikeren da den var til service ved ca. 30.000 km. Han mente det ville blive bedre med tiden, hvilket det dog ikke er. :( Tvivler også på den store forståelse om kulance, når det ikke er værre. Så foreløbig hælder jeg en liter på når den siger "ding" og beder om det :) Køber 5 liter ad gangen hos Landberg.dk


Hej Kasper og Kenhen,
Det er da helt vildt med det olieforbrug, Kenhen du bruger ca. 9L olie mellem hvert service, og Kasper ca. 14L :!: o.O
Jeg har lige fået lavet det samme som Tommy, og min havde brugt ca. 1L efter 7.000Km, det ville jeg ikke acceptere.
Næste trin ved højere forbrug mener jeg er udskiftning af stempler og stempelringe. ....Frem i skoene drenge det er biler til over 500K -det skal I da ikke acceptere.
imrans
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 10/06/2014 23:21

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af imrans »

kenhen skrev:
Martinchr skrev:Har i dag fået lavet den sidste olievejning hos Audi Gladsaxe. Resultatet er et forbrug på 0,92 liter pr. 1.000 km, altså en hel del over de 0,5 liter... Nu er jeg spændt på, hvad Audi og min forhandler kommer frem til der skal gøres...



Er også i gang med en olievejning på 2,0 TFSI 180 hk fra 2010.
Er resultatet at forbruget er for højt vil Audi give 70% kulance forudsat at bilen er under 4 år når det iværksættes.
Motoren skal ud og der skal skiftes stempler hvilket koster ca. 30k. :lol:


Hej

Så må jeg også fået taget kontakt til Audi Gladsaxe, da min også bruger for meget olie. Lidt skuffende for en Audi A5 2.0 TFSI fra 2011, men sålænge de acceptere og løser problemet med dækning af 70% kulance, er jeg rimelig tilfreds.

/Imran
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"