PAVA og gennemtæringsgaranti

Indlæg om karosseri
Besvar
Brugeravatar
kennethxyz
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 143
Tilmeldt: 15/07/2013 11:31

PAVA og gennemtæringsgaranti

Indlæg af kennethxyz »

Da jeg købte min Audi A5 hos ALD i fredericia, fik jeg undervognsbehandling med i prisen.
Det de tilbød var PAVA, men da jeg er lidt forsigtigt anlagt ringede jeg til Audi og forhørte mig om der var noget jeg skulle være opmærksom på.
Audi siger: De må ikke bore nogen huller overhovedet og produktet skal være voksbaseret, men ellers ikke andet.

Da jeg så ringer til PAVA gør jeg opmærksom på ovenstående, og får så at vide at de aldrig borer huller og deres produkt er "olie-voksbaset".
Det er så her at jeg bliver en smule nervøs, så jeg ringer til Audi igen og forhører mig, og jeg får her at vide (fra både Odense og Fredericia afd) at jeg grundet produktet ikke må bruge PAVA hvis jeg vil beholde min garanti.

Jeg kontakter PAVA igen og forklarer situationen og afbestiller min til og aftaler derefter med ALD at bruge Dinitrol som anbefalet af Audi.

Det korte af det lange er at PAVA bryder Audi's gennemtæringsgaranti iflg. Audi da det nebruder den oprindelige rustbeskyttelse.

MVH
Kenneth
Audi A5 Sportback 2.0 TFSI
Brugeravatar
Star
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 176
Tilmeldt: 19/03/2013 18:17
Geografisk sted: Espergærde

Re: PAVA og gennemtæringsgaranti

Indlæg af Star »

Det var da utroligt, Det tror jeg PAVA vil have en masse forklaringer på at det ikke kan passe...

Godt man har en af "de gamle" Audi'er der er galvaniseret, - trods sine 16 år har den ikke en rustplet, den er sgu lige som en baby i hele undervognen. "Nå, den er jo hentet hjem fra udlandet".....tja, men har "levet" hele livet 20 km nord for Hamburg, - der er klimaet vist ikke meget anderledes end her...

Sørgeligt/utroligt at Audi valgte at gøre deres biler "dårligere" senere.

Min nabo havde en Toyota Starlet fra 96, som de havde fået PAVA behandlet HVERT ENESTE ÅR - total overkill skulle man mene - der var så mange klistermærker i førerdøren, at der næsten ikke var plads til dem - og alligevel var der en del rust i den ene bagskærm, og så en del i vinduesrammen ,- hvor der ikke bliver beskyttet... :-k
2008 Audi A3 Cabriolet 2,0 TFSI DSG 200HK
1997 Audi Cabriolet 1,8 20V - Nu solgt
1997 Audi A4 B5 1,6 næsten ny :-)
- Også solgt til glad mand :-)
1999 Audi A3 8L 5-door 1,8 Turbo, også næsten ny :-)
- Herudover:
1997 Mercedes SLK 2,3 kompressor
2012 VW Up 1,0 75HK 3-dørs
Brugeravatar
FinnK
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 25/08/2010 19:38
Geografisk sted: Brønderslev

Re: PAVA og gennemtæringsgaranti

Indlæg af FinnK »

Jeg har i en periode for år tilbage arbejdet på en dinitrol station. Generelt vil jeg sige at alt rustbeskyttelse er udmærket.(Jeg vil til enhver tid anbefale dinitrol) Det aller vigtigste i processen for rustbeskyttelse er om bilen bliver ordenlig afmonteret og rengjort med varmt vand(hedvandsrenser). Og derefter tørret ordenligt. Jeg har set eksempler på biler der var 3 år gammel, der var gennemtæret fordi de ikke var gjort ordenligt rene for jord og snavs. Så er der ingen produkter der virker. :( (y)
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv

Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Besvar

Tilbage til "Karosseri"