Elektriske sæder eftermonteret A5 - Sinkring sprunget

Indlæg om elektrisk & elektronisk udstyr
Besvar
kkn186
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 76
Tilmeldt: 3/10/2007 18:14
Geografisk sted: Ude hvor kragerne HAR vendt!

Elektriske sæder eftermonteret A5 - Sinkring sprunget

Indlæg af kkn186 »

Hej Allesammen

Jeg har været så heldig og købe en rigtig billig kabine i tyskland, med fuld el.

Jeg har desuden købt nye kabelsæt fra Kufatec idet sæderne jo skal have strøm når de er med el.


Men da vi skiller bilen ad opdager vi at det røde stik er der i forvejen... jeg tænker det må skyldes at bilen har el lændestøtte i de orginale sportssæder.

Vi vælger dog og tage chancen og montere sæderne, hvilket i første omgang ser ud til at virke. (Vi monterede kabinen igår aftes)

Der sker så det her til aften at el funktionen pludselig ikke virker, og jeg kan se sikringen er sprunget...

What to do?

I med en 15 sikring istedet for den 10 der sidder?

Eller er det bare the hard way og i med kablet, som måske er tykkere end det der sidder der nu?


Bilen er en A5 fra 2012 som fra fabrikken var leveret med sportssæder med el lændestøtte-
Audi A5 - 1,8 TFSI - Årg 2012 - Sort -

Forskellen på drenge og mænd er prisen på deres legetøj!
Brugeravatar
FinnK
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 25/08/2010 19:38
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Elektriske sæder eftermonteret A5 - Sinkring sprunget

Indlæg af FinnK »

Jeg vil stærkt fraråde at sætte større sikringer i en anbefalet. Du kan risikere at brænde noget af. :(
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv

Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Brugeravatar
Sagild
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1976
Tilmeldt: 27/11/2007 21:14
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

Re: Elektriske sæder eftermonteret A5 - Sinkring sprunget

Indlæg af Sagild »

Da jeg eftermonterede el-kabine i min a5 (havde også el-lændestøtte) koblede vi det på en ny sikring i hver side af bilen (der er grupper på både højre og venstre side af instrumentbordet) - altså førersæde på sikring i venstre side og omvendt i den anden side. Så vidt jeg husker skal sæderne køre på 30 amp sikringer da der trækkes rigtig meget når sæderne er i yderpositioner og ikke kan komme længere.

Når man har org. el-kabine monteret kører de på en helt anden sikringsgruppe som sidder nede i fodhøjde inde bag panelet, men det er simpelthen for besværligt at komme til og fungerer uden problemer med de lettere tilgængelige sikringsgrupper.

Jeg har haft sæderne monteret i et par år, inden jeg skilte mig af med A5'eren, så intet brændt af her...
Platingrå BMW 530D Touring Aut. - 2009 - 235 HK
Shadowline, M-pakke, panorama soltag, sort himmel, el-klapbare spejle, lyspakke, xenon, comfort lædersæder med memory for fører og passager, CIC harddisk navigation, comfort acces/keyless go, soft-close i dørene, el-betjent bagklap, HIFI lydpakke, Parkeringssensor for og bag.

Sortmetal VW Golf VI 1,4 TSI 2010 - 122 HK
RNS 510, MFSW, LED baglygter, DK pakke.

Turbolag is just there to give V8's a chance! :D
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"