Centrallås låser ikke op ??

Indlæg om elektrisk & elektronisk udstyr
Besvar
Jansen29
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: 1/06/2009 21:37
Geografisk sted: Lolland

Centrallås låser ikke op ??

Indlæg af Jansen29 »

Hej.
Jeg står med et lille problem med at kunne låse døren med fjernbetjeningen i førersiden på min a5 .
Den vil gerne låse men skal låses op med nøglen. de sidste par gange jeg har skulle låse op har den sagt mærkelige ting inde i låse enheden. Har nu rykket dørbeklædningen af og kigget ind i døren . ikke noget visuelt at se .
Er der nogen der har erfaring med det problem . kan man skille låsemodulet ad mon eller er det bare byt til nyt :-k
goaged
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21/01/2020 09:25

Re: Centrallås låser ikke op ??

Indlæg af goaged »

Har faktisk samme problem som du bare i den anden side , så du må meget gerne skrive hvis du finder en løsning
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Centrallås låser ikke op ??

Indlæg af jorlund »

I min TT var det byt til nyt, og jeg ved at Havberg har haft det samme i sin gamle A6. Så vidt jeg husker er det samme modul i rigtig mange modeller, så A5 er nok ingen undtagelse. Tror et nyt modul kostede 6-700 kroner + et par nye plastikclips til dørbeklædningen
kris668d
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 19
Tilmeldt: 15/02/2010 07:28

Re: Centrallås låser ikke op ??

Indlæg af kris668d »

Jeg har samme problem med en A6 fra 2008. Men der har højre bagdør samme problem, og da den ikke kan låses op med nøgle, kan den kun åbnes indefra. Du må gerne oplyse om hvordan du løser det, og om du køber reservedele direkte hos Audi, eller finder et billigere sted.
Brugeravatar
Havberg
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 2164
Tilmeldt: 31/01/2003 11:34

Re: Centrallås låser ikke op ??

Indlæg af Havberg »

Ja, lyder som en typisk slidt/død dørlås.

Der sidder to stk små microswitches -en til at låse og en anden til at låse op, og de slides med tiden, til et punkt hvor de ikke længere har kræfter nok, og så låser døren typisk ikke op.

Kendt problem på alle nyere audi modeller.

De kan købes på ebay.de til variende priser fra Kina-kopi til original audi.
Til min gamle A6 var det fra 2-300 kr og op til små 2000 pr lås.

Jeg valgte en til 6-700, og den fungerede perfekt, men man kunne dog lige mærke den var en smule strammere og trække i det indvendige håndtag, end de originale - dog ingen betydning for funktionalitet.

Vær opmærksom på at købe den rigtige.
Der er forskel på venstre/højre og for/bag.

Byt til nyt, og det virker igen i årevis. :)
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
Mtolesen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 66
Tilmeldt: 2/04/2019 23:07

Re: Centrallås låser ikke op ??

Indlæg af Mtolesen »

Jeg har nu ogå det her problem i min Audi Q5 cabirolet fra 2010, døren i passager siden låser ikke op, hverken fra fjernbetjent nøgle, eller mekanisk fra håntag, nogen der ved om der er et værksted i københavns området der kan klare dette, ud over Audi selvfølgelig?
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"