VAG koder - options

M-koder (udstyrskoder), består af tre bogstaver/tal og står i servicehæftet og på en label i bilen. De fortæller hvilket udstyr bilen er leveret med fra fabrikken.
Besvar
Brugeravatar
rofl
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 175
Tilmeldt: 25/04/2011 08:53
Geografisk sted: København
Kontakt:

VAG koder - options

Indlæg af rofl »

Da jeg er ved at forsikre fruens nye brugte Audi, spurgte forsikringen om der er ekstra udstyr for over kr. 25.000,- på bilen ud over standard tingene ?
Så er spørgsmålet nu, hvad er standard på vores biler og hvad er ekstra udstyr. ?

Jeg fandt en rigtig lang liste over VAG koder her:
http://vag-codes.info/

Den har jeg lagt ind i et regneark og tryle tryle, så har jeg oplysninger om hvad bilen er leveret med af ydstyr, men hvordan finder jeg ud af om det er ekstra, så jeg kan få bilen forsikret med de rigtige oplysninger ?

Håber I kan hjælpe (y)

Hvis nogen vil have regnearket til nemt at taste ind, kan jeg maile arket uden problemer. Ved bare ikke hvordan jeg lægger det her ind.
- og hvis nogen har oplysninger på dansk, kunne det være lidt fedt, nu er det på engelsk, hvilket også er ok.

rofl
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: VAG koder - options

Indlæg af rlarsen »

Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Brugeravatar
rofl
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 175
Tilmeldt: 25/04/2011 08:53
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: VAG koder - options

Indlæg af rofl »

Fedt link har også tilmeldt bilen men det løser ikke lige spørgsmålet da jeg selv skal indtaste det hele på bilen ?
Men tager alle papirerne med til audi idag og håber de vil og kan hjælpe.
Brugeravatar
Inside
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 110
Tilmeldt: 13/07/2013 12:54
Geografisk sted: København

Re: VAG koder - options

Indlæg af Inside »

rofl skrev:Fedt link har også tilmeldt bilen men det løser ikke lige spørgsmålet da jeg selv skal indtaste det hele på bilen ?
Men tager alle papirerne med til audi idag og håber de vil og kan hjælpe.


Prøv at log ind på den tyske side i stedet. Min bil har ingen info på den danske side, men kun på den tyske da det er en import :)

https://my.audi.com/content/de/myaudi/de/home.html
Audi A4 B8 1.8 TFSI fra 2008 - Belysningspakke - Audi MMI 2G High m. Navigation - Xenon/LED - Parkeringshjælp - Elektrisk skyde/vippeglastag - Klimakomfortsæder foran i Milano læder - Sort loft - Audi Sound System - Businesspakke med 3-zonet klimaanlæg - 18" 10-eget design, Audi exclusive fælge - Blanke rudelister - el-indstillelig lændestøtte - Fartpilot - førerinformationsdisplay i farve - Uden modelbetegnelse
Brugeravatar
Inside
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 110
Tilmeldt: 13/07/2013 12:54
Geografisk sted: København

Re: VAG koder - options

Indlæg af Inside »

Inside skrev:
rofl skrev:Fedt link har også tilmeldt bilen men det løser ikke lige spørgsmålet da jeg selv skal indtaste det hele på bilen ?
Men tager alle papirerne med til audi idag og håber de vil og kan hjælpe.


Prøv at log ind på den tyske side i stedet. Min bil har ingen info på den danske side, men kun på den tyske da det er en import :)

https://my.audi.com/content/de/myaudi/de/home.html


Og så kan du prøve at finde den korrekte Audi brochure herinde, hvor du med lidt held kan se hvad der står noteret som standard udstyr for dit trim level :)

http://www.auto-brochures.com/audi.html
Audi A4 B8 1.8 TFSI fra 2008 - Belysningspakke - Audi MMI 2G High m. Navigation - Xenon/LED - Parkeringshjælp - Elektrisk skyde/vippeglastag - Klimakomfortsæder foran i Milano læder - Sort loft - Audi Sound System - Businesspakke med 3-zonet klimaanlæg - 18" 10-eget design, Audi exclusive fælge - Blanke rudelister - el-indstillelig lændestøtte - Fartpilot - førerinformationsdisplay i farve - Uden modelbetegnelse
Brugeravatar
rofl
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 175
Tilmeldt: 25/04/2011 08:53
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: VAG koder - options

Indlæg af rofl »

Super super, jeg fandt en engelsk brochure og sammen med den sendte jeg mine oversatte koder til forsikringen også må vi se hvad de siger til det. Bilen er også synet og godkendt med konstruktive ændringer, så håber ikke de er for grove mod mig prismæssigt, men nu må vi se. Tak for tilbagemeldingerne.


Inside, kunne du tænke dig mit regne ark - det virker perfekt ?

rofl
Brugeravatar
Inside
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 110
Tilmeldt: 13/07/2013 12:54
Geografisk sted: København

Re: VAG koder - options

Indlæg af Inside »

rofl skrev:Inside, kunne du tænke dig mit regne ark - det virker perfekt ?

rofl


Det kunne være rigtig sjovt at se hvordan du har lavet dit (y)

Via linket nedenunder er mit excel ark, som jeg brugte til at regne nyprisen ud (til højre i skeamet) kontra brugtprisen for bilen (til venstre). Og nederst i skemaet evt. finansiering hvis man har brug for det:
https://www.dropbox.com/s/jb2bcsw30n5kql7/Audi%20A4%20brugtpris%20vs%20nypris.xlsx?dl=0
Audi A4 B8 1.8 TFSI fra 2008 - Belysningspakke - Audi MMI 2G High m. Navigation - Xenon/LED - Parkeringshjælp - Elektrisk skyde/vippeglastag - Klimakomfortsæder foran i Milano læder - Sort loft - Audi Sound System - Businesspakke med 3-zonet klimaanlæg - 18" 10-eget design, Audi exclusive fælge - Blanke rudelister - el-indstillelig lændestøtte - Fartpilot - førerinformationsdisplay i farve - Uden modelbetegnelse
MogensR
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 17
Tilmeldt: 20/06/2013 23:34
Geografisk sted: Nordjylland

Re: VAG koder - options

Indlæg af MogensR »

rofl skrev:Da jeg er ved at forsikre fruens nye brugte Audi, spurgte forsikringen om der er ekstra udstyr for over kr. 25.000,- på bilen ud over standard tingene ?
Så er spørgsmålet nu, hvad er standard på vores biler og hvad er ekstra udstyr. ?

Jeg fandt en rigtig lang liste over VAG koder her:
http://vag-codes.info/

Den har jeg lagt ind i et regneark og tryle tryle, så har jeg oplysninger om hvad bilen er leveret med af ydstyr, men hvordan finder jeg ud af om det er ekstra, så jeg kan få bilen forsikret med de rigtige oplysninger ?

Håber I kan hjælpe (y)

Hvis nogen vil have regnearket til nemt at taste ind, kan jeg maile arket uden problemer. Ved bare ikke hvordan jeg lægger det her ind.
- og hvis nogen har oplysninger på dansk, kunne det være lidt fedt, nu er det på engelsk, hvilket også er ok.

rofl

Du skal være opmærksom på at det formentlig er værdien af udstyret som brugt, du skal finde. Dvs. den værdi som de skal erstatte ekstra ved en totalskade i forhold til samme bil uden ekstraudstyr.

Prisen på ekstraudstyr falder en del hurtigere end bilens grundpris.


Nemmeste er at finde prisforskellen mellem din og en skrabet udgave på bilbasen.
Brugeravatar
Jan-DK
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 3/03/2004 21:41
Geografisk sted: Sjælland

Re: VAG koder - options

Indlæg af Jan-DK »

rofl skrev:Da jeg er ved at forsikre fruens nye brugte Audi, spurgte forsikringen om der er ekstra udstyr for over kr. 25.000,- på bilen ud over standard tingene ?
Så er spørgsmålet nu, hvad er standard på vores biler og hvad er ekstra udstyr. ?

Jeg fandt en rigtig lang liste over VAG koder her:
http://vag-codes.info/

Den har jeg lagt ind i et regneark og tryle tryle, så har jeg oplysninger om hvad bilen er leveret med af ydstyr, men hvordan finder jeg ud af om det er ekstra, så jeg kan få bilen forsikret med de rigtige oplysninger ?

Håber I kan hjælpe (y)

Hvis nogen vil have regnearket til nemt at taste ind, kan jeg maile arket uden problemer. Ved bare ikke hvordan jeg lægger det her ind.
- og hvis nogen har oplysninger på dansk, kunne det være lidt fedt, nu er det på engelsk, hvilket også er ok.

rofl


Det er nu lidt sjovt.

Jeg skal jo også have forsikret min S6 fra 1995.
Det spr. de også til om der var extra udstyr for over 25000 kr.
Der sagde jeg: nej. Der er jo masser af udstyr i bilen med det er jo som jeg ser det org. std. udstyr.

Der er da godt nok med fuld aut. AC og menormy sæder med spejle til.
Men om det er noget der er betalt extra for fra den tid af ved jeg da ikke.
Brugeravatar
LasseHald
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 65
Tilmeldt: 15/03/2014 21:05
Geografisk sted: Århus

Re: VAG koder - options

Indlæg af LasseHald »

Spørg dem om, hvad de mener med ekstraudstyr. Det kan sagtens være, at deres definition er udstyr, som er monteret efter at bilen har forladt fabrikken. Hvis ikke, så bliver det jo en kamp om ord, og et urimeligt antal timer for at prøve at beregne det.
Besvar

Tilbage til "M-koder"