Hejsa
Her til morgen var min A6 3,0 TDI 4F svær at starte, og da den kom igang, var det som om der manglede 1-2 cylindere.
Ved tidligere tests, har den meldt fejl på gløderør 1,5 &6 men det har ikke kunnet mærkes.
Det med starten kan selvfølgelig godt være gløderørerne, men når den så er igang, skulle de jo ikke have indflydelse på motorgangen - eller ?
Svær at starte /hakker kold
-
- Forumbruger
- Indlæg: 309
- Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
- Geografisk sted: Ishøj
- Kontakt:
Svær at starte /hakker kold
Stig Bindner / Ishøj
Audi A5 2,0 TFSi 252 Cabriolet quattro S-tr. 2d - 2017
Audi A6, 2,4 V6 Tiptronic - 1998
Audi A5 2,0 TFSi 252 Cabriolet quattro S-tr. 2d - 2017
Audi A6, 2,4 V6 Tiptronic - 1998
Re: Svær at starte /hakker kold
De forbliver svjv. tændt et stykke tid, indtil omgivelserne (dvs. cylindervæg og topstykke) er varme nok til at klare sig uden.
Der er ikke overført særligt meget varme fra forbrændingen, bare fordi cylinderen har tændt et par gange.
Sidder de fast, siden du ikke bytter dem? De bliver ikke lettere at få ud, hvis de er defekte og aldrig bliver varmet op.
\Alex
Der er ikke overført særligt meget varme fra forbrændingen, bare fordi cylinderen har tændt et par gange.
Sidder de fast, siden du ikke bytter dem? De bliver ikke lettere at få ud, hvis de er defekte og aldrig bliver varmet op.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
-
- Forumbruger
- Indlæg: 309
- Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
- Geografisk sted: Ishøj
- Kontakt:
Re: Svær at starte /hakker kold
stigbindner skrev:Høy skrev:De forbliver svjv. tændt et stykke tid, indtil omgivelserne (dvs. cylindervæg og topstykke) er varme nok til at klare sig uden.
Der er ikke overført særligt meget varme fra forbrændingen, bare fordi cylinderen har tændt et par gange.
Sidder de fast, siden du ikke bytter dem? De bliver ikke lettere at få ud, hvis de er defekte og aldrig bliver varmet op.
\Alex
Ja nu vil den så lige pludselig ikke starte, jeg fik aldrig kørt den varm, men kunne høre at den "raller" lidt når man accelererer - kold.
Nu skifter jeg gløderørene, men tror ikke på det er dem, nærmere en dysse, men vil den så ikke melde fejl på VCDS
/Stig
Stig Bindner / Ishøj
Audi A5 2,0 TFSi 252 Cabriolet quattro S-tr. 2d - 2017
Audi A6, 2,4 V6 Tiptronic - 1998
Audi A5 2,0 TFSi 252 Cabriolet quattro S-tr. 2d - 2017
Audi A6, 2,4 V6 Tiptronic - 1998