kassert v syn

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
nicolai1407
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 27/09/2013 21:11

kassert v syn

Indlæg af nicolai1407 »

hej ac ville høre hvad jers bud evt kunne være har læst en del indlæg her inde og er blevet i sårn forviret over alle de bud der til de forskellige indlæg


bilen er audi a4 avant 1,6 b5 8d blev kasseret på 0,6 vol% i tomgang og 0,8 vol% i forhøjet det der så er at der i manifolden er en revne
og at den mangler et spændebånd på luftfilteret efter luftmasemængdemåler de ting ville jeg selvfølge udbedere men tænker om min kat kunne ha taget skade da der lige er kommet ny motor i og den gamle brugte mere olie end benzin ? tænker på hælde en invendig motor rens i samt udbeder de fejl der ?
Brugeravatar
Sass
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15/08/2006 20:24
Geografisk sted: Roskilde

Re: kassert v syn

Indlæg af Sass »

Det kunne meget vel være lambdasonde den er gal med - når du skriver at den gl. motor brugte olie kan den have sodet lambdasonden.
du kan evt. rense den ved at varme på den med en gasbrænder (y)
men få udlæst fejl med tester først (y)
Kig osse efter luftmængdemåler og tænderør/tændspoler
AUDI A4 Limousine 1.8T AEB '96 + AUDI A4 Avant 1.8 ADR ´96 RIP.
VCDS 15.7.0
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: kassert v syn

Indlæg af SorenR »

nicolai1407 skrev:hej ac ville høre hvad jers bud evt kunne være har læst en del indlæg her inde og er blevet i sårn forviret over alle de bud der til de forskellige indlæg


bilen er audi a4 avant 1,6 b5 8d blev kasseret på 0,6 vol% i tomgang og 0,8 vol% i forhøjet det der så er at der i manifolden er en revne
og at den mangler et spændebånd på luftfilteret efter luftmasemængdemåler de ting ville jeg selvfølge udbedere men tænker om min kat kunne ha taget skade da der lige er kommet ny motor i og den gamle brugte mere olie end benzin ? tænker på hælde en invendig motor rens i samt udbeder de fejl der ?

Da turboerne gik på min S4 2.7T flød der godt 6L motorolie gennem den ene katalysator på 5 minutter... Da den efterfølgende blev synet var alt i den fineste orden ;)

Problemet er nok nærmere den revnede manifold og det manglende spændebånd...
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"