Er Multitronic gearkassen blevet bedre?

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
JohnnyA
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 18
Tilmeldt: 28/07/2010 19:16

Er Multitronic gearkassen blevet bedre?

Indlæg af JohnnyA »

Hej
Jeg skal til at købe en Audi A6 årgang 2005 (såkaldt nye model)
Er Multitronic gearkassen bedre ved en bestemt årgang eller generelt lidt ustabile når bilen har kørt mange kilometer? Jeg har tidligere haft en model 2002 hvor gearkassen blev renoveret hos Automatgearcentret og siden helt udskiftet grundet problemer med kædetrækket i gearkassen. Det var en rimelig heftig udskrivning på 35K. Dog er automatgear at foretrække men jeg ved ikke om jeg tør igen. Hvad siger I derude? Dem jeg kigger på har kørt 120-140.000 km. Min tidligere A6 gik i stykker ved 200.000 km.
Mvh. Johnny
Med venlig hilsen
J. Andersen
Brugeravatar
TC
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 355
Tilmeldt: 18/05/2006 21:34
Geografisk sted: Hellerup

Re: Er Multitronic gearkassen blevet bedre?

Indlæg af TC »

Har selv Multitronic og haft det i flere omgange. Er ikke bekendt med, at Multitronic skulle have været dårlig. Du har måske bare været uheldig? Måske lige i overkanten at konkludere, at der generelt skulle være et problem, fordi man har haft en dårlig oplevelse? Jeg kan kun - indtil videre - varmt anbefale Multitronic, men jeg har heller ikke (pøj pøj) haft nogen dårlige oplevelser med gearet.

NB: Årgang 2005 er ikke den nyeste model. :)
[i]Mvh
Thorsteen


Audi SQ5
JohnnyA
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 18
Tilmeldt: 28/07/2010 19:16

Re: Er Multitronic gearkassen blevet bedre?

Indlæg af JohnnyA »

Hej Thorsteen
Tak for svar. Jeg har nu ikke konkluderet noget, men konstateret at flere herinde og på andre sites omtaler Multitronic som værende ustabilt. Ikke desto mindre overvejer jeg at købe det igen og har hørt at gearkassen blev bedre ved en bestemt årgang. Noget med en lamel ekstra i automatkoblingen eller noget i den stil. Mit problem var dog relateret til kædetrækket.
Mvh Johnny Andersen
Med venlig hilsen
J. Andersen
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"