hvorledes får man bedre komfort - hvilken affjedring ?
hvorledes får man bedre komfort - hvilken affjedring ?
hej derude
Nu går den ikke længere - jeg har knækket en fjeder og støddæmperne føles meget slidte - så tid til at opgradere men hvad skal man vælge? Komforten i en A2 3L er jo mildest talt elendig - hvad kunne man vælge til en fornuftig pris?
mvh - ti
Nu går den ikke længere - jeg har knækket en fjeder og støddæmperne føles meget slidte - så tid til at opgradere men hvad skal man vælge? Komforten i en A2 3L er jo mildest talt elendig - hvad kunne man vælge til en fornuftig pris?
mvh - ti
- Nicolaisen
- Forumbruger
- Indlæg: 290
- Tilmeldt: 21/03/2013 21:26
Re: hvorledes får man bedre komfort - hvilken affjedring ?
Hvad dæk køre du på?
Re: hvorledes får man bedre komfort - hvilken affjedring ?
Bridgestone B381 - 145/80x14
- Nicolaisen
- Forumbruger
- Indlæg: 290
- Tilmeldt: 21/03/2013 21:26
Re: hvorledes får man bedre komfort - hvilken affjedring ?
Okay, der kan du nok ikke finde mere komfort så
Re: hvorledes får man bedre komfort - hvilken affjedring ?
nej problemet med A2'en er jo lav vægt - smal og kort hjul-afstand - og lavprofil-dæk dur da slet ikke til den type bil - jeg mangler nogle gode soft støddæmpere - har kigget KONI's FSD men de laves ikke til A2 1.2TDI - kun alle de andre - Bilstein B4 skulle kunne være en mulighed men er der nogen af A2 kørerne her der rent faktisk har fundet en brugbar kombination?
mvh ti (2A2)
mvh ti (2A2)
Re: hvorledes får man bedre komfort - hvilken affjedring ?
Nå - kigget lidt rundt omkring og nok fundet frem til at Bilstein B4 er det bedste - eller måske eneste? - alternativ til standard. Kan dog ikke finde den rigtige type støddæmper til forenden (det er jo en 1.2 TDI 3L) - er det samme type som VW Lupo 3L anvender der sidder i en A2 3L ?
mvh ti
mvh ti
Re: hvorledes får man bedre komfort - hvilken affjedring ?
hej derude - er der ikke nogen der kan hjælpe med dette - bare enten typen på støddæmper til forenden eller om det er samme type som på en lupo 3L
mvh ti
mvh ti
Re: hvorledes får man bedre komfort - hvilken affjedring ?
tiwang skrev:hej derude - er der ikke nogen der kan hjælpe med dette - bare enten typen på støddæmper til forenden eller om det er samme type som på en lupo 3L
mvh ti
Såvidt jeg kan se fra vores Tyske A2-venner kan du godt bruge en Bilstein B4 el. B6 foran.
Desuden skal du skifte fjeder til en fra en Polo :
http://www.a2-freun.de/forum/showthread.php?t=34861&page=2
Original VW Polo fjeder for : 867 411 105 E 1xrosa 2xhvid
Dæmper for : Bilstein B4 VNE-4476
Dæmper bag : Bilstein B4 BNE-A957
Og så skal der nok en sporing til bagefter (?)
Polo fjederen er 40mm højere, men skulle sætte sig mere, da A2 er noget tungere foran, end en benziner.
Hvis det kniver med det tyske, hjælper jeg gerne med oversættelsen.
Audi A2 1.2 TDI 02/2002, servo, klima, 3.6l/100km, 232.000km
Re: hvorledes får man bedre komfort - hvilken affjedring ?
takker - har i mellemtiden bestilt et sæt KYB støddæmpere fra ats-24.de -hvis de virker fornuftigt kommer der også sådan et sæt på den anden
mvh ti
mvh ti
Re: hvorledes får man bedre komfort - hvilken affjedring ?
modtaget de KYB støddæmpere idag men så vidt jeg kan se kan de da ikke komme til at passe umiddelbart - nu har jeg aldrig haft støddæmper-benet helt afmonteret men så vidt jeg kan se så er det nederste monterings-beslag da en fast del på den originale stød-dæmper - ikke? (se billeder)
-
- Ny forumbruger
- Indlæg: 1
- Tilmeldt: 2/04/2010 18:53
Re: hvorledes får man bedre komfort - hvilken affjedring ?
Polo fjederen er 40mm højere, men skulle sætte sig mere, da A2 er noget tungere foran, end en benziner.
@jesperb:
Hvad får dig til at sige, at 1,2 TDI er noget tungere foran? Husk at motorblok (og karrosseri totalt) er alu. Mit gæt vil være, at med 40 mm højere fjedre kommer den til at "køre op ad bakke" og det er hverken særlig kønt eller effektivt, når fabrikken nu har sørget for en verdensrekord i cw på 0,249 - hvilket forudsætter en meget præcis vinkel på karrosseriet.
@jesperb:
Hvad får dig til at sige, at 1,2 TDI er noget tungere foran? Husk at motorblok (og karrosseri totalt) er alu. Mit gæt vil være, at med 40 mm højere fjedre kommer den til at "køre op ad bakke" og det er hverken særlig kønt eller effektivt, når fabrikken nu har sørget for en verdensrekord i cw på 0,249 - hvilket forudsætter en meget præcis vinkel på karrosseriet.