VCDS bruger søges til kodning

Koder, gode råd, problemer, oplevelser mm, med VCDS
Besvar
Climberreal
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 5/09/2015 16:28

VCDS bruger søges til kodning

Indlæg af Climberreal »

Jeg har efter lidt møje og besvær fået sat Fartpilot og nyt ratelektronik i min A4 TDI 2002.
Fartpiloten virker, men ganske som forventet kom alarmer på bremse og ratvinkelsensor.

Jeg havde kortvarigt lånt en VCDS, men har ikke erfaring i det. Jeg kunn aktivere fartpilot, men den lidt længere omgang med nulstilling af de andre sensorer, har jeg ikke indsigt til.

er der en sjæl omkring Hadsund-randers-Rønde som vil kode det for mig og modtage passende beløning...?
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: VCDS bruger søges til kodning

Indlæg af PEB »

Jeg bor i Aabybro, hvis du ikke finder andre.
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Climberreal
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 5/09/2015 16:28

Re: VCDS bruger søges til kodning

Indlæg af Climberreal »

Hej PEB m. fl.

Da jeg har et uautoriseret værksted som nabo på min arbejdsplads lod jeg have bilen en times tid i eftermiddag med mål om at han lige skulle kode den smule med VCDS. endvidere fik jeg i morges pludselig kun kold luft ind i højre side af bilen i stedet for varm. Dette kom efter at jeg havde lavet grundindstilling på el motorerne der styrer luft spjæld, da de hele tiden og små justererde.
Alt i alt kunne han vel hurtigt fikre de par ting.

Det gik ikke så nemt. Muligvis sidder den ene elmotor fast i en yderstilling. jeg må på med værktøj til weekend og se på det.

Men han kunne ikke kode de fejl omkring ratelektronikken, da det var et brugt ratmodul hvor han ikke kunne overskrive stelnummer ???

er det en velkendt ting ? den mulighed havde jeg ikke lige læst mig til....
Jeg har købt ratelektronikken brugt af en sælger på dba. der solgte ratelektronik og fartpilot arm og havde solgt denne kombi flere gange....

Er jeg på røven ?`
Besvar

Tilbage til "VCDS (kodning) & diagnose"