Er der nogen i forum med en 8v med indvendig lyspakke ?

Koder, gode råd, problemer, oplevelser mm, med VCDS
Besvar
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Er der nogen i forum med en 8v med indvendig lyspakke ?

Indlæg af 8PJ »

Jeg mangler en VCDS scanning fra en 8V med indvendig lyspakke. Kan nogen hjælpe?
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Er der nogen i forum med en 8v med indvendig lyspakke ?

Indlæg af rlarsen »

Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Er der nogen i forum med en 8v med indvendig lyspakke ?

Indlæg af 8PJ »

Hej Rene

Tak for tippet. Det er desværre ikke helt tilstrækkeligt. Jeg mangler selve kodningen af eksempelvis dørstyringsmodulerne. Har eksperimenteret mig frem til aktivering af indstignings- og døradvarselslamper, men lys i håndtagene driller lidt. Har gættet lidt videre og fundet relevant bit, men de lyser kun når jeg laver test via VCDS.


rlarsen skrev:Jeg ved ikke om denne er nok: http://www.stemei.de/pages/coding/audi- ... chtung.php
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Er der nogen i forum med en 8v med indvendig lyspakke ?

Indlæg af rlarsen »

Ok - nu spurgte du jo til den indvendige lyspakke, så derfor mit link ;)

På samme side er der også en kodning til sænkning spejlet i bakgear, og hvor styrboks 52 kodning er vist (#42 er samme kodning), måske den har hvad du søger: http://www.stemei.de/pages/coding/audi- ... enkung.php ??
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Er der nogen i forum med en 8v med indvendig lyspakke ?

Indlæg af 8PJ »

Jeg HAR set siden :)

Beskrivelsen går udelukkende på hvordan man via MMI kan regulere ambientelys, som OGSÅ er en del af den indvendige lyspakke (ambientelys i lister + v/kopholder, belyste dørhåndtag, fodrumslys, ekstra læselamper for og bag, indstignings- samt døradvarselslamper). At aktivere regulering af dette via MMI gør det desværre ikke alene (med mindre man har pakken installeret i forvejen).

Men tak for hjælpen alligevel (y)

PS: Jeg har fabriksmonteret dæktryksalarmm, men dette styres nu via MMI og ikke via separat kontakt. Man kunne derfor formode, at det udelukkende er et spørgsmål om kodning. Hvis nogen har samme ABS-modul (5Q0 907 379 S) er der jo basis for lidt eksperimenteren her....


rlarsen skrev:Ok - nu spurgte du jo til den indvendige lyspakke, så derfor mit link ;)

På samme side er der også en kodning til sænkning spejlet i bakgear, og hvor styrboks 52 kodning er vist (#42 er samme kodning), måske den har hvad du søger: http://www.stemei.de/pages/coding/audi- ... enkung.php ??
Schibbye
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 30/05/2016 11:13

Re: Er der nogen i forum med en 8v med indvendig lyspakke ?

Indlæg af Schibbye »

8PJ skrev:Jeg HAR set siden :)

Beskrivelsen går udelukkende på hvordan man via MMI kan regulere ambientelys, som OGSÅ er en del af den indvendige lyspakke (ambientelys i lister + v/kopholder, belyste dørhåndtag, fodrumslys, ekstra læselamper for og bag, indstignings- samt døradvarselslamper). At aktivere regulering af dette via MMI gør det desværre ikke alene (med mindre man har pakken installeret i forvejen).

Men tak for hjælpen alligevel (y)

PS: Jeg har fabriksmonteret dæktryksalarmm, men dette styres nu via MMI og ikke via separat kontakt. Man kunne derfor formode, at det udelukkende er et spørgsmål om kodning. Hvis nogen har samme ABS-modul (5Q0 907 379 S) er der jo basis for lidt eksperimenteren her....


rlarsen skrev:Ok - nu spurgte du jo til den indvendige lyspakke, så derfor mit link ;)

På samme side er der også en kodning til sænkning spejlet i bakgear, og hvor styrboks 52 kodning er vist (#42 er samme kodning), måske den har hvad du søger: http://www.stemei.de/pages/coding/audi- ... enkung.php ??



Hej

Fik du det nogensinde til at virke med kodningen, overvejer lidt og gøre det samme, men har ikke adgang til VCDS. Kan du kode det ?

Hvordan er monteringen at går til ? Hvad er nemmet og sværest ?

Overvejer at få Fodlys - Dørlys - Kopholder monteret. Eventuelt også håndtag.

Mvh.
Søren
Besvar

Tilbage til "VCDS (kodning) & diagnose"