e10 - ny bensin
e10 - ny bensin
Jeg har en a2, 16 fsi fra 2005. Jeg har i de 3 år jeg har haft den kørt på 95 oktan e5 blanding, indtil videre uden problemer.
Her ved årskiftet udgår 95 oktan e5 og bliver erstattet af 95 oktan e10.
Nu kan jeg se at min a2 er på listen over biler der ikke kan "tåle" e10.
Fra fabrik er anbefalingen at den skal køre på 98 oktan. Er det oktantallet 98 til 95 der er problemet eller er det mængden af bioethanol der er problemet ? Eller er der overhovedet noget problem og skal jeg bare fortsætte med at køre på 95 nu e10?
venlig hilsen
Rubin
Her ved årskiftet udgår 95 oktan e5 og bliver erstattet af 95 oktan e10.
Nu kan jeg se at min a2 er på listen over biler der ikke kan "tåle" e10.
Fra fabrik er anbefalingen at den skal køre på 98 oktan. Er det oktantallet 98 til 95 der er problemet eller er det mængden af bioethanol der er problemet ? Eller er der overhovedet noget problem og skal jeg bare fortsætte med at køre på 95 nu e10?
venlig hilsen
Rubin
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: e10 - ny bensin
98/99/100 oktan er stadig E5 standard.
Springet fra E5 til E10 gør at benzinen opfører sig hygroskopisk, dvs. den trækker vand ud af omkringliggende stoffer. Det kan betyde, at tætninger, pakninger og slanger bliver porøse eller helt opløses. Optræder der som følge lækager i benzinsystemet, kan der i ekstreme tilfælde opstå brand.
Envidere vil E10 benzin indeholde mere vand så der er risiko for rust og tæring i tank og rør. Dette er specielt gældende for ældre biler.
BMW har meldt ud at det højere vandindhold i benzinen vil kondensere i motoren og blande sig med motorolien som derved ældes hurtigere.
TÜV advarer desuden om, at ethanolen kan danne korrosionsfremmende stoffer - f.eks. klorider - når den kommer i kontakt med bestemte materialer, herunder aluminium. Det kan bl.a. føre til skader på benzinpumper og stempelringe. Om bilen er ny eller gammel spiller ikke altid en rolle for, om den kan tåle E10. For angiveligt har især moderne FSI-motorer (Fuel Stratified Injection) problemer med biobenzinen.
Ovenstående er bl.a. klippet ud af information fra Ingeniøren, FDM, TÜV og BMW.
Kan man undre sig over at både Tyskland og Sverige har slået bremserne i mht at indføre E10?
Springet fra E5 til E10 gør at benzinen opfører sig hygroskopisk, dvs. den trækker vand ud af omkringliggende stoffer. Det kan betyde, at tætninger, pakninger og slanger bliver porøse eller helt opløses. Optræder der som følge lækager i benzinsystemet, kan der i ekstreme tilfælde opstå brand.
Envidere vil E10 benzin indeholde mere vand så der er risiko for rust og tæring i tank og rør. Dette er specielt gældende for ældre biler.
BMW har meldt ud at det højere vandindhold i benzinen vil kondensere i motoren og blande sig med motorolien som derved ældes hurtigere.
TÜV advarer desuden om, at ethanolen kan danne korrosionsfremmende stoffer - f.eks. klorider - når den kommer i kontakt med bestemte materialer, herunder aluminium. Det kan bl.a. føre til skader på benzinpumper og stempelringe. Om bilen er ny eller gammel spiller ikke altid en rolle for, om den kan tåle E10. For angiveligt har især moderne FSI-motorer (Fuel Stratified Injection) problemer med biobenzinen.
Ovenstående er bl.a. klippet ud af information fra Ingeniøren, FDM, TÜV og BMW.
Kan man undre sig over at både Tyskland og Sverige har slået bremserne i mht at indføre E10?
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: e10 - ny bensin
Hvorfor mon FDM ikke skriver 5 og 10% men nogle lavere procenter https://fdm.dk/ny-groennere-benzin-paa- ... -danskerneSorenR skrev:..
Springet fra E5 til E10 gør at benzinen opfører sig hygroskopisk...
Kan det være noget med vægt contra volumen procent selvom de ikke skriver det. Hmm - hvorfor er E5 så over 5% og E10 under 10%, det hænger da slet ikke sammen?
Citat fra FDM:
1. januar øges iblandingen af bioætanol i oktan 95-benzin på landets tankstationer. Det betyder, at den nuværende E5 med 5,75 procent bioætanol erstattes af en ny E10-standard, der indeholder 7,6 procent bioætanol.
Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Re: e10 - ny bensin
Hmmmm.... tror bare jeg hopper over på V-Power selv om min bil skulle kunne 'tåle' E10
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10
Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Re: e10 - ny bensin
Jeg tankede 95 - E10 på GoOn tank her forleden... og tja bilen har mistet power (til og med registreret af hende som bruger bilen mest, nemlig min kone) bagefter - A6 C4 2.6 V6 så gammel svend men med en dejlig motor...
Jeg er begyndt at tænke på om jeg skal blande lidt mellem 98 (e5) / 100 (e5?) og 95 e10 for umiddelbart er forskellen i performance mere end mærkbart forringende i forhold til 95 e5.
Sådan 50/50 mellem 98/100 og 95 ved hver fyldning dvs. jeg tanker ca det halve af den ene. Stopper pumpen, betaler. Starter en ny tankning og fylder den helt op.
God/dårlig ide?
Jeg er begyndt at tænke på om jeg skal blande lidt mellem 98 (e5) / 100 (e5?) og 95 e10 for umiddelbart er forskellen i performance mere end mærkbart forringende i forhold til 95 e5.
Sådan 50/50 mellem 98/100 og 95 ved hver fyldning dvs. jeg tanker ca det halve af den ene. Stopper pumpen, betaler. Starter en ny tankning og fylder den helt op.
God/dårlig ide?
1995, A6 2.6 V6 kongeblå - med det meste af udstyr
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: e10 - ny bensin
Hvad med bare at indse det spil er tabt og fylde Shell V-Power eller OK100 på? Det koster dig knapt 65 kroner mere per tank og du undgår problemerne med vand i benzinen, kortere olieskift intervaller og opløste pakninger.MOW skrev:Jeg tankede 95 - E10 på GoOn tank her forleden... og tja bilen har mistet power (til og med registreret af hende som bruger bilen mest, nemlig min kone) bagefter - A6 C4 2.6 V6 så gammel svend men med en dejlig motor...
Jeg er begyndt at tænke på om jeg skal blande lidt mellem 98 (e5) / 100 (e5?) og 95 e10 for umiddelbart er forskellen i performance mere end mærkbart forringende i forhold til 95 e5.
Sådan 50/50 mellem 98/100 og 95 ved hver fyldning dvs. jeg tanker ca det halve af den ene. Stopper pumpen, betaler. Starter en ny tankning og fylder den helt op.
God/dårlig ide?
Konens Audi Cabriolet (NG) og min Audi quattro (WR) kommer til at køre på OK100 fremover.
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: e10 - ny bensin
Følger prisen pr liter for 100 hos OK med ned på "billige" tidspunkter? Jeg kan huske forkert, med jeg syntes det var meget dyrt for 100 - noget med godt over en krone mere pr liter (jeg husker ikke lige prisen) ---- og da snakker vi hurtigt om en hund for 80 liter. Hvis vi deler på 2 så er det lettere at leve med det... bob bobSorenR skrev:Hvad med bare at indse det spil er tabt og fylde Shell V-Power eller OK100 på? Det koster dig knapt 65 kroner mere per tank og du undgår problemerne med vand i benzinen, kortere olieskift intervaller og opløste pakninger.MOW skrev:Jeg tankede 95 - E10 på GoOn tank her forleden... og tja bilen har mistet power (til og med registreret af hende som bruger bilen mest, nemlig min kone) bagefter - A6 C4 2.6 V6 så gammel svend men med en dejlig motor...
Jeg er begyndt at tænke på om jeg skal blande lidt mellem 98 (e5) / 100 (e5?) og 95 e10 for umiddelbart er forskellen i performance mere end mærkbart forringende i forhold til 95 e5.
Sådan 50/50 mellem 98/100 og 95 ved hver fyldning dvs. jeg tanker ca det halve af den ene. Stopper pumpen, betaler. Starter en ny tankning og fylder den helt op.
God/dårlig ide?
Konens Audi Cabriolet (NG) og min Audi quattro (WR) kommer til at køre på OK100 fremover.
Uanset. jeg gider ikke køre i en så doven V6 fremadrettet så skal der kun 100 på tanken so be it! ( men jeg vil afprøve hvordan den får det med en 50/50 deling med 95 0g 98/100
1995, A6 2.6 V6 kongeblå - med det meste af udstyr
Re: e10 - ny bensin
VPower koster fast 1 krone og 22 øre over prisskiltet på 95 oktan. For et par år siden var det 99 øre, men det er steget.
Jeg ved ikke hvad merprisen er for OK's oktan 100.
Jeg ved ikke hvad merprisen er for OK's oktan 100.
Re: e10 - ny bensin
Har lige regnet lidt på tallene.
Jeg kører ca 18.000 om året med ca 12 km/l og en pris på fx 11 kr/l giver det 16.500
V-Power koster 1,21 kr mere pr liter så det vil - alt andet lige - bringe prisen op på 18.315.
Men V-Power burde hjælpe min motor til at køre længere på literen.
Den skal dog op på 13,2 km/l i mit eksempel for en break even og det er nok ikke realistisk.
Den gang der var V-power til samme pris som 95 oktan en dag om ugen oplevede jeg faktisk at den kørte moderat længere på literen.
Meeeen - mine 211 hypper skal da have det godt så uanset merpris bliver det V-Power vejen jeg tager
Jeg har spist den af med det andet stads længe nok!
Jeg kører ca 18.000 om året med ca 12 km/l og en pris på fx 11 kr/l giver det 16.500
V-Power koster 1,21 kr mere pr liter så det vil - alt andet lige - bringe prisen op på 18.315.
Men V-Power burde hjælpe min motor til at køre længere på literen.
Den skal dog op på 13,2 km/l i mit eksempel for en break even og det er nok ikke realistisk.
Den gang der var V-power til samme pris som 95 oktan en dag om ugen oplevede jeg faktisk at den kørte moderat længere på literen.
Meeeen - mine 211 hypper skal da have det godt så uanset merpris bliver det V-Power vejen jeg tager
Jeg har spist den af med det andet stads længe nok!
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10
Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Re: e10 - ny bensin
kr 1.22 ekstra for OK 100 oktan... mange penge ... kører ca 25000 km om året dvs. ca 2.000 liter x 1.22= kr. 2.440 ekstra .... jeg tror jeg nøjes med 50/50 dvs. ca 1.200 ekstra pr. år
1995, A6 2.6 V6 kongeblå - med det meste af udstyr
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: e10 - ny bensin
Tja... Da jeg havde min S4 B5 brugte jeg næsten 20.000 liter V-Power på 7 år (8-9 km/l)... Var der nogen der hørte mig pive?
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: e10 - ny bensin
Ja Søren, du kunne have købt et landsted for de penge du har postet i den bil
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10
Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: e10 - ny bensin
Landstedet blev anskaffet før bilenSteenTP skrev:Ja Søren, du kunne have købt et landsted for de penge du har postet i den bil
46.000 m2 fordelt på hestefold, græsplæne, skov og sø. Hvis der var nogen der så med til Sjælland Rundt ...
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: e10 - ny bensin
Har ikke tænkt mig at køre på E10, men kan det passe det kun er Shell (V-Power) og OK (OK100) der sælger højoktan (98+) i DK??
PS: faldt over denne liste... jf. den kan de fleste Audi'er "tåle" E10, men hvad skal man lægge i det?
https://www.drivkraftdanmark.dk/wp-cont ... el-her.pdf
EDIT: Har lige læst at INGO i løbet af Januar vil tilbyde 98 oktan E5 på udvalgte stationer
Sendt fra min Note8 med Tapatalk
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) B4 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink
PS: faldt over denne liste... jf. den kan de fleste Audi'er "tåle" E10, men hvad skal man lægge i det?
https://www.drivkraftdanmark.dk/wp-cont ... el-her.pdf
EDIT: Har lige læst at INGO i løbet af Januar vil tilbyde 98 oktan E5 på udvalgte stationer
Sendt fra min Note8 med Tapatalk
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) B4 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: e10 - ny bensin
V-Power er lige knapt 5% Ethanolkimenemark skrev:Har ikke tænkt mig at køre på E10, men kan det passe det kun er Shell (V-Power) og OK (OK100) der sælger højoktan (98+) i DK??
PS: faldt over denne liste... jf. den kan de fleste Audi'er "tåle" E10, men hvad skal man lægge i det?
https://www.drivkraftdanmark.dk/wp-cont ... el-her.pdf
EDIT: Har lige læst at INGO i løbet af Januar vil tilbyde 98 oktan E5 på udvalgte stationer
OK100 er 4% Ethanol.
Ulempen ved OK100 er at der tankes 95 E10 på samme hane, så man risikerer at få de 1,6 liter 95 E10 med der ligger i slangen fra sidste kunde og det er vel ikke helt i orden lige at slå dem af på jorden inden man tanker.
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
-
- Forumbruger
- Indlæg: 171
- Tilmeldt: 1/11/2005 18:50
- Geografisk sted: Fløng
Re: e10 - ny bensin
Hej
Netop modtaget dette svar fra Q8 om E10 benzin.
Q8
Hej Steen
Tak for din henvendelse.
Vi har endnu ikke skiftet til E10 på alle stationer.
For stadig at kunne tilbyde et E5-produkt over hele landet, har vi valgt at bibeholde E5 i vores GoEasy Extra-benzin, som udover forbedrende additiver har et oktantal på mindst 95
Netop modtaget dette svar fra Q8 om E10 benzin.
Q8
Hej Steen
Tak for din henvendelse.
Vi har endnu ikke skiftet til E10 på alle stationer.
For stadig at kunne tilbyde et E5-produkt over hele landet, har vi valgt at bibeholde E5 i vores GoEasy Extra-benzin, som udover forbedrende additiver har et oktantal på mindst 95
Venlig hilsen
Steen Laursen
Audi 100 c4 2,6 abc 1993
Audi 80 1,8S 1987/1996 skrottet
Audi A3 ?? 2.0TDI 2016
Steen Laursen
Audi 100 c4 2,6 abc 1993
Audi 80 1,8S 1987/1996 skrottet
Audi A3 ?? 2.0TDI 2016
Re: e10 - ny bensin
Om ikke andet kan man da spare karburatorspritten
Det har da altid været godt at give har man sagt - og fjernet kondens.....?
Det har da altid været godt at give har man sagt - og fjernet kondens.....?
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: e10 - ny bensin
Faldt over denne interessante video...
Anbefaling: læs den øverste (fastgjorte) kommentar
https://youtu.be/ATGSBi1kBl0
Det ændrer nu nok ikke så meget for mig personligt. Alene energitabet ved forbrændingen er nok til jeg gerne betaler lidt mere for højere oktantal
Mon ikke også udbud/efterspørgsel vil få en lille positiv indvirkning i form af lavere pris på højoktan benzin? ...man har da lov at håbe
EDIT: Hvis man skal tro EIA (U.S. Energy Information Administration) får man ca. 3% dårligere benzinøkonomi med E10 i forhold til ren benzin uden Ethanol, så forskellen er mindre endnu i forhold til E5. Det højere oktantal i de E5 tilgængelige benzintyper har dog mit fokus
Sendt fra min Note8 med Tapatalk
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) B4 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink
Anbefaling: læs den øverste (fastgjorte) kommentar
https://youtu.be/ATGSBi1kBl0
Det ændrer nu nok ikke så meget for mig personligt. Alene energitabet ved forbrændingen er nok til jeg gerne betaler lidt mere for højere oktantal
Mon ikke også udbud/efterspørgsel vil få en lille positiv indvirkning i form af lavere pris på højoktan benzin? ...man har da lov at håbe
EDIT: Hvis man skal tro EIA (U.S. Energy Information Administration) får man ca. 3% dårligere benzinøkonomi med E10 i forhold til ren benzin uden Ethanol, så forskellen er mindre endnu i forhold til E5. Det højere oktantal i de E5 tilgængelige benzintyper har dog mit fokus
Sendt fra min Note8 med Tapatalk
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) B4 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Re: e10 - ny bensin
Jeg forstår ikke rigtig det der med oktantallene... hvordan kan benzin med 10% sprit reelt indeholde 95 oktan...? Vil det sige at det er benzin med ca 100 oktan som så er sprittet ned ( ) til benzin med reelt 95 oktan benzinbrændværdi... eller købes der en benzin som reelt har væsentligt lavere oktantal end de 95 oktan der står på standeren?
For hvad er brændværdien på ethanol som drivstof?
PS: foreløbig kører den gamle dame fortsat godt på 50/50 - OK 100oktan (E5) og 95 (E10) og det virker som jeg bruger 10+% mindre benzin end på 95 (E10) som den gik vældig dårligt på.... men håber også prisen på 100 o.lign. går ned for den er 1.21 over 95 oktan.
For hvad er brændværdien på ethanol som drivstof?
PS: foreløbig kører den gamle dame fortsat godt på 50/50 - OK 100oktan (E5) og 95 (E10) og det virker som jeg bruger 10+% mindre benzin end på 95 (E10) som den gik vældig dårligt på.... men håber også prisen på 100 o.lign. går ned for den er 1.21 over 95 oktan.
1995, A6 2.6 V6 kongeblå - med det meste af udstyr
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: e10 - ny bensin
Tror du har misforstået noget... ren ethanol er ca. oktan 110
Sendt fra min Note8 med Tapatalk
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) B4 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink
Sendt fra min Note8 med Tapatalk
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) B4 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter