Manglende trækkraft

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
tiwang
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 255
Tilmeldt: 1/09/2006 07:45
Geografisk sted: Bredebro, DK

Manglende trækkraft

Indlæg af tiwang »

hej derude
jeg har nu gennem længere tid kæmpet med at få den ene af mine A2 til at køre ordentligt. Jeg har gennem det sidste ½ - 1 års tid haft forskellige slitage problemer med den som jeg så hen ad vejen har rettet op på. Men jeg har for tiden et til overs - manglende trækkraft og et lidt forhøjet brændstofforbrug - pt kniber det at kommer længere ned end 4.2l/100km
Jeg har lige været i Trysil - Norge - med skiboks på og det var lidt af en prøvelse at køre bjergkørsel med den der - brugte ca 6l/100km her - med 2 ikke specielt overvægtige personer i karossen.
Der logges ingen fejl i loggen mere - men trækkraften er nedsat - føles nok som en 30 hestes model for tiden....
Nå men har byttet MAF & nu N75 med min anden A2'er - ingen ændring.
Nogen forslag?

mvh ti
Brugeravatar
FinnK
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 25/08/2010 19:38
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Manglende trækkraft

Indlæg af FinnK »

Vacumslanger,luftfilter, :-k
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv

Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Manglende trækkraft

Indlæg af audi_claus »

Ud over de ting du har skiftet, så vil en forkert indsugnings-temperatur også få den til at nedsætte ydelsen - men vil typisk vise sig med en fejlkode.
På nogle motorer, går den også i nødprogram hvis temperaturmåleren til vand og klima er i uorden.
Som basis bruger den måske en udlæsning fra blokken; men der kan også være en ekstra multifunktionsmåler, der benyttes til temp. display og klimastyring, der kan have indvirkning på motorstyringen.
Blot mine erfaringer fra en Bosch Motronic til en 3B motor.
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
tiwang
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 255
Tilmeldt: 1/09/2006 07:45
Geografisk sted: Bredebro, DK

Re: Manglende trækkraft

Indlæg af tiwang »

hej igen
Ja jeg har "også" haft denne fejl (fuel temp sensor) da de små tynde ledninger der fører frem til stikket slides nemt igennem hvor de går fri at beskyttelsen omkring af dem - men den har jeg fikset - efter dette - og nyt brændstof-filter samt den bypassventil til brændstof-køleren i toppen af den - går den ikke i nødprogram mere.

Men jeg står nu og tygger på muligheder - ud over at køre til SMC hvor de starter med at skifte den dyreste komponent de kan finde - så lægger man ikke mærke til alle de andre dele på regningen...
Lige et par praktiske vink savnes - hvis jeg lige rykker ERG ventilen ud for at rense denne - skal der nye pakninger til sådan en?
Hvis man lige vil kontrollere om KAT'en er stoppet - skal der nye pakninger til der eller kan de "gamle" typisk genbruges (aner ikke om der sidder en ring eller kobber-pakninger eller hvad - nogen har måske en lille guide? - mindes jeg for laaang tid siden (1½-2 år) til tider havde en raslen som gav mig en mistanke om en revnet kat eller løs indsats men den er væk nu - kan desværre ikke afgøre om det skyldes en forværret tinnitus)
Turboen sidder jo godt af vejen på den så den er ikke sådan lige at komme til at kontrollere
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2665
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Manglende trækkraft

Indlæg af Høy »

Prøv at trække i stangen til wastegaten (trykdåsen er relativt let tilgængelig oppefra). Hvis den ikke hopper tilbage af sig selv, står wastegaten åben hele tiden, og du kører uden ladetryk. Tilsvarende skal stangen flytte VTG-finnerne på den anden turbovariant, og hvis de står i effektstillingen, har bilen heller ingen trækkraft i mellemområdet.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"