Et par af min 96 cab.
Forumregler
Ingen salg/køb-annoncer her, brug de dertil indrettede forum.
Ingen salg/køb-annoncer her, brug de dertil indrettede forum.
Et par af min 96 cab.
Er super glad for bilen, selvom den skal have en kærlig hånd, noget de tidligere ejere ikke har haft begreb om. Et projekt som vil foregå løbende, og som bliver en opdagelsesrejse ned i en slunken pengepung - den ER dyr i reservedele, men det hele værd.
Og så er det jo en klassiker....
Og så er det jo en klassiker....
- Vedhæftede filer
-
- Et mere
- IMG00175-20110925-1619.jpg (65.73 KiB) Vist 19897 gange
-
- Lige efter den er poleret...med kalechen nede
- IMG00158-20110925-1613.jpg (58.05 KiB) Vist 19897 gange
Audi Cabriolet 2.0E, 96 ombygget til 2.3E
Audi A4 1,6 std. car, 2000
Audi 80 2.0S, 94 solgt til fordel for cabrioleten.
Audi A4 1,6 std. car, 2000
Audi 80 2.0S, 94 solgt til fordel for cabrioleten.
Re: Et par af min 96 cab.
Dejlig vogn, syntes jeg har set den i kbh?
Hygge
Hygge
Ford S-max 2,0 tdci 140hk + plus list ekstra .Titanium mit alles
Audi A4 B7 2.0 TDI BLB Avant
Ford mondeo 2.5 V6 170hK
Audi A6 2.5TDI 180HK quattro '02
Audi A6 1.9TDI 130HK 2004
Peugeot 406 st 2.0HDI `01
VW Caravelle 2001 2.5 TDI
VW Transporter 1998 2,5tdi lang
VW Transporter 1997 2.5tdi kort
Touran 2.0TDI 140hk´04
VW 1303 1963
VW LT35 1995 lang
Renault Clio
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 180HK
Mazda 6 1.8 "skod vogn"
Golf 2 1987 1,6 GL turbo/IC
Renault 5 GTX 1,4[/size]
Audi A4 B7 2.0 TDI BLB Avant
Ford mondeo 2.5 V6 170hK
Audi A6 2.5TDI 180HK quattro '02
Audi A6 1.9TDI 130HK 2004
Peugeot 406 st 2.0HDI `01
VW Caravelle 2001 2.5 TDI
VW Transporter 1998 2,5tdi lang
VW Transporter 1997 2.5tdi kort
Touran 2.0TDI 140hk´04
VW 1303 1963
VW LT35 1995 lang
Renault Clio
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 180HK
Mazda 6 1.8 "skod vogn"
Golf 2 1987 1,6 GL turbo/IC
Renault 5 GTX 1,4[/size]
Re: Et par af min 96 cab.
Jeg har set et par stykker i samme farve bl.a hvor jeg bor. Og oplevede da, at jeg kørte bag en anden cab. samme farve osv. i Kbh. Det VAR interessant at se to nærmest identiske biler lige efter hinanden. Dog var den anden af lidt nyere dato, da den havde bremselys i bagklappen, en brun kaleche, men ellers samme farve.
Overvejer at købe en mere i Tyskland om et par år som donorbil. En 2.3 mhb. på at skifte motoren over i min. Desværre må jeg ikke smide et 16V topstykke i min, da den så vil få for mange heste...men en 2.3 standard holder sig lige på grænsen af de 20% som en bil må øges.
Overvejer at købe en mere i Tyskland om et par år som donorbil. En 2.3 mhb. på at skifte motoren over i min. Desværre må jeg ikke smide et 16V topstykke i min, da den så vil få for mange heste...men en 2.3 standard holder sig lige på grænsen af de 20% som en bil må øges.
Audi Cabriolet 2.0E, 96 ombygget til 2.3E
Audi A4 1,6 std. car, 2000
Audi 80 2.0S, 94 solgt til fordel for cabrioleten.
Audi A4 1,6 std. car, 2000
Audi 80 2.0S, 94 solgt til fordel for cabrioleten.
Re: Et par af min 96 cab.
Flot cabrio
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Re: Et par af min 96 cab.
jms skrev:Jeg har set et par stykker i samme farve bl.a hvor jeg bor. Og oplevede da, at jeg kørte bag en anden cab. samme farve osv. i Kbh. Det VAR interessant at se to nærmest identiske biler lige efter hinanden. Dog var den anden af lidt nyere dato, da den havde bremselys i bagklappen, en brun kaleche, men ellers samme farve.
Overvejer at købe en mere i Tyskland om et par år som donorbil. En 2.3 mhb. på at skifte motoren over i min. Desværre må jeg ikke smide et 16V topstykke i min, da den så vil få for mange heste...men en 2.3 standard holder sig lige på grænsen af de 20% som en bil må øges.
Er det ABK du har i? for jeg har hørt mig omkring, og 2.0E 8V med 116 HK(det skat regner med) og 2.0E 16V med 139 HK(det skat regner med) kan gøre lovligt, 20% af 116 = 23,2. 116+23,2=139,2 så der er lige plads til den, jeg har nemlig selv samme ide
Mvh. Morten
Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White
Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White
Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
Re: Et par af min 96 cab.
Jep det er en ABK 2.0E 8V 116Hk.
Mht. 16V topstykke, så har jeg da bestemt regnet forkert...
Kan man uden videre smide en 16V topstykke på eller er der andre ting som også skal ændres?
manifold, ledningsnet osv.?
Mht. 16V topstykke, så har jeg da bestemt regnet forkert...
Kan man uden videre smide en 16V topstykke på eller er der andre ting som også skal ændres?
manifold, ledningsnet osv.?
Audi Cabriolet 2.0E, 96 ombygget til 2.3E
Audi A4 1,6 std. car, 2000
Audi 80 2.0S, 94 solgt til fordel for cabrioleten.
Audi A4 1,6 std. car, 2000
Audi 80 2.0S, 94 solgt til fordel for cabrioleten.
Re: Et par af min 96 cab.
jms skrev:Jep det er en ABK 2.0E 8V 116Hk.
Mht. 16V topstykke, så har jeg da bestemt regnet forkert...
Kan man uden videre smide en 16V topstykke på eller er der andre ting som også skal ændres?
manifold, ledningsnet osv.?
Manifold skal ændres, motorstyring vel også, ledningsnet gør jeg ud fra skal ændre, men ved ikke helt.
Men jeg troede du ville smide den 16V motor i motorkoden er vidst AAN(kontrol af kloge, tak)
Mvh. Morten
Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White
Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White
Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
Re: Et par af min 96 cab.
ja ok, læste selv lidt på det, og et 16V topstykke passer ikke på en ABK 8V motor, noget med smørekanaler, kølekanaler og som du selv nævner manifold osv.
PT. skal jeg have den nuværende ABK'er til at virke 100% - står i en anden tråd.
Så skift af motor er et helt andet projekt, men anden motor skal der i på sigt, bare ikke lige nu.
Til den tid vil det blive enten en 2,3 eller 2.016V
Har ladet mig fortælle at 2.3'eren lyder helt fantastisk.... uden at være overdreven tørstig, som 2.6 enller 2.8 er, så jeg hælder nok mest til en 2.3 når motoren på et tidspunkt skal opgraderes .
PT. skal jeg have den nuværende ABK'er til at virke 100% - står i en anden tråd.
Så skift af motor er et helt andet projekt, men anden motor skal der i på sigt, bare ikke lige nu.
Til den tid vil det blive enten en 2,3 eller 2.016V
Har ladet mig fortælle at 2.3'eren lyder helt fantastisk.... uden at være overdreven tørstig, som 2.6 enller 2.8 er, så jeg hælder nok mest til en 2.3 når motoren på et tidspunkt skal opgraderes .
Audi Cabriolet 2.0E, 96 ombygget til 2.3E
Audi A4 1,6 std. car, 2000
Audi 80 2.0S, 94 solgt til fordel for cabrioleten.
Audi A4 1,6 std. car, 2000
Audi 80 2.0S, 94 solgt til fordel for cabrioleten.
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Et par af min 96 cab.
Din Cab findes i to 2.0L motorvarianter, ABK (115 hk) og ACE (137 hk). Hvor meget forskel der er på dem, kan jeg ikke sige, indsprøjtningssystemerne er forskellige, Digifant vs. KE-Motronic... Jeg har selv pillet ved Digifant I og II, idet min svoger havde en Golf G60 (PG motor udskiftet med 1H motor fra Rally Golf) og min kone har en Golf I Cabriolet (2H). Når det virker er det super, men når det ikke virker
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: Et par af min 96 cab.
SorenR skrev:ABK (115 hk) og ACE (137 hk). Hvor meget forskel der er på dem, kan jeg ikke sige, indsprøjtningssystemerne er forskellige, Digifant vs. KE-Motronic...
8 V
16 V
Hvad jeg har haft læst rundt på nogle tyske fora, er den sidste årgang ABK med samme insprøjningssystem som ACE(havde lige glemt det var denne kode. hvorvidt der rent faktisk er sådan skal jeg ikke kunne sige.
Mvh. Morten
Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White
Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White
Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Et par af min 96 cab.
MortenAa skrev:SorenR skrev:ABK (115 hk) og ACE (137 hk). Hvor meget forskel der er på dem, kan jeg ikke sige, indsprøjtningssystemerne er forskellige, Digifant vs. KE-Motronic...
8 V
16 V
Hvad jeg har haft læst rundt på nogle tyske fora, er den sidste årgang ABK med samme insprøjningssystem som ACE(havde lige glemt det var denne kode. hvorvidt der rent faktisk er sådan skal jeg ikke kunne sige.
Så ville det have stået i ElsaWin, der er kun nævnt Digifant 1.6 indtil 1993, derefter Digifant 1.75.
Man er ikke i tvivl når man kigger i motorrummet...
ABK
ACE
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: Et par af min 96 cab.
SorenR skrev:MortenAa skrev:SorenR skrev:ABK (115 hk) og ACE (137 hk). Hvor meget forskel der er på dem, kan jeg ikke sige, indsprøjtningssystemerne er forskellige, Digifant vs. KE-Motronic...
8 V
16 V
Hvad jeg har haft læst rundt på nogle tyske fora, er den sidste årgang ABK med samme insprøjningssystem som ACE(havde lige glemt det var denne kode. hvorvidt der rent faktisk er sådan skal jeg ikke kunne sige.
Så ville det have stået i ElsaWin, der er kun nævnt Digifant 1.6 indtil 1993, derefter Digifant 1.75.
Man er ikke i tvivl når man kigger i motorrummet...
ABK
ACE
Jeg har bare set en 16V med det magen til mit
Mvh. Morten
Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White
Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White
Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Et par af min 96 cab.
MortenAa skrev:Jeg har bare set en 16V med det magen til mit
Indsugning og udstødning i samme side ???
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: Et par af min 96 cab.
SorenR skrev:MortenAa skrev:Jeg har bare set en 16V med det magen til mit
Indsugning og udstødning i samme side ???
Insprøjning
Mvh. Morten
Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White
Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White
Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Et par af min 96 cab.
MortenAa skrev:SorenR skrev:MortenAa skrev:Jeg har bare set en 16V med det magen til mit
Indsugning og udstødning i samme side ???
Insprøjning
Morten, jeg tror vi skal have dig gennem et basic "kend din motor" kursus
På en 8V motor er der kun 2 ventiler per cylinder, d.v.s. den ene til indsugning og den anden til udstødning, det gør det muligt at have indsugningsportene og udstødningsportene i samme side af topstykket.
På en 16V motor er der 4 ventiler per cylinder, d.v.s. 2 til indsugning og 2 til udstødning. For at fyldning/tømning af forbrændingskammeret skal være så effektivt som muligt tilstræber man at kanalerne er lige lange, det betyder så at man er tvunget til at lave porte på begge sider af topstykket.
Man skal aldrig sige aldrig og jeg udelukker ikke at der KAN eksistere 16V topstykker hvor indsugning og udstødning sidder i samme side af topstykket som på 8V. De vil ikke være lige så effektive som normale 16V topstykker og knastakslerne må være meget komplicerede at lave.
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: Et par af min 96 cab.
SorenR skrev:MortenAa skrev:SorenR skrev:MortenAa skrev:Jeg har bare set en 16V med det magen til mit
Indsugning og udstødning i samme side ???
Insprøjning
Morten, jeg tror vi skal have dig gennem et basic "kend din motor" kursus
På en 8V motor er der kun 2 ventiler per cylinder, d.v.s. den ene til indsugning og den anden til udstødning, det gør det muligt at have indsugningsportene og udstødningsportene i samme side af topstykket.
På en 16V motor er der 4 ventiler per cylinder, d.v.s. 2 til indsugning og 2 til udstødning. For at fyldning/tømning af forbrændingskammeret skal være så effektivt som muligt tilstræber man at kanalerne er lige lange, det betyder så at man er tvunget til at lave porte på begge sider af topstykket.
Man skal aldrig sige aldrig og jeg udelukker ikke at der KAN eksistere 16V topstykker hvor indsugning og udstødning sidder i samme side af topstykket som på 8V. De vil ikke være lige så effektive som normale 16V topstykker og knastakslerne må være meget komplicerede at lave.
Det var jeg længe klar over, jeg gentager, jeg har set en 16V(ACE) med insprøjtning fra en 8V(ABK), skåret nok ud i pap
Mvh. Morten
Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White
Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White
Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Et par af min 96 cab.
Jeg skulle lige læse det hele igennem igen...
Mind mig lige om at man ikke skal blande æbler og pærer... Jeg var mere optaget om der var et 16V topstykke med porte på samme side så motorrummet lignede dit...
Mind mig lige om at man ikke skal blande æbler og pærer... Jeg var mere optaget om der var et 16V topstykke med porte på samme side så motorrummet lignede dit...
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: Et par af min 96 cab.
SorenR skrev:Jeg skulle lige læse det hele igennem igen...
Mind mig lige om at man ikke skal blande æbler og pærer... Jeg var mere optaget om der var et 16V topstykke med porte på samme side så motorrummet lignede dit...
Må jeg anbefale thiele eller synoptik
Mvh. Morten
Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White
Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White
Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.