afmontering af bagsæde a2

Indlæg om instrumenter & kabine
Besvar
tna2
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 31/03/2010 19:13

afmontering af bagsæde a2

Indlæg af tna2 »

hej :shock:
er der nogle der kan fortælle mig hvordan jeg afmonterer bagsædet og ryglænet i min a2 3l.??

mvh
tom
tna2
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 31/03/2010 19:13

Re: afmontering af bagsæde a2

Indlæg af tna2 »

det kan da ikke passe at der slet ikke er nogen der har erfaringer med at tage bagsædet ud i en a2 3l...!!!!! :shock:
dwsimonsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 64
Tilmeldt: 2/05/2013 14:12
Geografisk sted: Herning

Re: afmontering af bagsæde a2

Indlæg af dwsimonsen »

er det stadig aktuelt... har lige formået at få mit sæde ud og regner med at sætte det i igen så jeg kan fotografere den korrekte procedure
Brugeravatar
Elektronik
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 34
Tilmeldt: 2/02/2015 12:59
Geografisk sted: Borup

Re: afmontering af bagsæde a2

Indlæg af Elektronik »

Du må meget gerne uploade billeder. kan heller ikke lige gennemskue hvordan det bagsæde ryglæn pilles af.
dwsimonsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 64
Tilmeldt: 2/05/2013 14:12
Geografisk sted: Herning

Re: afmontering af bagsæde a2

Indlæg af dwsimonsen »

hvis du er i Århus N så kom forbi så kigger vi på det, har selv formået det da jeg skiftede til split bagsæder i min A2 1.2 3L
ccc19155
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 4/03/2014 07:32

Re: afmontering af bagsæde a2

Indlæg af ccc19155 »

Løft bagsædet fra bagende og opad fremad, ca. 10-20 cm. Skan du slå let på bagkanten så du frigør selve sædet. Det var let.
I ryglænets bagside er der 2 umbracoskruer der måske er skjult med velcro. De skrues af. på forsiden af ryglænet også i siderne tæt ved døren, er der en udløser, der skal vippes bagud, så den slids du kan se frigøres, så ryglænet kan løftes op.
Det kan ddet dog ikke endnu :roll: fordi ryglænet er fastgjort med de to selebeslag, som meget let skrues løs.
Nu er der endnu to store linseformede skruer der skal af. Det gør du ved at skrue de ca. 6 mm umbrachoskruer helt op. De går skråt igennem den linseformede skrue. Pas på ikke at ødelægge kærven i de to skruer, (så bliver det nemlig svært)
de har fået locktite så de ikke ryster løs.
Når skruerne er skruet af kan hele selebeslaget løftes op, der er ikke gevind i de store linsehovedet skruer.

På fotoet kan du se en vellykket og en total smadret skrue ( et nyt sæt koster ca. 600 kr!!!)
Vedhæftede filer
2016-09-14 14.38.00.jpg
Besvar

Tilbage til "Instrumenter & kabine"