Side 1 af 1

Fejlsøgning på ABS, ESP og ASR

: 1/03/2017 13:32
af Johs.Audi
Hej.

Har en A2 1,4 benzin årg.2000, hvor ABS, ESP og ASR kontrollamperne lyser hele tiden.

Har udlæst fejlkoder med VAG NT 302 ( v302) fra Nic-Tec med følgende fejl:

00814 bremse tryk solenoiode-n247

Har prøvet at slette fejlen, men den kommer igen med det samme.

Er n247 den elektriske del med alle spoler til magnetventiler på bremsetrykreguleringen modsat side af ABS-pumpe ?

Hvis det er tilfældet har jeg haft det store multistik af n247 og tjekket alle stik ser fine ud, kontrolleret kablet til n247.

Er der nogle sikringer til denne enhed ?
Evt. andre sikringer der bør tjekkes ?
Har ikke kunnet finde nogen sikringer under rattet i bilen til ABS, ESP eller ASR.

Har kontrolleret stik og kabler til de 2 tryk sencorer på hovedcylinderen og stikket til bremseforstærkeren.
Der var noget ir i stikket til bremseforstærken, som fik noget WD 40 og monteret og afmontert ca 20 gange for at slide ir væk, da stikben er så små de ikke er nemme at rense.

Mistænker n247 for at være defekt.

Kan man kontrollere n247 ?

Modtager gerne tips til videre fejlsøgning eller hjælp til fejlsøgning.
Bor 10 km syd for Skanderborg.

Re: Fejlsøgning på ABS, ESP og ASR

: 2/03/2017 18:44
af PEB

Re: Fejlsøgning på ABS, ESP og ASR

: 4/03/2017 10:09
af Johs.Audi
PEB skrev:Klik her


Tak for info.

Kan man udføre den samme test med NT 302, som jeg har eller kræver det VAG 1551.

Re: Fejlsøgning på ABS, ESP og ASR

: 5/03/2017 20:27
af Johs.Audi
Har nu fundet og tjekket alle sikringer til ABS, ESP og ASR.

Har fundet frem til N247 er en magnetventil, som sidder inde midt i bremseforstærkeren og ikke kan skiftes alene.

Har lånt en Pc med vcds testprogram og forsøgt at udføre :

Selvdiagnose Kontrol af bremse pres magnetventilen, i
bremse servo -N247,
som beskrevet i link i tidligere indlæg af PEB.

Kørte desværre fast efter at være gået ind i Grundindstilling, videre til målegruppe 031 hvor gul ABS lampe begyndte at blinke i instrumentbræt, klikket på tast 3, hvorefter der skulle stå

"magnetventil aktiveret", men i stedet stod der "måleværdi er ikke tilstede".
Er der nogen der ved hvad det betyder "måleværdi er ikke tilstede" ?
Er det fordi vcds ikke kan få kontakt til N247 ( hedder N248 i vcds)?
eller er N247 defekt ?
eller er forbindelsen til N247 afbrudt ?
eller er måleværdien ikke tilgængelig på denne bilmodel ?
eller kræver det en kode at få adgang til N247 ( hedder N248 i vcds ?
Håber der er nogen der ved noget om dette. :?