abs & asr/esp

Indlæg om bremser
Besvar
dwsimonsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 64
Tilmeldt: 2/05/2013 14:12
Geografisk sted: Herning

abs & asr/esp

Indlæg af dwsimonsen »

fejl på ABS/ASR/ESP... eller de lyser ihvertfald begge to, det skete lige da jeg kørte fra syn hvor bilen ellers blev godkendt...

ved ikke om det er muligt at det har noget at gøre med at jeg skiftede dæk/fælge på den aftenen forinden da jeg ville have nogle nyere vinterdæk på den (som ikke stammer fra en lupo).

jeg har prøvet at tage strømmen fra batteriet for at se om det kom igen og efter ca 15-25km så gjorde det.

vil lige køre den over graven så jeg kan se om stikkene evt sidder løst ellers mistænker jeg lidt bremsekontakten... eller rettere håber på det er den.

er der andre ting jeg skal undersøge og er der nogen i herning-karup-silkeborg-århus-odense områderne der har mulighed for at køre en udlæsning på min audi A2, 3L fra 2001?
dwsimonsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 64
Tilmeldt: 2/05/2013 14:12
Geografisk sted: Herning

Re: abs & asr/esp

Indlæg af dwsimonsen »

abs virker som den skal, dog lyser den stadig.

for bremserne bliver varme og jeg tror det er det som får advarsels lampen til at lyse.

prøver lige senere at tage hjulet af og se om der sidder noget i klemme eller om det kan klares med lidt wd40
stigbindner
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: abs & asr/esp

Indlæg af stigbindner »

HVis du har skiftet dæk, således at der er forskellige dækstørrelser på, kan det godt være grunden. Prøv at skifte tilbage igen, er sikker på fejlen forsvinder.


dwsimonsen skrev:abs virker som den skal, dog lyser den stadig.

for bremserne bliver varme og jeg tror det er det som får advarsels lampen til at lyse.

prøver lige senere at tage hjulet af og se om der sidder noget i klemme eller om det kan klares med lidt wd40
Stig Bindner / Ishøj
Audi A5 2,0 TFSi 252 Cabriolet quattro S-tr. 2d - 2017
Audi A6, 2,4 V6 Tiptronic - 1998
dwsimonsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 64
Tilmeldt: 2/05/2013 14:12
Geografisk sted: Herning

Re: abs & asr/esp

Indlæg af dwsimonsen »

altså da jeg købte bilen var der lupo dæk på, så købte de originale a2 dæk som den vist nok skal have på til syn.

der er ens dæk på alle hjulene og det er de "rigtige" vinterdæk til a2'eren, ved ikke helt hvorfor at dækkene skulle gøre bremserne så varme men kører lige et smut forbi min mekanikker og får ham til at se på dem
dwsimonsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 64
Tilmeldt: 2/05/2013 14:12
Geografisk sted: Herning

Re: abs & asr/esp

Indlæg af dwsimonsen »

skive bremserne blev målt til at være 1-1½mm for tynde.

både klodser og skiver blev skiftet foran og mekanikeren mente nu at problemet var løst... jeg var ikke så sikker og fik desværre ret.

efter en fejludlæsning mente han at bremserne var okay og at det var normalt at de blev så varme.

da fejlen genopstod efter en halv times kørsel tror han nu at det måske er esp/abs sensoren der måske måler forkert og holder et for højt tryk på bremserne for at rette den påståede udskridning.

mit gæt er at det måske er for gamle bremse slanger der er svulmet op inden i således at trykket ikke falder hurtigt nok i caliberen.

er der nogen som har anbefalinger/ideer?
dwsimonsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 64
Tilmeldt: 2/05/2013 14:12
Geografisk sted: Herning

Re: abs & asr/esp

Indlæg af dwsimonsen »

skiftede tilbage til de gamle dæk på forakslen og fejlen forsvandt (G85), så mon ikke der er et par mm eller fem til forskel i diameteren på de to fordæk da et blev monteret som nyt og det andet sad på fælgen da jeg købte den... lidt en tanke torsk fra min side.

bremserne bliver dog stadig varme og mekanikeren er overbevist om at det er G85 (steering alignment sensor) der er den skyldige men jeg tror lige jeg prøver at skifte slangerne først og se om det er dem eller måske endda kaliberne (når slangerne er af må de jo ikke presse på.
Besvar

Tilbage til "Bremser"