Skift af bremseforstærker - part 2

Indlæg om bremser
Besvar
tiwang
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 255
Tilmeldt: 1/09/2006 07:45
Geografisk sted: Bredebro, DK

Skift af bremseforstærker - part 2

Indlæg af tiwang »

hej derude
nå - nu har jeg fået fat i en bremseforstærker - som er den korrekte og naturligvis den dyreste af de 2 forskellige bremseforstærkere der er monteret i A2 3L serien - og fået hele skidtet løsnet og gjort klar til at skifte - for at finde ud af at jeg er løbet i en hovedpine uden lige - hvorledes får man det kuglehovedet på enden af stangen til bremseforstærkeren ud af bremsepedalen? Der sidder en "møg-nylon-kæmpe-elendig" clips inde i bremsepedalen og så vidt jeg kan se er den eneste mulighed for at få den ud et underligt - men simpelt - specialværktøj fra VW af type T10006 der kan åbne den clips. Totalt uundværligt den ene gang i bilens levetid hvor det vil være nødvendigt at skifte den bremseforstærker!! Er der nogen der har nogle alternative forslag? - har tilbragt hele lørdagen liggende på ryggen under bremsepedalen med skruetrækker osv og forsøgt med tryglen - vold - skældsord og det var lige før en vinkelsliber blev sat på jobbet (gjorde det ikke men det fristede) for at få den stang ud.

mvh ti
jesperb
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 52
Tilmeldt: 2/09/2010 18:55
Geografisk sted: Sjælland

Re: Skift af bremseforstærker - part 2

Indlæg af jesperb »

tiwang skrev:hej derude
nå - nu har jeg fået fat i en bremseforstærker - som er den korrekte og naturligvis den dyreste af de 2 forskellige bremseforstærkere der er monteret i A2 3L serien - og fået hele skidtet løsnet og gjort klar til at skifte - for at finde ud af at jeg er løbet i en hovedpine uden lige - hvorledes får man det kuglehovedet på enden af stangen til bremseforstærkeren ud af bremsepedalen? Der sidder en "møg-nylon-kæmpe-elendig" clips inde i bremsepedalen og så vidt jeg kan se er den eneste mulighed for at få den ud et underligt - men simpelt - specialværktøj fra VW af type T10006 der kan åbne den clips. Totalt uundværligt den ene gang i bilens levetid hvor det vil være nødvendigt at skifte den bremseforstærker!! Er der nogen der har nogle alternative forslag? - har tilbragt hele lørdagen liggende på ryggen under bremsepedalen med skruetrækker osv og forsøgt med tryglen - vold - skældsord og det var lige før en vinkelsliber blev sat på jobbet (gjorde det ikke men det fristede) for at få den stang ud.

mvh ti


Kan man ikke lave noget tilsvarende hjemme med vinkelslibere/slibebænken i stedet for at ødelægge "det hele" ?
Kan se den koster i omegmen af €30 så det koster jo ikke en formue at købe den heller.

Billede

Og for at tilfredesstille alle andres nysgerrighed, så gør man således iflg. elsa :
http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/A.en-GB.8L-B-B/20855531/2
Audi A2 1.2 TDI 02/2002, servo, klima, 3.6l/100km, 232.000km
tiwang
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 255
Tilmeldt: 1/09/2006 07:45
Geografisk sted: Bredebro, DK

Re: Skift af bremseforstærker - part 2

Indlæg af tiwang »

hej igen

lige netop den dims - principielt kan man jo sagtens lave det der - men når man ikke har den "originale" at kigge efter kan det godt være lidt vanskeligt at få dimsen til at virke korrekt - det et (næsten) komplet umuligt at se hvad man "rammer" der oppe bag ved bremsepedalen på en A2 - pedalrummet er godt nok kun udstyret med 2 pedaler men det er altså kun beregnet til smalle italienske herre eller damesko - kort sagt ingen plads - men hvis nogen har sådan en dims indenfor rækkevidde og vil låne den ud??

mvh ti
Besvar

Tilbage til "Bremser"