elendige bremseskiver

Indlæg om bremser
Besvar
tiwang
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 255
Tilmeldt: 1/09/2006 07:45
Geografisk sted: Bredebro, DK

elendige bremseskiver

Indlæg af tiwang »

hej derude
jeg er blevet misunderlig på min svigersøns c5 - hans bremseskiver foran ser ud som nye efter en 30-40000 km - ingen rustkant eller lignende - kan man mon få en lignende skive til en a2 - mine er lige til en udskiftning ved de km
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: elendige bremseskiver

Indlæg af Bjørn T »

tiwang skrev:hej derude
jeg er blevet misunderlig på min svigersøns c5 - hans bremseskiver foran ser ud som nye efter en 30-40000 km - ingen rustkant eller lignende - kan man mon få en lignende skive til en a2 - mine er lige til en udskiftning ved de km

Kan ikke stilles op på den måde. Kørselsmønster/måde, osv. skal også tages i betragtning.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
tiwang
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 255
Tilmeldt: 1/09/2006 07:45
Geografisk sted: Bredebro, DK

Re: elendige bremseskiver

Indlæg af tiwang »

hej igen
nå - det er nu for nemt at sige således - prøv at kaste et blik på en citroen c5's forreste skiver næste gang du går forbi en - de ser sikkert ud som nye - og så se på de skiver som f.eks jeg har (ok - det var også billige skiver fra biltema) - men jeg tror ikke jeg har set en af de her mindre audier med pæne skiver - der er ALTID en rustkant på dem - kan man få nogen i en "god" stål kvalitet?

mvh ti
Brugeravatar
LAL
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 312
Tilmeldt: 19/08/2009 16:45
Geografisk sted: Lolland

Re: elendige bremseskiver

Indlæg af LAL »

Jeg har lige skiftet mine originale skiver efter 175.000 km, til nye originale, som jeg forventer holder lige så længe. Så 30-40000 km. lyder ikke af meget.
Med venlig hilsen

Lars


Audi A6 avant, 2007. Multitronic, 2.0 TDI
VW Up!

If it´s not an Audi - it´s just a car
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: elendige bremseskiver

Indlæg af Bjørn T »

tiwang skrev:hej igen
nå - det er nu for nemt at sige således - prøv at kaste et blik på en citroen c5's forreste skiver næste gang du går forbi en - de ser sikkert ud som nye - og så se på de skiver som f.eks jeg har (ok - det var også billige skiver fra biltema) - men jeg tror ikke jeg har set en af de her mindre audier med pæne skiver - der er ALTID en rustkant på dem - kan man få nogen i en "god" stål kvalitet?

mvh ti

Og den kommer du ikke uden om.
Du kan jo ikke montere andre klodser (størrelser) end dem fabrikke foreskriver. Og hvis klodsen ikke dækker hele skiven ud til kanten vil der altid være en rustkant. Ingen skiver er lavet af rustfri stål.

Iøvrigt forstår jeg ikke at du overhovedet tør køre med Biltemas bremseskiver. Når man ser på kvaliteten af mange af deres andre varer, ville jeg ikke turde røre deres bremsedele med en ildtang. :shock:
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: elendige bremseskiver

Indlæg af SorenR »

Jeg skiftede til Zimmermann skiver sidste år, de forreste er overfladebehandlet, de bagerste er ikke..... Gæt hvilke der er rustne og hvilke der ikke er antydning af rust på ;-)
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: elendige bremseskiver

Indlæg af SteenTP »

SorenR skrev:Jeg skiftede til Zimmermann skiver sidste år, de forreste er overfladebehandlet, de bagerste er ikke..... Gæt hvilke der er rustne og hvilke der ikke er antydning af rust på ;-)

Please elaborate :)
Jeg betaler gerne ekstra for skiver der ikke ruster i det omfang det kan lade sig gøre.... (og lad nu være med at foreslå keramiske bremser! :D )
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: elendige bremseskiver

Indlæg af SorenR »

SteenTP skrev:
SorenR skrev:Jeg skiftede til Zimmermann skiver sidste år, de forreste er overfladebehandlet, de bagerste er ikke..... Gæt hvilke der er rustne og hvilke der ikke er antydning af rust på ;-)

Please elaborate :)
Jeg betaler gerne ekstra for skiver der ikke ruster i det omfang det kan lade sig gøre.... (og lad nu være med at foreslå keramiske bremser! :D )

http://www.otto-zimmermann.de/en/produkte/coat-z-beschichtete-bremsscheiben.html

Der er også andre fabrikanter der leverer coatede skiver...

Billede

Billede

Skiverne er beskrevet inde i min projekt tråd http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=20&t=22116&p=178749#p178749
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: elendige bremseskiver

Indlæg af SteenTP »

Tak for info Søren.... det undrer mig at man ikke kan få coatede bagtil... hvis jeg ellers ser rigtigt 8-[
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: elendige bremseskiver

Indlæg af SorenR »

SteenTP skrev:Tak for info Søren.... det undrer mig at man ikke kan få coatede bagtil... hvis jeg ellers ser rigtigt 8-[

Det kan godt nu... Min er jo pre-facelift og dermed med massive bagskiver, mange opgraderer til facelift skiver som er ventilerede så udvalget af de massive er ikke så stort i sportsskiver - de er jo heller ikke så store :-
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Avantismo
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 3153
Tilmeldt: 23/12/2005 22:29
Geografisk sted: Syd for Whiskybæltet

Re: elendige bremseskiver

Indlæg af Avantismo »

Hvad med keramiske skiver Steen ? :-
Mvh Kim

Audi TT coupe 180 hk CQJ 1998
tiwang
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 255
Tilmeldt: 1/09/2006 07:45
Geografisk sted: Bredebro, DK

Re: elendige bremseskiver

Indlæg af tiwang »

ok - jeg ramte øjensynligt et spændende emne her - nu hvor vi lige var nede i den lokale SuperBrugs og gik lige rund og kiggede på forskellige A6 og A4'er med vældig flotte åbne alu-fælge kunne man jo fint se hvorledes den der kedelige rustkant vælter ud på bremseskiven. På min 33 år gamle Laverda 1000 hvor de originale støbejers bremseskiver stadigvæk er monteret er der ikke nogen rustkant.
Nu ved jeg ikke lige hvor størrelse at bremseklodser kom ind i denne tråd men naturligvis skal klodsen passe til skiven - er der nogen der har fået nogen der ikke passer ordentligt der? hvis ja hvad skal man holde sig fra?
Nå - men de zimmermann skiver fås næppe til en 1.2TDI 3L A2 - kan man finde noget fornurtigt andre steder?

mvh ti
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: elendige bremseskiver

Indlæg af SorenR »

tiwang skrev:ok - jeg ramte øjensynligt et spændende emne her - nu hvor vi lige var nede i den lokale SuperBrugs og gik lige rund og kiggede på forskellige A6 og A4'er med vældig flotte åbne alu-fælge kunne man jo fint se hvorledes den der kedelige rustkant vælter ud på bremseskiven. På min 33 år gamle Laverda 1000 hvor de originale støbejers bremseskiver stadigvæk er monteret er der ikke nogen rustkant.
Nu ved jeg ikke lige hvor størrelse at bremseklodser kom ind i denne tråd men naturligvis skal klodsen passe til skiven - er der nogen der har fået nogen der ikke passer ordentligt der? hvis ja hvad skal man holde sig fra?
Nå - men de zimmermann skiver fås næppe til en 1.2TDI 3L A2 - kan man finde noget fornurtigt andre steder?

mvh ti

Du kan få Tarox, f.eks. G88 sportsskiver ;-)
Billede
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: elendige bremseskiver

Indlæg af audi_claus »

Min kone foreslog mig at gi' dem en omgang galva spray, varmebestandig, da vi snakkede om mine egne for en uge siden - og da den belægning, der skal holdes fri for rust netop er uden for klodserne, er ideen måske ikke helt så dum som jeg først antog :)
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Sv: Re: elendige bremseskiver

Indlæg af SorenR »

audi_claus skrev:Min kone foreslog mig at gi' dem en omgang galva spray, varmebestandig, da vi snakkede om mine egne for en uge siden - og da den belægning, der skal holdes fri for rust netop er uden for klodserne, er ideen måske ikke helt så dum som jeg først antog :)

Würth har noget til 1200 F... Skal hærde ved 400 F i 30 minutter.. Set på et US forum ;-)
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Sv: Re: elendige bremseskiver

Indlæg af audi_claus »

SorenR skrev:
audi_claus skrev:Min kone foreslog mig at gi' dem en omgang galva spray, varmebestandig, da vi snakkede om mine egne for en uge siden - og da den belægning, der skal holdes fri for rust netop er uden for klodserne, er ideen måske ikke helt så dum som jeg først antog :)

Würth har noget til 1200 F... Skal hærde ved 400 F i 30 minutter.. Set på et US forum ;-)

204 grader C kan enhver bageovn klare, så det var fristende - måske indtil man ser prisen og sammenholder m ny skiver
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
tiwang
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 255
Tilmeldt: 1/09/2006 07:45
Geografisk sted: Bredebro, DK

Re: elendige bremseskiver

Indlæg af tiwang »

hmm - de tarox skiver ser jo godt nok fine ud - men 200£ er altså også en slags penge - nogen der har set dem til en rigtig god pris et sted?

mvh ti
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: elendige bremseskiver

Indlæg af SorenR »

tiwang skrev:hmm - de tarox skiver ser jo godt nok fine ud - men 200£ er altså også en slags penge - nogen der har set dem til en rigtig god pris et sted?

mvh ti

http://www.bremsen-heinz.de sælger standard Zimmermann skiver for 480 kr pr. sæt (2 skiver)... Kan man selv skifte dem, kan det jo blive en del af forårsklargøringen hvert år - så dyre er de jo heller ikke :mrgreen:
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
tiwang
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 255
Tilmeldt: 1/09/2006 07:45
Geografisk sted: Bredebro, DK

Re: elendige bremseskiver

Indlæg af tiwang »

ser jo rigtigt ok ud - er der nogen der kender de EBC bremser han har der - umiddelbart lyder beskrivelsen af dem jo ok men hvorledes arter det sig i praksis..
Besvar

Tilbage til "Bremser"