A2. Defekt bremseforstærker >>> manglende turbotryk?

Indlæg om bremser
Besvar
knudsen@tokyo.com
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 13
Tilmeldt: 1/01/2012 19:35

A2. Defekt bremseforstærker >>> manglende turbotryk?

Indlæg af knudsen@tokyo.com »

Jeg har tilsyneladende en defekt bremseforstærker eller pakdåse, om ikke andet,
er der den der kendte sive lyd, som larmer i takt med motorens omdrejninger bliver
mere og stopper mellem gearskift og når bremsen trædes i bund. Nåh, men
efterfølgende oplever jeg så at min turbo slå fra i 4-gear ved 2300 rpm og jeg taber faktisk fart :-k ,
turboen slå simpelthen ikke til hverken i 4, eller i 5 gear, og jeg skal slukke og starte bilen, ellers
er der heller ikke turbotryk selvom jeg geare ned i 3-2 eller 1 gear. Slukker og tænder jeg bilen er
der igen turbotryk 1-2-3gear og samme fejl sker i 4-gear. ;(

Jeg fatter ikke hvad der sker. :shock: Jeg har før oplevet at efter påfyldning af (for meget) olie er der
heller ingen turbotryk :oops: , lidt som om den er druknet i olie (ikke fordi den bruger sygt meget olie, men lidt)
tapper jeg det af igen, kommer trykket tilbage :mrgreen: . MEN efter at min bremseforstærker lækker luft er der kun
tryk til og med 3-gear og der ikke for meget olie på, nærmest tværtimod. :!:

(håber der er til at forstå)
Og hvis i kloge hoveder har nogen bud, så sig endelig til. (er ikke mekaniker :shock: men forstår dog det meste :) )

/Knudsen
Audi A2 1.2 TDI 3L Årg. 2004 u. Servo
Ferdinann
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 29/12/2011 22:08
Geografisk sted: Aalborg

Re: A2. Defekt bremseforstærker >>> manglende turbotryk?

Indlæg af Ferdinann »

Jeg er heller ikke mekaniker, men det er da bandlyst at hælde for meget olie på sin bil??? Det ødelægger ventilerne....
Med mindre det er dieselolien du beskriver!
Audi A4 Avant 1.9 TDI 110 hk 1996

VW Golf II 1.6 TD 1991

Ford Escort St Car 1.6 1996 (til salg)


VW Golf II 1.6 TD 1991 (ophugget)
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: A2. Defekt bremseforstærker >>> manglende turbotryk?

Indlæg af Høy »

:-k + ?^2

Jeg kan ikke forestille mig, at der skal ladetryk ind i din bremseforstærker. Der må være en spærreventil, som kun åbner ved vakuum - eller forstærkeren er hydraulisk. Men hvis forstærkeren er defekt, kan du ikke bremse ret godt, og den SKAL udskiftes ... I GÅR!!!

Tror du ikke, at utætheden er et andet sted? Hvis du kan få tryk igen ved at slukke og tænde, har bilen været i nødprogram af en eller anden grund. Det nemmeste er afgjort at udlæse fejl. Måske får du løsningen foræret på den måde.

Utætheder i tryksystemet sveder som regel lidt olie, så det er ikke nødvendigvis vildt svært at finde dem.

Hvis du fylder for meget olie på, risikerer du alverdens ulykker. Den kan finde på at trykke olie ud alle mulige steder, og en del af det ender i indsugningen og laver EGR-grillkul på ventilerne og alle mulige andre steder :cry:

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
knudsen@tokyo.com
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 13
Tilmeldt: 1/01/2012 19:35

Re: A2. Defekt bremseforstærker >>> manglende turbotryk?

Indlæg af knudsen@tokyo.com »

Høy skrev::-k + ?^2

Jeg kan ikke forestille mig, at der skal ladetryk ind i din bremseforstærker. Der må være en spærreventil, som kun åbner ved vakuum - eller forstærkeren er hydraulisk. Men hvis forstærkeren er defekt, kan du ikke bremse ret godt, og den SKAL udskiftes ... I GÅR!!!

Tror du ikke, at utætheden er et andet sted? Hvis du kan få tryk igen ved at slukke og tænde, har bilen været i nødprogram af en eller anden grund. Det nemmeste er afgjort at udlæse fejl. Måske får du løsningen foræret på den måde.

Utætheder i tryksystemet sveder som regel lidt olie, så det er ikke nødvendigvis vildt svært at finde dem.

Hvis du fylder for meget olie på, risikerer du alverdens ulykker. Den kan finde på at trykke olie ud alle mulige steder, og en del af det ender i indsugningen og laver EGR-grillkul på ventilerne og alle mulige andre steder :cry:

\Alex



Er heller ikke en situation som jeg er yderligere stolt af :oops: , og nej det er ikke dieselolie.
Men det var bare mærkeligt at jeg mistede turbotrykket, men fik det så igen da jeg tappede det af igen.
Men lyder som en rigtig god idé at få fejlen aflæst, havde jeg ikke lige tænkt på.

Lad os nu antage at der er en masse olierester i indsugning og forbrændingskammeret kan man så "fjerne/opløse/forbrænde"
det væk med et adjektiv eller noget lignende eventuelt ? :-k

Og tak for buddet so far. (y)

/knudsen
Audi A2 1.2 TDI 3L Årg. 2004 u. Servo
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: A2. Defekt bremseforstærker >>> manglende turbotryk?

Indlæg af Høy »

Men hvorfor er det, at du mener at have en defekt bremseforstærker? Bremser den ikke godt nok? Hvis din forstærker ikke virker, skal du træde meget hårdere på pedalen.

Sluk motoren, pump bremsepedalen, til den bliver hård, hold den nede, og start motoren. Det skal få pedalen til at synke mærkbart.

Man kan få rensemidler til indsugningen, men det er nok bedst at bruge et eller andet, som skal virke på længere sigt. En engangskur er næppe stærk nok til at fjerne det hele, og hvad med eventuelle klumper, der måtte løsne sig :-k ?

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
knudsen@tokyo.com
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 13
Tilmeldt: 1/01/2012 19:35

Re: A2. Defekt bremseforstærker >>> manglende turbotryk?

Indlæg af knudsen@tokyo.com »

Forstærkeren er helt klart i stykker, for den er som du siger meget svær at bremse, så ingen tvivl der.

Jeg ved ikke om motoren har taget skade, måske måske ikke, men bemærkede bare at turboen ikke virkede
som den plejede, efter påfyldning af olie, men kan være et sammentræf. :shock:

Men jeg må lige se, den skal til mekaniker torsdag, så må se hvad han siger.

/Knudsen
Audi A2 1.2 TDI 3L Årg. 2004 u. Servo
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: A2. Defekt bremseforstærker >>> manglende turbotryk?

Indlæg af audi_claus »

Hvis oliestanden er for høj kan man risikere, at der kommer for meget retur via krumtapudluftningen i form af dampe, der påvirker en luftmassemåler, selv om den egentlig er placeret up-stream for luftretningen.
Hvis standen i bundkarret bliver for høj er der måske ikke det fri fald for smøreolien efter det er brugt i turboen, hvilket direkte kan ødelægge turboen. Den skal kun være stænksmurt med frit afløb.
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
knudsen@tokyo.com
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 13
Tilmeldt: 1/01/2012 19:35

Re: A2. Defekt bremseforstærker >>> manglende turbotryk?

Indlæg af knudsen@tokyo.com »

Kan man rense turboen for urenheder på en eller anden måde, for den er ikke gået helt i stykker endnu. :shock:
Den virker stadig til og med 3-gear og så er jeg i tvivl om den går i et nød program eller hvad den gør for som
sagt ved 2300 rpm i 4-gear slå den fra og virker heller ikke selvom jeg geare ned. :-k

audi_claus skrev:Hvis oliestanden er for høj kan man risikere, at der kommer for meget retur via krumtapudluftningen i form af dampe, der påvirker en luftmassemåler, selv om den egentlig er placeret up-stream for luftretningen.
Hvis standen i bundkarret bliver for høj er der måske ikke det fri fald for smøreolien efter det er brugt i turboen, hvilket direkte kan ødelægge turboen. Den skal kun være stænksmurt med frit afløb.


Men hvis den påvirker en luftmængde måler, så kan turbotrykket vel også være forkert og evt. være årsag i at den slå fra ? ;|


Men tak for buddet, vil kigge om turboen er smurt i olie eller hvad den er.. (y) .

/knudsen
Audi A2 1.2 TDI 3L Årg. 2004 u. Servo
Klaus Pedersen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 88
Tilmeldt: 7/09/2003 15:28
Geografisk sted: Holbæk

Re: A2. Defekt bremseforstærker >>> manglende turbotryk?

Indlæg af Klaus Pedersen »

Hej Knudsen,

Et bud fra mig er at utætheden i din bremsekraft forstærker forhindre din vacuum pumpe i at danne tilstrækkelig vacuum til resten af bilens "vacuum" forbrugere. Din turbo er med variable turbine geometri, som styres via en vacuum drevet atuator. Hvis der ikke er nok vacuum tilstede virker din turbo ikke som den skal. Det kan være dit problem med bilen.

PS. har selv skiftet min bremsekraft forstærker på min A2, da den blev utæt i gummibælgen omkring bremsearmen.

/Klaus
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: A2. Defekt bremseforstærker >>> manglende turbotryk?

Indlæg af PEB »

Jeg har en bremseforstærker til salg, hvis du kommer til at mangle en.

Klik her
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
tiwang
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 255
Tilmeldt: 1/09/2006 07:45
Geografisk sted: Bredebro, DK

Re: A2. Defekt bremseforstærker >>> manglende turbotryk?

Indlæg af tiwang »

øhh - det du har der lyder som om den går i limp-mode - tag lige og få udlæst din error-log og se hvad der står i den der. Det kunne godt være et problem med din N75 ventil og jo - du kan sagtens både have en utæt bremseforstærker og en defekt N75 ventil men hvis du er sikker på at bremseforstærkeren er defekt så få først den fikset - tøm loggen og se om du kan fremprovokere det igen
Besvar

Tilbage til "Bremser"