Udfordringer med A3 1.4TFSI
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Udfordringer med A3 1.4TFSI
Imens jeg kigger efter S6 er konen faldet for en A3 1.4TFSI (2008-ish).
Lidt research på den kan jo give de fleste kuldegys og lyst til, at finde noget andet, men det plejer nu ikke at afholde mig
Audi's 2.4 V6 er også "kendt" for at have problemer, som jeg aldrig har oplevet og S6 5.2 V10 har som bekendt også et par "skavanker", som dog heller ikke skræmmer mig. Tænker god (overdrevet?) vedligeholdelse gives godt igen... om ikke andet er vores A6 2.4 V6 et godt eksempel på det
Når det er sagt, ved jeg jo godt hvor jeg bør spørge, inden hun bliver alt for "forelsket"
Der bliver skrevet meget om hvor mange problemer man risikerer, at løbe ind i med 1.4TFSI.
Det er både knastkæden, oliepumpekæden og turbo der får kritik.
Nogen skriver, at det er værst med VW modellerne andre at man skal holde sig fra alle fra før 2011, men jeg læser jo også påstande om det modsatte... altså ejere, som har været ovenud tilfredse med dem og ikke har haft omtalte problemer.
Dem med "ja-hatten" på henviser til, at andre producenter har værre eller flere problemer med tilsvarende modeller/typer/årgange.
Jeg ved de har opgraderet tandhjul og kæder, så måske der er noget om snakken?
Vi er ikke interesseret i andet end Audi, så spørgsmålet må være... har nogen herinde erfaringer med A3 1.4TFSI... både positive og negative?
Lidt research på den kan jo give de fleste kuldegys og lyst til, at finde noget andet, men det plejer nu ikke at afholde mig
Audi's 2.4 V6 er også "kendt" for at have problemer, som jeg aldrig har oplevet og S6 5.2 V10 har som bekendt også et par "skavanker", som dog heller ikke skræmmer mig. Tænker god (overdrevet?) vedligeholdelse gives godt igen... om ikke andet er vores A6 2.4 V6 et godt eksempel på det
Når det er sagt, ved jeg jo godt hvor jeg bør spørge, inden hun bliver alt for "forelsket"
Der bliver skrevet meget om hvor mange problemer man risikerer, at løbe ind i med 1.4TFSI.
Det er både knastkæden, oliepumpekæden og turbo der får kritik.
Nogen skriver, at det er værst med VW modellerne andre at man skal holde sig fra alle fra før 2011, men jeg læser jo også påstande om det modsatte... altså ejere, som har været ovenud tilfredse med dem og ikke har haft omtalte problemer.
Dem med "ja-hatten" på henviser til, at andre producenter har værre eller flere problemer med tilsvarende modeller/typer/årgange.
Jeg ved de har opgraderet tandhjul og kæder, så måske der er noget om snakken?
Vi er ikke interesseret i andet end Audi, så spørgsmålet må være... har nogen herinde erfaringer med A3 1.4TFSI... både positive og negative?
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Re: Udfordringer med A3 1.4TFSI
Hvis du finder mit indlæg irrelevant, undskylder jeg, men ellers har jeg nogle betragtninger, som jec mener er generelle.
Du kan sikkert finde gode og dårlige oplevelser med alle Audi's modeller. Det vil være meget svært, at foretage en fair sammenligning af diverse modeller.
Er køber en "morfar" som mig, har først ud af lyskrydset næppe 1. prioritet. Hvis dåbsattesten ikke er så antik, så er S-modeller sikkert mere interessant og deraf have hårdere belastning, slidtage og deraf krævende vedligeholdelse.
Jeg er overbevist om at Audi tilsigter, at producere så lækre, luksuriøse biler som muligt, der kan sælges. Dog med en ringe garanti og høje indtjeningsmuligheder for værkstederne.
Personligt ville jeg gerne tale/kommunikere med tidligere ejere - især efter en evt. forhandler har overtaget bilen.
Du kan sikkert finde gode og dårlige oplevelser med alle Audi's modeller. Det vil være meget svært, at foretage en fair sammenligning af diverse modeller.
Er køber en "morfar" som mig, har først ud af lyskrydset næppe 1. prioritet. Hvis dåbsattesten ikke er så antik, så er S-modeller sikkert mere interessant og deraf have hårdere belastning, slidtage og deraf krævende vedligeholdelse.
Jeg er overbevist om at Audi tilsigter, at producere så lækre, luksuriøse biler som muligt, der kan sælges. Dog med en ringe garanti og høje indtjeningsmuligheder for værkstederne.
Personligt ville jeg gerne tale/kommunikere med tidligere ejere - især efter en evt. forhandler har overtaget bilen.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Udfordringer med A3 1.4TFSI
He he... det var ikke for at vælge den ene frem for den anden... S6 er skam i kikkerten uanset
Mangler betragtninger jfr. den i overskriften nævnte type/model, som konen har fået et godt øje til
Sendt fra min Note8 med Tapatalk
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink
Mangler betragtninger jfr. den i overskriften nævnte type/model, som konen har fået et godt øje til
Sendt fra min Note8 med Tapatalk
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Udfordringer med A3 1.4TFSI
Takker
Kunne være interessant, at vide om problemet så var løst og om de bare skiftede kæde eller hele setuppet (kæder, tandhjul etc. se videoen herunder)
https://youtu.be/hb83QVnaR2k
Hvad med turbo? De bliver også "skældt ud"
Sendt fra min Note8 med Tapatalk
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Re: Udfordringer med A3 1.4TFSI
kimenemark skrev:He he... det var ikke for at vælge den ene frem for den anden... S6 er skam i kikkerten uanset
Mangler betragtninger jfr. den i overskriften nævnte type/model, som konen har fået et godt øje til
Sendt fra min Note8 med Tapatalk
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink
Så har jeg udtrykt mig uklart - for intentionen var, at "morfartyper" næppe klamper speeder i samme grad, som modsætningerne.
Ikke at du skulle gå efter den model frem for en anden model, men mere skæve til tidligere "chauffør", så du får det bedste udgangspunkt.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Udfordringer med A3 1.4TFSI
Hmm... 1.4TSI eller 1.4TFSI...
Nu har jeg læst 20-30 forskellige forklaringer på hvad forskellen er og hvad der er bedst/værst... der er simpelthen for mange selvmodsigelser og ofte i samme tråd... er mere rundforvirret efter at have "hængt" i Google hele dagen!
Nogen der kan give en kort, præcis forklaring på hvad forskellen er og kort forklare fordele/ulemper de 2 imellem?
PS: i næste uge er der nok nyt om S6
Nu har jeg læst 20-30 forskellige forklaringer på hvad forskellen er og hvad der er bedst/værst... der er simpelthen for mange selvmodsigelser og ofte i samme tråd... er mere rundforvirret efter at have "hængt" i Google hele dagen!
Nogen der kan give en kort, præcis forklaring på hvad forskellen er og kort forklare fordele/ulemper de 2 imellem?
PS: i næste uge er der nok nyt om S6
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Re: Udfordringer med A3 1.4TFSI
Hvorfor mener du at Google, skulle levere de svar, du søger. Googles algoritmer leverer de svar der er mest kompatibel med Googles pengefiksering og annoncetilretning og som er mest kompatibel med deres indtjening. Google havde et slogan, de for længst har droppet! "Don't be evel"kimenemark skrev:Hmm... 1.4TSI eller 1.4TFSI...
Nu har jeg læst 20-30 forskellige forklaringer på hvad forskellen er og hvad der er bedst/værst... der er simpelthen for mange selvmodsigelser og ofte i samme tråd... er mere rundforvirret efter at have "hængt" i Google hele dagen!
Nogen der kan give en kort, præcis forklaring på hvad forskellen er og kort forklare fordele/ulemper de 2 imellem?
PS: i næste uge er der nok nyt om S6
Der findes andre søgemaskiner som f.eks. duckduckgo.com, der ikke drukner dig l ligegyldige og irriterende reklamer, på grund af deres privatlivspolitik...
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Udfordringer med A3 1.4TFSI
@Ivan
Du er som altid god for en kritisk kommentar til alt hvad det ikke drejer sig om [THUMBS UP SIGN]
Det skal der også være plads til, men jeg er nu ret befaren i opsætning af søgekriterier i "Goggle"... det er jo ikke fordi jeg ikke finder nok om emnet. Det er mængden af "kloge" mennesker der er problemet.
Andre bud?
Sendt fra min Note8 med Tapatalk
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink
Du er som altid god for en kritisk kommentar til alt hvad det ikke drejer sig om [THUMBS UP SIGN]
Det skal der også være plads til, men jeg er nu ret befaren i opsætning af søgekriterier i "Goggle"... det er jo ikke fordi jeg ikke finder nok om emnet. Det er mængden af "kloge" mennesker der er problemet.
Andre bud?
Sendt fra min Note8 med Tapatalk
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Udfordringer med A3 1.4TFSI
Så er der købt Audi A3 1.4TSI (IKKE TFSI) til fruen og hun er lykkelig
Det blev den faceliftede (efter april 2008) model. Knast- og oliepumpe- kædesæt er skiftet i 2018
Der bliver lidt udfordringer, som "nogen" herinde måske kan hjælpe med... kodning af eftermonteret radio med infosystem... mere info senere i anden tråd
Så mangler vi bare lige en "lille" til mig også
Det blev den faceliftede (efter april 2008) model. Knast- og oliepumpe- kædesæt er skiftet i 2018
Der bliver lidt udfordringer, som "nogen" herinde måske kan hjælpe med... kodning af eftermonteret radio med infosystem... mere info senere i anden tråd
Så mangler vi bare lige en "lille" til mig også
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Re: Udfordringer med A3 1.4TFSI
Du havde "hængt" en dag i reklamemaskinen Google resultatløst, så det var en antydning af metodevalg til søgning af relevante informationer...kimenemark skrev:@Ivan
Du er som altid god for en kritisk kommentar til alt hvad det ikke drejer sig om [THUMBS UP SIGN]
Det skal der også være plads til, men jeg er nu ret befaren i opsætning af søgekriterier i "Goggle"... det er jo ikke fordi jeg ikke finder nok om emnet. Det er mængden af "kloge" mennesker der er problemet.
Andre bud?
Sendt fra min Note8 med Tapatalk
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink
Reklamemasinens algoritmer tilsigter, at køre dig i ring nu og fremover, de skal have indtjening.
Husk nu, at betaler du ikke for en tjeneste, er du "produktet"
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Re: Udfordringer med A3 1.4TFSI
Eneste forskel på TSI og TFSI er markedsføring. VW og Audi har eksperimenteret lidt med navnene, men er nu nået frem til at de ikke engang selv kunne gennemskue eventuelle tekniske forskelle, så nu hedder det TFSI i Audi og TSI i alle de andre - ligesom det hedder DSG i VW og S-tronic i Audi. T for tryk og F for brændstoF (forstår ikke hvordan VW kan køre uden...)