"Blød" sænkning af Ambition SB

Indlæg om undervogn
Besvar
denizhansen
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 4/01/2016 10:13

"Blød" sænkning af Ambition SB

Indlæg af denizhansen »

Pænt godaften til alle,

Jeg må på forhånd beklager hvis dette har været vendt før, og det blot er mine søgeegenskaber der er mangelfulde men here goes:

Jeg er den glade ejer af en a3 8v sportsback ambition variant fra 2014, som jeg er interesseret i at få lidt ned på maven. Den er sænket en smule fra fabrikken, men ikke nok til at lille skærmkasserne ordentligt. Men, Audi insisterer på at det bliver noget crap at sænke den med både gevind eller fjedre, da den efter sige de skulle bliver alt for hård at køre.

Er der nogen der har erfaring med at sænke denne model, og stadig beholde den med ca. samme komfortniveau? Hvis i har, må i meget gerne nævne hvordan :)

På forhånd tak for hjælpen!
Redline
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 15/11/2013 22:07

Re: "Blød" sænkning af Ambition SB

Indlæg af Redline »

denizhansen skrev:Pænt godaften til alle,

Jeg må på forhånd beklager hvis dette har været vendt før, og det blot er mine søgeegenskaber der er mangelfulde men here goes:

Jeg er den glade ejer af en a3 8v sportsback ambition variant fra 2014, som jeg er interesseret i at få lidt ned på maven. Den er sænket en smule fra fabrikken, men ikke nok til at lille skærmkasserne ordentligt. Men, Audi insisterer på at det bliver noget crap at sænke den med både gevind eller fjedre, da den efter sige de skulle bliver alt for hård at køre.

Er der nogen der har erfaring med at sænke denne model, og stadig beholde den med ca. samme komfortniveau? Hvis i har, må i meget gerne nævne hvordan :)

På forhånd tak for hjælpen!



Jeg har en bil magen til din, og jeg har sænket den 30/30 med HR fjedre.
Derefter har jeg sat 18" med 225/40/18 dæk på den, og ja den er blevet hårdere, at køre i, det kan ikke undgås.
Du skal være opmærksom på at den sænkes mere i fronten end den gør i bagenden. Vælg ikke 45/45 da den vil blive alt for lav foran.
Har du mulighed for at vælge 30/45 vil det se pænest ud.
denizhansen
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 4/01/2016 10:13

Re: "Blød" sænkning af Ambition SB

Indlæg af denizhansen »

Super, mange tak for svaret. Det var præcist det jeg var ude efter. Stadig i tvivl om en god gevind ville være en markant forbedring over fjedre alene, men min plan var også at følge dit råd.
denizhansen
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 4/01/2016 10:13

Re: "Blød" sænkning af Ambition SB

Indlæg af denizhansen »

Ekstra spørgsmål. Har du set hvor meget de fjedre rent faktisk sænkede den? Den er jo allerede 10-15mm nede fra fabrikken, så det er vel blot små 15mm den bliver sænket ekstra ?
Besvar

Tilbage til "Undervogn"