Sænknigs sæt

Indlæg om undervogn
Besvar
Redline
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 15/11/2013 22:07

Sænknigs sæt

Indlæg af Redline »

Jeg skal have sænket min A3 8VA 1,6 TDI 2013.
Kan det virkelig være rigtig at H&R ikke har lavet sænknings fjedre til denne model. Alle de fjedre jeg har set på, skriver de at de kun passer på biler med multi-link bagaksel og min har fast bagaksel.
Hvilken sænknings sæt har i andre, som har en 1,6 TDI ?
Brugeravatar
Lambrecht
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 361
Tilmeldt: 23/05/2011 07:15
Geografisk sted: Søborg

Re: Sænknigs sæt

Indlæg af Lambrecht »

Redline
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 15/11/2013 22:07

Re: Sænknigs sæt

Indlæg af Redline »

Har haft kontakt til en tysk forhandler af H&R fjedre, som har skaffet dem til mig.
Men H&R og Eibach har kun lavet dem med 30mm sænkning til denne model, ville ellers have haft 45mm sænknings fjedre.

For at få 45mm eller lavere er muligheden gevindundervogn, som jeg ikke lige vil ofre penge på nu.
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Sænknigs sæt

Indlæg af 8PJ »

Det er nu ikke helt korrekt. Jeg har H&R 45 mm(40-40mm) sænkningsæt monteret på min 1.6 TDI, hvilket jeg dog synes er lige lavt nok foran.

Valgte dog 45 mm, da sænkningen på modeller uden multilink bakaksel ikke sænkes lige så meget i bag som modellerne med multilink, så et 30mm sæt reelt ikke vil sænke noget i bag, hvis bilen i forvejen har sportsundervogn.

Resultatet er så, at bilen er lavere foran end bag.

Ville i dag nok overveje enten højere fjedre foran, men så skal man jo mikse to sæt.


Redline skrev:Har haft kontakt til en tysk forhandler af H&R fjedre, som har skaffet dem til mig.
Men H&R og Eibach har kun lavet dem med 30mm sænkning til denne model, ville ellers have haft 45mm sænknings fjedre.

For at få 45mm eller lavere er muligheden gevindundervogn, som jeg ikke lige vil ofre penge på nu.
Redline
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 15/11/2013 22:07

Re: Sænknigs sæt

Indlæg af Redline »

[quote="8PJ"]Det er nu ikke helt korrekt. Jeg har H&R 45 mm(40-40mm) sænkningsæt monteret på min 1.6 TDI, hvilket jeg dog synes er lige lavt nok foran.

Valgte dog 45 mm, da sænkningen på modeller uden multilink bakaksel ikke sænkes lige så meget i bag som modellerne med multilink, så et 30mm sæt reelt ikke vil sænke noget i bag, hvis bilen i forvejen har sportsundervogn.

Resultatet er så, at bilen er lavere foran end bag.

Ville i dag nok overveje enten højere fjedre foran, men så skal man jo mikse to sæt.


"Mystisk" Jeg spurgte et par forhandlere af H&R fjedre hvor alle oplyste mig, at H&R ikke lavede dem i 45mm til min bil og det samme oplyste den tyske forhandler mig, derfor bestilte jeg 30mm sættet.
Har du mulighed for at poste et billed af din bil, så jeg kan se hvor meget den er sænket med 45mm sættet.
Besvar

Tilbage til "Undervogn"