Hej Alle!
Er meget i tvivl om jeg skal få undervognsbehandlet min Audi A3 årgang 2007.
Jeg har kontaktet Audi for at høre hvad de anbefaler, og de skriver nærmest fornærmet tilbage, at bilen er rustbeskyttet fra fabrikken, og hvis jeg får den undervognsbehandlet, så frafalder rustgarantien ...
Jeg har så kontaktet FDM, og de mener at det er en god idé/anbefaler at få den undervognsbehandlet. Og det har ikke hørt om, at en rustgaranti er bortfaldet, pga. efterfølgende behandling.
Så jeg er meget i tvivl om, hvad der er klogest . Umiddelbart er planen, at bilen skal beholdes i mange år.
Hvad er jeres erfaringer og råd?
Undervognsbehandling af Audi - god eller dårlig idé?
- Fat-Alfred
- Forumbruger
- Indlæg: 42
- Tilmeldt: 16/09/2010 17:48
- Geografisk sted: Lyngby - København
Undervognsbehandling af Audi - god eller dårlig idé?
Vh
Anders
Audi A3 8P Sportback 1,8 TFSI - årgang 2009
Anders
Audi A3 8P Sportback 1,8 TFSI - årgang 2009
Re: Undervognsbehandling af Audi - god eller dårlig idé?
Så længe der ikke bores huller i karrossen for at sprøjte i hulrum, er det ingen problem at få rustbeskyttet din audi mht. til garanti. Det vil være en god ide at bruge en rustbeskyttelse der kan arbejde sammen med det den har fået fra fabrikken. Foreksempel dinitrol, som er voksbaseret.
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Re: Undervognsbehandling af Audi - god eller dårlig idé?
Hej
Jeg var selv i same situation for nogle år siden med min A3 fra 2005.
Min erfaring er, at det er næsten religion om man skal undevognsbehandle eller ej.
Der er mange meninger om det vil hjælpe eller ej, men jeg synes at de var en fælles stemning for at det i hvert fald ikke kunne skade.
Jeg valgte at få en fuld dinitrol behandling da de bruger voks som på fabrikken.
Jeg fik dem til at lave behandlingen UDEN at bore huller.
Det center der udførte opgaven sagde at på en A3 kunne man faktisk næsten gøre det lige så godt uden at bore huller, så det var fint.
Jeg har ikke fortrudt det..... Kun når jeg skal skifte forlygtepærer, ÆV!
Jeg var selv i same situation for nogle år siden med min A3 fra 2005.
Min erfaring er, at det er næsten religion om man skal undevognsbehandle eller ej.
Der er mange meninger om det vil hjælpe eller ej, men jeg synes at de var en fælles stemning for at det i hvert fald ikke kunne skade.
Jeg valgte at få en fuld dinitrol behandling da de bruger voks som på fabrikken.
Jeg fik dem til at lave behandlingen UDEN at bore huller.
Det center der udførte opgaven sagde at på en A3 kunne man faktisk næsten gøre det lige så godt uden at bore huller, så det var fint.
Jeg har ikke fortrudt det..... Kun når jeg skal skifte forlygtepærer, ÆV!
A3 Sportback 2.0 FSI, (8PA) 2005
Re: Undervognsbehandling af Audi - god eller dårlig idé?
Efter en rådslagning med FDM valgte vi også at Dinitrolbehandle vores 2009 A6 Avant lige fra fabrikken. Efter 2 vejsalt-vintre synes jeg, det har været de medfølgende ulemper værd.
A6 AVANT 2,7 TDI 2009
Re: Undervognsbehandling af Audi - god eller dårlig idé?
Kan kun tilslutte mig at den skal have undervognsbehandling når den triller ud af forretningen.
Audi A4-Lemans Edition.2.0TDI-07
Yamaha YZF 1000 Thunderace.-06
vw Golf 1,6-99
Yamaha YZF 1000 Thunderace.-06
vw Golf 1,6-99
Re: Undervognsbehandling af Audi - god eller dårlig idé?
Tja, man kan sige så meget.
Min gamle 200 Tq 20 V fra 1989 havde aldrig fået så meget som en dråbe behandling.
Og den var født dansk.
Og da den blev solgt for 3 år siden havde den ikke en rust plet endnu.
Men som de andre skrive: Det kan vel ikke skade.
Min gamle 200 Tq 20 V fra 1989 havde aldrig fået så meget som en dråbe behandling.
Og den var født dansk.
Og da den blev solgt for 3 år siden havde den ikke en rust plet endnu.
Men som de andre skrive: Det kan vel ikke skade.
Hilsen Jan Møller.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.
Re: Undervognsbehandling af Audi - god eller dårlig idé?
Jan-DK skrev:Tja, man kan sige så meget.
Min gamle 200 Tq 20 V fra 1989 havde aldrig fået så meget som en dråbe behandling.
Og den var født dansk.
Og da den blev solgt for 3 år siden havde den ikke en rust plet endnu.
Men som de andre skrive: Det kan vel ikke skade.
Nej det skader absolut ikke...
Med de masive rustproblemer der er i Vag koncernen i øjeblikket ville jeg ikke tvivle om jeg skulle rustbeskytte eller ej.
Audi A4-Lemans Edition.2.0TDI-07
Yamaha YZF 1000 Thunderace.-06
vw Golf 1,6-99
Yamaha YZF 1000 Thunderace.-06
vw Golf 1,6-99
Re: Undervognsbehandling af Audi - god eller dårlig idé?
Begge mine biler har lige fået komplet Dinitrol behandling, og det er jeg rigtig godt tilfreds med, men synes fint man kan vente med en ny Audi, min 2004 transporter 150tkm der var det meget passende at få det udført (Så dem begge efter adskillelse / damprensning). 1998 Audi 160tkm sydtysk importeret 2006, som jo så kun har oplevet 5 vintre i DK heraf 2 med sne og salt, var derimod næsten som ny at se på efter vask. Det er måske et spørgsmål om der skal komme lidt bobler i lakken på en Audi når den 15 år eller det skal udsættes til den er 25 år. Med en behandling vil det fremover være nemmere at adskille undervogns komponenter og det ser pænere ud, og koster mindre end en ny skærm med lakering.
viewtopic.php?p=179414#p179414
viewtopic.php?p=179414#p179414
Audi Sport quattro (Dahlbäck 560hp) at Vaaler Raceway http://www.youtube.com/watch?v=TAfWsecE75w
800 PS Audi quattro S1 http://www.youtube.com/watch?v=GmTOZ7wetuM
Audi Q4 Attitude 35 e-tron S line 2022.
Seat Mii Electric Plus 2021.
Audi A6 C5 (4B) Limousine Advance Tiptronic 1997 2,4 V6 30V 165hk. AGA.
Arbejde: MAN TGE 6.180, 2019. Mercedes-Benz Atego 1224, 2021. Mercedes-Benz Agtros 1840, 2021.
800 PS Audi quattro S1 http://www.youtube.com/watch?v=GmTOZ7wetuM
Audi Q4 Attitude 35 e-tron S line 2022.
Seat Mii Electric Plus 2021.
Audi A6 C5 (4B) Limousine Advance Tiptronic 1997 2,4 V6 30V 165hk. AGA.
Arbejde: MAN TGE 6.180, 2019. Mercedes-Benz Atego 1224, 2021. Mercedes-Benz Agtros 1840, 2021.
- Fat-Alfred
- Forumbruger
- Indlæg: 42
- Tilmeldt: 16/09/2010 17:48
- Geografisk sted: Lyngby - København
Re: Undervognsbehandling af Audi - god eller dårlig idé?
Hej alle sammen!
Tak for nogle gode svar.
Jeg har besluttet mig for at få den undervognsbehandlet hos Dinitrol, hvis
de kan gennemføre behandlingen uden af bore huller
Med FDM rabat koster det ca. 4.000 kr., og de er jo hurtigt dækket ind, hvis
det kan få bremserør osv. til at holde en del flere år.
Og min konklusion, og det var det vigtigste punkt, er også at det kan ikke skade, vel
at mærke så længe der ikke bliver boret huller.
Tak for nogle gode svar.
Jeg har besluttet mig for at få den undervognsbehandlet hos Dinitrol, hvis
de kan gennemføre behandlingen uden af bore huller
Med FDM rabat koster det ca. 4.000 kr., og de er jo hurtigt dækket ind, hvis
det kan få bremserør osv. til at holde en del flere år.
Og min konklusion, og det var det vigtigste punkt, er også at det kan ikke skade, vel
at mærke så længe der ikke bliver boret huller.
Vh
Anders
Audi A3 8P Sportback 1,8 TFSI - årgang 2009
Anders
Audi A3 8P Sportback 1,8 TFSI - årgang 2009