Problemer med elektromekanisk styring.

Indlæg om styretøj
Brugeravatar
Beoman
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 390
Tilmeldt: 15/05/2007 14:25
Geografisk sted: Helsingør

Re: Problemer med elektromekanisk styring.

Indlæg af Beoman »

Så fik de endelig fikset det.
Der kom nyt styretøj på. Hvor meget de har skiftet, skal jeg ikke kunne sige, og jeg er for så vidt også ligeglad. Bare det virker.
Nu styrer den endelig som man kan forvente af en ny bil. Men at det skulle tage så lang tid og kræve så meget bøvl, er under al kritik. Jeg er sikker på, at hvis der ikke var kommet advokat på, havde de stadig tåget rundt i bortforklaringer og dårlige undskyldninger.

Det mindste de kan gøre nu er, at tilbyde retrofit af noget udstyr som kompensation for alt besværet og udgifter til advokat. Men det bliver nok en lige så stor kamp at overbevise dem om det.

Nu må vi så se om alle de andre der har samme problem, kan få lavet deres biler.
2012 A3 8v 1.8 TFSI S-tronic.
amkleist
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 25
Tilmeldt: 13/07/2013 11:26

Re: Problemer med elektromekanisk styring.

Indlæg af amkleist »

Beoman skrev:Så fik de endelig fikset det.
Der kom nyt styretøj på. Hvor meget de har skiftet, skal jeg ikke kunne sige, og jeg er for så vidt også ligeglad. Bare det virker.
Nu styrer den endelig som man kan forvente af en ny bil. Men at det skulle tage så lang tid og kræve så meget bøvl, er under al kritik. Jeg er sikker på, at hvis der ikke var kommet advokat på, havde de stadig tåget rundt i bortforklaringer og dårlige undskyldninger.

Det mindste de kan gøre nu er, at tilbyde retrofit af noget udstyr som kompensation for alt besværet og udgifter til advokat. Men det bliver nok en lige så stor kamp at overbevise dem om det.

Nu må vi så se om alle de andre der har samme problem, kan få lavet deres biler.


Puha sikke en omgang du har været igennem med din bil! :(

Jeg er spændt på at høre om fejlen er fjernet - giv endelig lyd fra dig om fejlen virkelig er fjernet :)
Brugeravatar
Beoman
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 390
Tilmeldt: 15/05/2007 14:25
Geografisk sted: Helsingør

Re: Problemer med elektromekanisk styring.

Indlæg af Beoman »

amkleist skrev:Puha sikke en omgang du har været igennem med din bil! :(

Jeg er spændt på at høre om fejlen er fjernet - giv endelig lyd fra dig om fejlen virkelig er fjernet :)


Jo, fejlen er rettet. Men jeg holder skarpt øje med, om den opstår igen. Der er som sagt flere der har fået skiftet styretøjet, hvilket har hjulpet i første omgang for senere at vende tilbage til samme fejl. Der er også flere der har meldt om fejl ved lufttemperaturer under 5 grader, så vi må se hvordan den opfører sig når det bliver koldere. Men ellers har jeg stadig nummeret til advokaten.

Som ventet ville Audi Hørsholm ikke betale mine udgifter til advokaten. De mente at der ikke var grund til at inddrage advokat fra min side, og derfor ville de ikke betale omkostningerne.

Da jeg læste nedenstående, var jeg ved at falde ned af stolen af grin:

Thomas Wargo: "Audi Hørsholm arbejder målrettet med kundetilfredshed og har ingen interesse i at forhale reparationer. Reparationen af bilen har i dette enkeltstående tilfælde taget usædvanlig lang tid, blandt andet grundet [afholdelse af ferie/XX], hvilket jeg skal være den første til at beklage."

Manden må jo være mentalt udfordret eller helt uden jordforbindelse! De tågede rundt i 7 mdr hvor de ikke anede hvad de skulle stille op med lortet. Først da advokaten kom på sagen, skiftede de styretøjet som en sidste desperat handling. Det kunne de jo have gjort fra starten! Og det er ikke fordi der er kommet en revideret mekanik da det er samme partnummer på delene, iflg. værkstedet.

Hvis det er deres opfattelse af kundepleje, så er der nogen der burde komme på kursus i en fart. End ikke en undskyldning eller en flaske dårlig vin har de tilbudt som plaster på såret. Men det er jo bare endnu et af mange tilfælde hvor man hører om Audis arrogante holdning over for kunderne lige så snart der er problemer.

Men det var så den sidst Audi der bliver købt herfra. Og (forhåbentligt) det sidste besøg på et Audi værksted. Når den skal til service bliver det ikke hos de tosser, med mindre det er noget der skal laves på garantien. Er sikker på man kan få bedre service på et vilken som helst lille værksted der lever af god service. Og helt sikkert billigere.
2012 A3 8v 1.8 TFSI S-tronic.
lars lynge
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 13/11/2013 18:00

Re: Problemer med elektromekanisk styring.

Indlæg af lars lynge »

hej

jeg har nu gennem 1 år kæmpet med Audi omkring styrtøjsproblemer på min A6 årgang 2012.

det er opdateret 3 gange og skiftet 1 gang.

de ved bare ikke hvad de skal gøre. Jeg har nu givet dem en sidste chance i næste uge ellers kommer der en advokat på.

Hvem var det der kendte en advokat der havde kendskab til dette ?

mvh Lars
Brugeravatar
Beoman
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 390
Tilmeldt: 15/05/2007 14:25
Geografisk sted: Helsingør

Re: Problemer med elektromekanisk styring.

Indlæg af Beoman »

lars lynge skrev:hej

jeg har nu gennem 1 år kæmpet med Audi omkring styrtøjsproblemer på min A6 årgang 2012.

det er opdateret 3 gange og skiftet 1 gang.

de ved bare ikke hvad de skal gøre. Jeg har nu givet dem en sidste chance i næste uge ellers kommer der en advokat på.

Hvem var det der kendte en advokat der havde kendskab til dette ?

mvh Lars


Det er da trist at høre, Lars. Men det undrer mig ikke.
Jeg brugte Rikke Glenville fra Ret & Råd i Helsingør. Måske kan hun hjælpe dig.

Mvh
Frank
2012 A3 8v 1.8 TFSI S-tronic.
TomBjerre
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 5/12/2013 22:23

Re: Problemer med elektromekanisk styring.

Indlæg af TomBjerre »

lars lynge skrev:hej

jeg har nu gennem 1 år kæmpet med Audi omkring styrtøjsproblemer på min A6 årgang 2012.

det er opdateret 3 gange og skiftet 1 gang.

de ved bare ikke hvad de skal gøre. Jeg har nu givet dem en sidste chance i næste uge ellers kommer der en advokat på.

Hvem var det der kendte en advokat der havde kendskab til dette ?

mvh Lars


Jeg har været igennem samme mølle med en 2012 A4 avant - opdateret flere gange og til sidst skiftet, og nu siger de at det er så godt som det kan blive. Det er da også blevet bedre - i starten kunne den slet ikke køre lige, og ved 110-120 var man ved at miste kontrollen over bilen. Nu kører den som min gamle Polonez med snekkestyring fra 1980 - ca en cm. slør. En Audi skal åbenbart køre som en traktor. Det var min første og sidste Audi, for selvom de skulle få fikset problemet i fremtiden, vil jeg ikke kunne klare synet af de usædvanligt arrogante folk på Audi værkstedet i Hørsholm.
Heldigvis har jeg kun godt et år tilbage af min leasingaftale, så jeg skal ikke forklare nogen noget i en salgs situation (men det undrer mig at der er nogen der tør købe en brugt Audi)?
Steffenmoller
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: 27/06/2013 22:56

Re: Problemer med elektromekanisk styring.

Indlæg af Steffenmoller »

Hej.

Min Audi a3 8v har nu efter 5 måneder også fået problemet. Det opstår som regel efter 25 min på motorvej med høj fart, og når jeg så kommer ud på landevejen med 80 , har jeg problemet. Den er svært st køre lige ud, og jeg får alarm i speedometeret om at jeg skal holde pause. "Rest recomendation" - fejlen kommer kun periodisk, og kun ved længere ture. Over 30 min. Er det det samme i oplever , og hvordan griber jeg det an? Audi foreslår at prøvemesteren skal ud at prøve bilen og mærke fejlen, men er jo ikke nemt når den er periodisk
bopjensen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 362
Tilmeldt: 28/12/2008 10:48
Geografisk sted: Århus C

Re: Problemer med elektromekanisk styring.

Indlæg af bopjensen »

Prøvemesteren??
De har godt nok fået pidset pyramiden på de værksteder der..

En anden ting.
Er det kun audi der har problemet?
De deler vel teknik med en masse andre modeller fra VW, Skoda og Seat?

Venlig hilsen Bo
A3 Sportback 2.0 FSI, (8PA) 2005
Brugeravatar
Beoman
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 390
Tilmeldt: 15/05/2007 14:25
Geografisk sted: Helsingør

Re: Problemer med elektromekanisk styring.

Indlæg af Beoman »

Steffenmoller skrev:Hej.

Min Audi a3 8v har nu efter 5 måneder også fået problemet. Det opstår som regel efter 25 min på motorvej med høj fart, og når jeg så kommer ud på landevejen med 80 , har jeg problemet. Den er svært st køre lige ud, og jeg får alarm i speedometeret om at jeg skal holde pause. "Rest recomendation" - fejlen kommer kun periodisk, og kun ved længere ture. Over 30 min. Er det det samme i oplever , og hvordan griber jeg det an? Audi foreslår at prøvemesteren skal ud at prøve bilen og mærke fejlen, men er jo ikke nemt når den er periodisk


Det var da trist at høre, Steffen.
Jeg havde ingen advarsel om pause, men ellers lyder det bekendt. Jeg har faktisk aldrig fået den pausealarm, så det kan jo være det er den de har slået fra.
Jeg vil foreslå, at du lader "prøvemesteren" teste bilen. Hvis han ikke kan mærke noget, ved jeg ikke rigtigt hvordan man kan få dem til at erkende fejlen. Men en FDM rapport kunne være løsningen.
Hvis han kan mærke der er et problem, kan du jo fortælle ham at Audi i Hørsholm kender problemet og ved hvad der skal gøres.
Sidste udvej er, at kontakte Ret & Råd advokaterne i Helsingør. De kender også problemet.

Mvh
Frank
2012 A3 8v 1.8 TFSI S-tronic.
Besvar

Tilbage til "Styretøj"