Hej, min søde lille Audi A3 8L ryster når man rammer 65 km/t. Den stoppe ikke med at ryste (heller ikke ved 150 km/t )
Lidt info:
Hjulene er afbalanceret korrekt.
Bilen er med Automatgear (olie skiftet for 1000 km siden)
Da jeg fik bilen, sad samtlige bolte mellem trækakslen og flangen til gearkassen løst (og 2 manglede).
Jeg skiftede efterfølgende flangen, købte 6 nye bolte og monterede.
Nu tænker jeg bare... Det var ikke flangen og ikke ubalance. - Kan det være selve trækakslen der på en eller anden måde er slået skæv?
Bilen ryster ved 65 km/t og opefter.
Bilen ryster ved 65 km/t og opefter.
Med venlig hilsen
Emil Sørensen
There is nothing more useless than runway behind you
Emil Sørensen
There is nothing more useless than runway behind you
- audi_claus
- Audi club DK Adjudant
- Indlæg: 1829
- Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
- Geografisk sted: Ebeltoft
Re: Bilen ryster ved 65 km/t og opefter.
En fejl, jeg selv tidligere har overset, er at hvis en forcaliber hænger, varmer den skiven op og kan give kraftig ubalance. (selv ved ny-afdrejede skiver)
Når hastigheden nedsættes eller man har lavet lidt bremsemassage og skiven får lov at køle af, kan det være væk i flere dage, før det pludselig kommer op igen (ved motorvejshastighed)
Her er prøven så, at mærke om bremserne er meget varme - evt kun i den ene side.
Med korrekt afbalancerede hjul ? Der sidder vel ikke større mængder mudder på indersiden - afbalanceringsklodser ligger i området få gram.
Når hastigheden nedsættes eller man har lavet lidt bremsemassage og skiven får lov at køle af, kan det være væk i flere dage, før det pludselig kommer op igen (ved motorvejshastighed)
Her er prøven så, at mærke om bremserne er meget varme - evt kun i den ene side.
Med korrekt afbalancerede hjul ? Der sidder vel ikke større mængder mudder på indersiden - afbalanceringsklodser ligger i området få gram.
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Re: Bilen ryster ved 65 km/t og opefter.
Jeg havde samme problem med min. Afbalanceringen hjalp ikke, da fælgen var skæv. Men det burde din dækmand vel så have sagt.
Med venlig hilsen
Lars
Audi A6 avant, 2007. Multitronic, 2.0 TDI
VW Up!
If it´s not an Audi - it´s just a car
Lars
Audi A6 avant, 2007. Multitronic, 2.0 TDI
VW Up!
If it´s not an Audi - it´s just a car
Re: Bilen ryster ved 65 km/t og opefter.
Mange tak for jeres svar!
Min far har et værksted, som jeg tit går og roder på. Det var der jeg afbalancerede hjulene, hvor ingen af dem var i ubalance (fjernede dog vægtklodser alligevel og afbalancere).
Hjulene er pinligt rene kan jeg love dig
Med hensyn til caliper og skiver vil jeg prøve at mærke efter om nogen af dem er varme. Jeg tvivler, men det er helt klart et forsøg værd!
Tak for det!
Min far har et værksted, som jeg tit går og roder på. Det var der jeg afbalancerede hjulene, hvor ingen af dem var i ubalance (fjernede dog vægtklodser alligevel og afbalancere).
audi_claus skrev:En fejl, jeg selv tidligere har overset, er at hvis en forcaliber hænger, varmer den skiven op og kan give kraftig ubalance. (selv ved ny-afdrejede skiver)
Når hastigheden nedsættes eller man har lavet lidt bremsemassage og skiven får lov at køle af, kan det være væk i flere dage, før det pludselig kommer op igen (ved motorvejshastighed)
Her er prøven så, at mærke om bremserne er meget varme - evt kun i den ene side.
Med korrekt afbalancerede hjul ? Der sidder vel ikke større mængder mudder på indersiden - afbalanceringsklodser ligger i området få gram.
Hjulene er pinligt rene kan jeg love dig
Med hensyn til caliper og skiver vil jeg prøve at mærke efter om nogen af dem er varme. Jeg tvivler, men det er helt klart et forsøg værd!
Tak for det!
Med venlig hilsen
Emil Sørensen
There is nothing more useless than runway behind you
Emil Sørensen
There is nothing more useless than runway behind you