Tårnlejer gået, efter undervognsbehandling.

Indlæg om styretøj
Besvar
Cnsnordstrand
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 17
Tilmeldt: 18/01/2015 16:54

Tårnlejer gået, efter undervognsbehandling.

Indlæg af Cnsnordstrand »

Min Audi fra 08 har lige fået den store tur hos Suvo.
To uger efter endt behandling, er begge mine tårnlejer gået. Jeg har efterfølgende haft fat i Suvo, og det er aldrig noget de har hørt noget om siger de.
Er det overhovedet muligt at få dette sprøjtet ind i lejerne, eller har jeg bare været uheldig? :-k
Brugeravatar
Jan-DK
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 3/03/2004 21:41
Geografisk sted: Sjælland

Re: Tårnlejer gået, efter undervognsbehandling.

Indlæg af Jan-DK »

Jeg har meget svært ved at se de to ting har noget med hinanden at gøre.
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Tårnlejer gået, efter undervognsbehandling.

Indlæg af SorenR »

Cnsnordstrand skrev:Min Audi fra 08 har lige fået den store tur hos Suvo.
To uger efter endt behandling, er begge mine tårnlejer gået. Jeg har efterfølgende haft fat i Suvo, og det er aldrig noget de har hørt noget om siger de.
Er det overhovedet muligt at få dette sprøjtet ind i lejerne, eller har jeg bare været uheldig? :-k

Mon ikke rustbeskyttelsen bare har "smurt" lejerne og at de var "gået" i forvejen ??
Har lidt svært ved at se hvordan rustbeskyttelse skulle skade sådanne "lejer" der i forvejen er åbne for vind og vejr (under skærmene).
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
FinnK
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 25/08/2010 19:38
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Tårnlejer gået, efter undervognsbehandling.

Indlæg af FinnK »

Det kan vel også være sten og grus der er blæst op i lejerne under afrensning med højryksrenser :-k .
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv

Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Sv: Tårnlejer gået, efter undervognsbehandling.

Indlæg af SorenR »

FinnK skrev:Det kan vel også være sten og grus der er blæst op i lejerne under afrensning med højryksrenser :-k .

Mon ikke de er godt beskyttet mod "undervognsvask"... Ellers kan det jo hurtigt blive dyrt for vaskehallerne. VW, Skoda, Seat og Audi deler jo ophæng og det er ikke kun TDI'erne så væsentligt flere end 11 millioner biler i Europa.
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Tårnlejer gået, efter undervognsbehandling.

Indlæg af Høy »

Hm, hvis den er blevet spulet, mens fjederbenene var aflastet, er det vel ikke utænkeligt, at man har skudt en masse lort derind :-k

Er bilen pillet fra hinanden, og hvordan fastslår du, at lejerne er dårlige? Støj, eller trægt styretøj? Stabilisatorled og lignende kan sagtens lave larm, der peger i retning af defekte lejer.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Cnsnordstrand
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 17
Tilmeldt: 18/01/2015 16:54

Re: Tårnlejer gået, efter undervognsbehandling.

Indlæg af Cnsnordstrand »

Rustbeskyttelse i lejer kan da aldrig være godt. At smøre gør det da kun indtil det sætter sig, efter et par uger SorenR...

Høy skrev:Hm, hvis den er blevet spulet, mens fjederbenene var aflastet, er det vel ikke utænkeligt, at man har skudt en masse lort derind :-k

Er bilen pillet fra hinanden, og hvordan fastslår du, at lejerne er dårlige? Støj, eller trægt styretøj? Stabilisatorled og lignende kan sagtens lave larm, der peger i retning af defekte lejer.

\Alex


Nej, det er den ikke. Kun en god varm skyller med højtryk, og så bare ellers en kæmpe gang smat. ikke noget at kommer efter der hvertfald.

Har været forbi Audi, og de sagde det var tårnlejer begge sider, men de havde aldrig hørt at de skulle være stået af, efter en gang rustbehandling..
Men fakta er at de er gået lige efter, begge sider, og det er da for underlig. Desuden er der blevet sprøjtet helt vildt ved tårnlejer, så det kunne være, der var flere der havde hørt om dette, men åbenbart ikke :-k
Besvar

Tilbage til "Styretøj"