Hjulskifte på en A6 (2014) - hvor løfter jeg?

Indlæg om service- på værksted eller Gør Det Selv (GDS), samt værktøj og andre spørgsmål.
Besvar
JPK
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 16/04/2019 08:27

Hjulskifte på en A6 (2014) - hvor løfter jeg?

Indlæg af JPK »

Jeg skal have skiftet til sommerdæk på bilen og jeg er simpelthen i tvivl om, hvor henne jeg skal placere donkraften for at løfte vognen... :-k (det var jeg også i vinter, men der gad jeg ikke rode med det...)

Jeg har en A6 fra 2014. 2,0 TDI med S-line styling udvendigt. Jeg bliver ikke voldsomt klog af at kigge i instruktionsbogen - og jeg vil allerhelst løfte med en værkstedsdonkraft og ikke dén der ligger i bilen.

I instruktionsbogen er der et meget dårligt foto og så en markering af noget der skal tages væk for at blotte flangen bag forhjulene. Jeg er ikke glad for at flå i dette dæksel - for det virker som om hele skørtet giver sig, når jeg rykker i det. Ydermere er jeg i tvivl om, hvorvidt en almindelig donkraft kan passe der, og hvad det egentligt er jeg skal tage åbne?

Er der en venlig sjæl, der med lidt billeder fra egen vogn kan pege og beskrive, hvor jeg skal løfte?

Jeg har søgt her på siden og på resten af internettet uden held. Og jeg gider egentligt ikke smide vognen på værksted for at få det gjort. Jeg plejer at skifte hjul selv, så det er ikke fordi jeg ikke ved, hvad jeg laver (normalt) :shock:

På forhånd tak!

/JPK
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Re: Hjulskifte på en A6 (2014) - hvor løfter jeg?

Indlæg af morten00 »

JPK skrev:Jeg skal have skiftet til sommerdæk på bilen og jeg er simpelthen i tvivl om, hvor henne jeg skal placere donkraften for at løfte vognen... :-k (det var jeg også i vinter, men der gad jeg ikke rode med det...)
.....
/JPK
Der er nogle indpresninger på vangerne og lige under dem kan du se løftepunktet, prøv at se her https://www.youtube.com/watch?v=znjQDANbaMY

Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
JPK
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 16/04/2019 08:27

Re: Hjulskifte på en A6 (2014) - hvor løfter jeg?

Indlæg af JPK »

Hej Morten

Tak for svar og link.

Det gav mig da en grundlæggende idé om, hvor jeg skal have fat (og jeg kan få skiftet hjul). Jeg er dog stadigvæk i tvivl om, hvor jeg skal løfte med en rigtig donkraft. Jeg skal måske investere i sådan et par adaptere, der kan sidde i skålen på donkraften - så smadrer jeg da ikke noget.

Jeg kan heller ikke få dækslet af - det er dét, der vises i denne tråd

https://www.audiworld.com/forums/s6-c7- ... n-2894253/

- oh, well. Jeg kan komme til uden at noget kommer i klemme

(y)
Besvar

Tilbage til "Service, Værktøj eller Gør Det Selv!"