Har lige sat nyt batteri i, kan ikke hel blive klog på og det skal kodes eller NOT.
Er der måske nogle der kan hjælpe ?
Har selv vcds
Tak
Nyt batteri og hvad så
Nyt batteri og hvad så
Mvh. Michael
A3 2.0 T quattro 2011
A3 2.0 T quattro 2011
Re: Nyt batteri og hvad så
Undrer mig hvis ikke kodning, for korrekt funktion.
Du må i gang med søgninger, hvis ikke en venlig sjæl her på sitet, hjælper dig.
Du må i gang med søgninger, hvis ikke en venlig sjæl her på sitet, hjælper dig.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Re: Nyt batteri og hvad så
Ivan skrev:Undrer mig hvis ikke kodning, for korrekt funktion.
Du må i gang med søgninger, hvis ikke en venlig sjæl her på sitet, hjælper dig.
Hej Ivan
Tak for dit input
Mvh. Michael
A3 2.0 T quattro 2011
A3 2.0 T quattro 2011
Re: Nyt batteri og hvad så
Sidder der en slags styreenhed på siden af batteriet?
Ellers kan du tjekke de skridt, der er beskrevet ved ROSS-TECH vedr. kodning af batteriet.
Hvis du ikke kan finde eksisterende data, skal det formodentlig ikke kodes.
\Alex
Ellers kan du tjekke de skridt, der er beskrevet ved ROSS-TECH vedr. kodning af batteriet.
Hvis du ikke kan finde eksisterende data, skal det formodentlig ikke kodes.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: Nyt batteri og hvad så
Høy skrev:Sidder der en slags styreenhed på siden af batteriet?
Ellers kan du tjekke de skridt, der er beskrevet ved ROSS-TECH vedr. kodning af batteriet.
Hvis du ikke kan finde eksisterende data, skal det formodentlig ikke kodes.
\Alex
Hej Alex
Tusind tak tror ikke den skal kodes
Mvh. Michael
A3 2.0 T quattro 2011
A3 2.0 T quattro 2011
Re: Nyt batteri og hvad så
Høy skrev:Sidder der en slags styreenhed på siden af batteriet?
Ellers kan du tjekke de skridt, der er beskrevet ved ROSS-TECH vedr. kodning af batteriet.
Hvis du ikke kan finde eksisterende data, skal det formodentlig ikke kodes.
\Alex
Jeg har lige et spørgsmål til videoen, for jeg er i tvivl om hvilken version jeg skal bruge for og kode mit batteri som jeg skiftede i januar 17 og hvor jeg fik fortalt at hvis jeg udskiftede batteriet til et nyt originalt var det ikke nødvendigt og kode, er det korrekt?
Når jeg tilslutter VCDS og går ind via den første version (Battery Regulation, address 61) ja så stemmer kodningen ikke overens med det gamle batteri jeg tog af i januar
Er det nok at jeg bare koder det nye batteri via den første version? set ud fra model og årgang eller er det alle 3 versioner jeg må igennem?
Jeg har glemt og nævne at jeg har et problem med hvilestrømmen og har haft det siden vi overtog bilen i 2016.
Det var efter min mekaniker´s råd at jeg skiftede batteriet men det hjalp lige fedt
Jeg har intet ekstraudstyr tilsluttet og bilen lader 14 volt i tomgang.
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith
Hyundai Tucson
1.6 CRDi 4WD DCT Panorama Hybrid
VCDS og Lexia V5.29
- Victor Lewis-Smith
Hyundai Tucson
1.6 CRDi 4WD DCT Panorama Hybrid
VCDS og Lexia V5.29
Re: Nyt batteri og hvad så
Hvis kodningen er rigtig, og man bytter til et nyt batteri af samme slags, er der ingen idé i at kode, eller man kan kode det samme en gang til, formoder jeg.
Hvis du skifter batteri, fordi den ikke lader rigtigt, OG der er et originalt batteri i bilen... OG du ikke tjekker kodningen, kan du formodentlig bare godt lide at købe batterier?
Situationen vil være den samme, som hvis du nu, efter at have konstateret at kodningen ikke svarer til batteriet, køber et andet batteri med den samme etiket og lader kodningen være. Du skal enten købe et batteri, der svarer til kodningen, eller tilpasse kodningen, så den svarer til batteriet.
Uanset hvem der har sagt, at du ikke behøvede at kode det nye batteri, kunne vedkommende ikke vide, at den oprindelige kodning var forkert.
Jeg har aldrig haft en 4F, så her tager jeg muligvis fejl?
I videoen beskriver han fremgangsmåden til tre forskellige systemer. Jeg ved ikke helt, om det er årgangsspecifikt eller modelspecifikt (så godt fulgte jeg ikke med, da jeg så den), men du skal formodentlig kun rette det én gang.
\Alex
Hvis du skifter batteri, fordi den ikke lader rigtigt, OG der er et originalt batteri i bilen... OG du ikke tjekker kodningen, kan du formodentlig bare godt lide at købe batterier?
Situationen vil være den samme, som hvis du nu, efter at have konstateret at kodningen ikke svarer til batteriet, køber et andet batteri med den samme etiket og lader kodningen være. Du skal enten købe et batteri, der svarer til kodningen, eller tilpasse kodningen, så den svarer til batteriet.
Uanset hvem der har sagt, at du ikke behøvede at kode det nye batteri, kunne vedkommende ikke vide, at den oprindelige kodning var forkert.
Jeg har aldrig haft en 4F, så her tager jeg muligvis fejl?
I videoen beskriver han fremgangsmåden til tre forskellige systemer. Jeg ved ikke helt, om det er årgangsspecifikt eller modelspecifikt (så godt fulgte jeg ikke med, da jeg så den), men du skal formodentlig kun rette det én gang.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: Nyt batteri og hvad så
Høy skrev:Hvis kodningen er rigtig, og man bytter til et nyt batteri af samme slags, er der ingen idé i at kode, eller man kan kode det samme en gang til, formoder jeg.
Hvis du skifter batteri, fordi den ikke lader rigtigt, OG der er et originalt batteri i bilen... OG du ikke tjekker kodningen, kan du formodentlig bare godt lide at købe batterier?
Situationen vil være den samme, som hvis du nu, efter at have konstateret at kodningen ikke svarer til batteriet, køber et andet batteri med den samme etiket og lader kodningen være. Du skal enten købe et batteri, der svarer til kodningen, eller tilpasse kodningen, så den svarer til batteriet.
Uanset hvem der har sagt, at du ikke behøvede at kode det nye batteri, kunne vedkommende ikke vide, at den oprindelige kodning var forkert.
Jeg har aldrig haft en 4F, så her tager jeg muligvis fejl?
I videoen beskriver han fremgangsmåden til tre forskellige systemer. Jeg ved ikke helt, om det er årgangsspecifikt eller modelspecifikt (så godt fulgte jeg ikke med, da jeg så den), men du skal formodentlig kun rette det én gang.
\Alex
Tak for svarene, jeg ser pointen og må blankt erkende at Audi er nyt for mig og har derfor meget nyt og lære.
Jeg var i den gode tro at når min mekaniker tilrådet udskiftning af batteri, at han så også havde en baggrund for at mene det, jeg spurgte bare ikke og det er så min egen fejl.
Et originalt batteri heroppe koster spidsen at en jetjager så det køber man ikke bare fordi...... men igen, af skade bliver man klog men sjældent rig
/Jens
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith
Hyundai Tucson
1.6 CRDi 4WD DCT Panorama Hybrid
VCDS og Lexia V5.29
- Victor Lewis-Smith
Hyundai Tucson
1.6 CRDi 4WD DCT Panorama Hybrid
VCDS og Lexia V5.29
Re: Nyt batteri og hvad så
Er der ikke mange jetjagere uden spidser i Norge, for jeg har hørt, at alt er dyrt? Var det måske en mulighed at lade det koste spidsen af et boretårn i stedet? Dem har I tilsyneladende nok af
Prøv at lave en test på batteriet. Det kan enhver mekaniker gøre. Måske kan det "vækkes" til live, så du kan køre et års tid mere på det. Helt godt bliver det aldrig mere, men man kan koge svovlansamlingerne af pladerne med en impulslader (bedst at afbryde batteriet fra bilen imens og tage det ud i en balje eller noget, for huset kan flække).
\Alex
Prøv at lave en test på batteriet. Det kan enhver mekaniker gøre. Måske kan det "vækkes" til live, så du kan køre et års tid mere på det. Helt godt bliver det aldrig mere, men man kan koge svovlansamlingerne af pladerne med en impulslader (bedst at afbryde batteriet fra bilen imens og tage det ud i en balje eller noget, for huset kan flække).
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)