Bremsecylinder reperation bag

Indlæg om service- på værksted eller Gør Det Selv (GDS), samt værktøj og andre spørgsmål.
Besvar
broagermanden
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 15/07/2016 20:14

Bremsecylinder reperation bag

Indlæg af broagermanden »

Hejsa.

Audi a4 B8 2,0TDI 2010

Gummimanchetten på min bremsekaliber vendtre bag er utæt og skal skiftes. Jeg har købt et rep kit på ebay. stemplet har ikke taget skade da det går fint retur. Umiddelbart er det jo ligetil, men da der er elektronisk p bremse på den er mit spøgsmål om der er noget jeg skal være særlig obs eller bevidst om. Umiddelbart er det simpelt at få stemplet ud, via den manuelle "stang" bag på kaliberen. Men hvad når stemplet skal ind igen. Skal det så bare skrues i pga p.bremsen. og så skrues helt i bund?

Erfaring eller viden søges. :)
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Bremsecylinder reperation bag

Indlæg af SorenR »

Stemplet trækkes tilbage med VCDS...
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
broagermanden
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 15/07/2016 20:14

Re: Bremsecylinder reperation bag

Indlæg af broagermanden »

Det ved jeg, det har jeg gjort mange gange. Men det er ikke det mit spørgsmål handler om.
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Bremsecylinder reperation bag

Indlæg af SorenR »

broagermanden skrev:Det ved jeg, det har jeg gjort mange gange. Men det er ikke det mit spørgsmål handler om.

OK, så er der kun udluftning og udskiftning af gummiringe og manchet tilbage, begge dele har jeg lavet på en S4 B5 og det der glidemiddel der er med til gummiringene/manchetten er da bare til at få fnat over - husk at klippe negle og file kanterne hvis du ikke vil lave hul i manchetten.

På S4'eren skulle stemplet helt ud da manchetten holdes fast inde i hullet af stemplet.

Husk at lægge noget blødt under, fordi den smutter ud af fingrene mindst 5 gange - og nej, det må ikke bruges på mennesker, så latex/gummihansker på. :-

Stemplet (på S4 B5) skrues i bund med specialværktøj og klodser monteres. To mand udlufter bremser og herefter (på S4 B5) trampes pedalen i bund (kroppen spændes i en bue mellem bremsepedalen og nakkestøtten) og håndbremsen trækkes til, den er nu justeret.

Jeg bruger en bremseudlufter nu (flaske med en-vejs ventil og slange), den anden måde med "tryk", "træd", "åben" og "lukket" lærte jeg for 42 år siden og det er sgu for besværligt.
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
broagermanden
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 15/07/2016 20:14

Re: Bremsecylinder reperation bag

Indlæg af broagermanden »

Alt det du nævner der har jeg fuldstændig styr på. Det eneste jeg spørger om er om stemplet skal skrues helt ind når det presses i kaliberen igen. Grunden til jeg spørger er pga den elektriske p-bremse hvor der jo sidder en spindel inde i kaliberen og ind i stemplet.
Dvs stemplet bare skal skrues helt ind til det ikke kan mere, og så klodser og skive på som normalt, og så vcds til at køre stemplerne ind igen.?
Brugeravatar
Jan-DK
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 3/03/2004 21:41
Geografisk sted: Sjælland

Re: Bremsecylinder reperation bag

Indlæg af Jan-DK »

broagermanden skrev:Alt det du nævner der har jeg fuldstændig styr på. Det eneste jeg spørger om er om stemplet skal skrues helt ind når det presses i kaliberen igen. Grunden til jeg spørger er pga den elektriske p-bremse hvor der jo sidder en spindel inde i kaliberen og ind i stemplet.
Dvs stemplet bare skal skrues helt ind til det ikke kan mere, og så klodser og skive på som normalt, og så vcds til at køre stemplerne ind igen.?


Yep.
Besvar

Tilbage til "Service, Værktøj eller Gør Det Selv!"