Hejsa.
Audi a4 B8 2,0TDI 2010
Gummimanchetten på min bremsekaliber vendtre bag er utæt og skal skiftes. Jeg har købt et rep kit på ebay. stemplet har ikke taget skade da det går fint retur. Umiddelbart er det jo ligetil, men da der er elektronisk p bremse på den er mit spøgsmål om der er noget jeg skal være særlig obs eller bevidst om. Umiddelbart er det simpelt at få stemplet ud, via den manuelle "stang" bag på kaliberen. Men hvad når stemplet skal ind igen. Skal det så bare skrues i pga p.bremsen. og så skrues helt i bund?
Erfaring eller viden søges.
Bremsecylinder reperation bag
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Bremsecylinder reperation bag
Stemplet trækkes tilbage med VCDS...
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
-
- Ny forumbruger
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 15/07/2016 20:14
Re: Bremsecylinder reperation bag
Det ved jeg, det har jeg gjort mange gange. Men det er ikke det mit spørgsmål handler om.
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Bremsecylinder reperation bag
broagermanden skrev:Det ved jeg, det har jeg gjort mange gange. Men det er ikke det mit spørgsmål handler om.
OK, så er der kun udluftning og udskiftning af gummiringe og manchet tilbage, begge dele har jeg lavet på en S4 B5 og det der glidemiddel der er med til gummiringene/manchetten er da bare til at få fnat over - husk at klippe negle og file kanterne hvis du ikke vil lave hul i manchetten.
På S4'eren skulle stemplet helt ud da manchetten holdes fast inde i hullet af stemplet.
Husk at lægge noget blødt under, fordi den smutter ud af fingrene mindst 5 gange - og nej, det må ikke bruges på mennesker, så latex/gummihansker på.
Stemplet (på S4 B5) skrues i bund med specialværktøj og klodser monteres. To mand udlufter bremser og herefter (på S4 B5) trampes pedalen i bund (kroppen spændes i en bue mellem bremsepedalen og nakkestøtten) og håndbremsen trækkes til, den er nu justeret.
Jeg bruger en bremseudlufter nu (flaske med en-vejs ventil og slange), den anden måde med "tryk", "træd", "åben" og "lukket" lærte jeg for 42 år siden og det er sgu for besværligt.
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
-
- Ny forumbruger
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 15/07/2016 20:14
Re: Bremsecylinder reperation bag
Alt det du nævner der har jeg fuldstændig styr på. Det eneste jeg spørger om er om stemplet skal skrues helt ind når det presses i kaliberen igen. Grunden til jeg spørger er pga den elektriske p-bremse hvor der jo sidder en spindel inde i kaliberen og ind i stemplet.
Dvs stemplet bare skal skrues helt ind til det ikke kan mere, og så klodser og skive på som normalt, og så vcds til at køre stemplerne ind igen.?
Dvs stemplet bare skal skrues helt ind til det ikke kan mere, og så klodser og skive på som normalt, og så vcds til at køre stemplerne ind igen.?
Re: Bremsecylinder reperation bag
broagermanden skrev:Alt det du nævner der har jeg fuldstændig styr på. Det eneste jeg spørger om er om stemplet skal skrues helt ind når det presses i kaliberen igen. Grunden til jeg spørger er pga den elektriske p-bremse hvor der jo sidder en spindel inde i kaliberen og ind i stemplet.
Dvs stemplet bare skal skrues helt ind til det ikke kan mere, og så klodser og skive på som normalt, og så vcds til at køre stemplerne ind igen.?
Yep.
Hilsen Jan Møller.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.