Q7 stor service!

Indlæg om service- på værksted eller Gør Det Selv (GDS), samt værktøj og andre spørgsmål.
Besvar
audihorsens
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 18
Tilmeldt: 2/08/2016 22:32

Q7 stor service!

Indlæg af audihorsens »

Hej

Jeg er uddannet mekaniker og samme er min far. Dog ikke lige inden for tyske biler og især Audi.
Jeg står og skal have lavet stor service på min Q7 3.0 fra 2007.

Skift af:
Olie / filter
Gearolie / filter
Olie i bagtøj
Pollenfilter
Luftfilter
Diesel filter (Hvis jeg fylder beholderen op med diesel når det er skiftet, kan den så selv suge sig helt fuld hvis man drejer nøglen et par gange til og fra inden man starter)
Rensning af bremser for og bag (Skal der tester på for og skue kaliber tilbage hvis man udskifter bremseklodser)

Er der nogle ting jeg skal være særlig opmærksom på? Det ser umiddelbart ikke svære ud end på andre biler.
:P


Nogle der har de helt korrekte typer olier man skal anvende? Hvad de evt hedder?
yampa
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 44
Tilmeldt: 10/11/2011 00:40
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Q7 stor service!

Indlæg af yampa »

Nu ved jeg ikke hvor langt din Q7 har kørt og om det er automatgear, men mon ikke det er.

Gør dig selv den tjeneste at køre til et firma der kan gennemskylle gearkassen og helst et af de firmaer der anvender en form for rensevæske til at få alt snask ud af ventilblok og kanaler.
Det andet med at du selv hiver olien af gearkassen, skifter filteret og hælder ny olie på, der kan du lige så godt bare smide pengene ud af vinduet, det har ingen værdi !

Fik gjort det på min sidste forår hos et firma i Berlin hvor de anvender en "Tim Eckart Methode" hvor der tilsættes rensevæske til gearkassen, derefter skal der skiftes til alle gear flere gange over en periode på 20 minutter så alle kanaler bliver gennemskyllet.
Så tappes olien af gearkassen og der skylles med frisk olie via oliekøleren, indtil det olie der kommer af gearkassen er samme farve som det der pumpes ind = intet slam tilbage.
Så afmonteres bundkar og filter skiftes, inden der fyldes ny olie på. Pris 600€ inklusiv ALT og der anvendes kun original olie og dele fra Audi.


Bremser og alt det andet er lige til at gå til, der skal ikke anvendes tester eller andet gejl for det.
Q7 3.0 TDI 2008
Brugeravatar
Ztrejfer
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 62
Tilmeldt: 13/03/2015 23:01
Geografisk sted: København

Re: Q7 stor service!

Indlæg af Ztrejfer »

Dét lyder interessant. Har du en adresse eller website for pågældende værksted i Berlin (evt. Hamborg eller Flensborg) med Die Tim Eckart Methode?

Eller findes der måske endda et sted i DK, hvor lignende service udføres?

På forhånd tak.
Audi A3 - 1.4 TFSI 150hk (8V), 7-trins S-tronic
Besvar

Tilbage til "Service, Værktøj eller Gør Det Selv!"