AdBlue

Indlæg om service- på værksted eller Gør Det Selv (GDS), samt værktøj og andre spørgsmål.
Besvar
broagermanden
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 15/07/2016 20:14

AdBlue

Indlæg af broagermanden »

Der står i mit servicehæfte at min Audi skal have skiftet/påfyldt AdBlue hvert 4 år.. Den er fra 2010, og jeg kan ikke se i servicehæftet om den nogensinde har fået det gjort. Kan nogen fortælle om hvad det er, og hvordan jeg skal gøre hvis jeg selv vil påfylde eller skifte? Jeg har aldrig prøvet det før..... Gerne en detaljeret beskrivelse :)
Blenster
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 455
Tilmeldt: 28/06/2013 22:17
Geografisk sted: København

Re: AdBlue

Indlæg af Blenster »

Mvh Peter Blenster

Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.

Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt

Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.

Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: AdBlue

Indlæg af Høy »

Der bør være en ekstra tankstuds ved siden af åbningen til dieseltanken. Den skal muligvis åbnes med en skruenøgle, og det bør kun være nødvendigt at efterfylde, når bilen alligevel er til eftersyn. Hvis den er tom, vil den (svjv.) ikke starte. Bilen advarer i god tid, når den gerne vil have mere.

Her er en brochure fra en Q7...

https://www.audiusa.com/content/dam/audiusa/Documents/Audi-2009-AdBlue-Informational-Brochure.pdf

Hvis du ikke selv er absolut sikker på, hvad du skal gøre, er det bedst, at du kører på værkstedet for at få hjælp til det. Hvis der kommer diesel i AdBlue-tanken eller AdBlue i dieseltanken, ødelægges udstødningsbehandlingssystemet og/eller motoren.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Besvar

Tilbage til "Service, Værktøj eller Gør Det Selv!"