Kan ikke nulstille service - heller ikke med VAG og Bosch

Indlæg om service- på værksted eller Gør Det Selv (GDS), samt værktøj og andre spørgsmål.
Besvar
Jetman
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21/12/2013 14:17

Kan ikke nulstille service - heller ikke med VAG og Bosch

Indlæg af Jetman »

Hej Alle

Så er et nyt medlem på banen - i gud hvor har jeg fundet svaret på mange ting i dette forum - håber jeg fremadrettet også kan hjælpe en masse andre.

Mit problem er at jeg har en Audi A1 (2011, 1.2 TFSI) som skal have sit første service, det har den fået men vi kan simpelthen ikke nulstille service intervallet. Først prøvede vi men de billige testere, herefter en bosch tester og sidst men ikke mindst en original VAG tester. I alle tilfælde melder den på tester/computer at den er nulstillet, men det sker ikke. Ligeså har vi prøvet at følge vejledningen i manualen, den siger også at den er nulstillet når vi er færdige, men det bliver den aldrig.

Vi har ventet de 20 sek. og prøvet absolut alt.

Jeg har en laaaaangt ude ide, som jeg vil høre om nogen har hørt om: Når vi bruger den originale VAG tester så melder den i oliekvalitet DÅRLIG trods det er helt ny olie der passer til foreskrifterne. Vi har ikke brugt den som står i papirerne, men en tilsvarende. Nu tænker jeg så at hvis den sensor der måler kvaliteten af olien ikke er kompatibel med den olie vi har hældt på melder DÅRLIG olie, og det medfører at bilen derfor ikke vil tillade en nulstilling, trods VAG testeren sider at det er gjort.

Lyder det hele ude i hampen, eller har i andre ideer?

På forhånd mange tak - Gó jul til jer alle.
Brugeravatar
FinnK
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 25/08/2010 19:38
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Kan ikke nulstille service - heller ikke med VAG og Bosc

Indlæg af FinnK »

Jeg mener du skal køre et stykke tid inden registrere at det er blevet nulstillet. hvor mange km kan jeg ikke huske. :)
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv

Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Brugeravatar
Jan-DK
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 3/03/2004 21:41
Geografisk sted: Sjælland

Re: Kan ikke nulstille service - heller ikke med VAG og Bosc

Indlæg af Jan-DK »

FinnK skrev:Jeg mener du skal køre et stykke tid inden registrere at det er blevet nulstillet. hvor mange km kan jeg ikke huske. :)


500 km.
Jetman
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21/12/2013 14:17

Re: Kan ikke nulstille service - heller ikke med VAG og Bosc

Indlæg af Jetman »

Jan-DK skrev:
FinnK skrev:Jeg mener du skal køre et stykke tid inden registrere at det er blevet nulstillet. hvor mange km kan jeg ikke huske. :)


500 km.


Dvs. At når man henter sin bil efter et originalt audi service så vil den også be om service de første 500 km?

Tænk hvis en bil skifter ejer inden de 500 km, så tror de at den skal have endnu et service....

Tak for info, men den har rundet 1100 km siden nulstilling, så det må være noget andet....

go jul ;-)
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Kan ikke nulstille service - heller ikke med VAG og Bosc

Indlæg af rlarsen »

Nu ved jeg ikke hvordan i har gjort det - men med VCDS er det som vist her (se også video'en): http://ross-tech.com/vcds/tour/sri-reset.html

Der vises to fremgangsmåder, en for "gamle" modeller, og en for nye modeller.
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Kan ikke nulstille service - heller ikke med VAG og Bosc

Indlæg af Bjørn T »

Hej Jetman.
Super at du har meldt dig ind i klubben. Velkommen og god Jul.
Så mangler kasseren bare at registrere din betaling, så du også kommer med på medlemslisten. :D
Du kan nu begynde, at glæde dig til at kunne være med til nogen af de fremragende arrangementer klubben er vært for, og især vores super dejlige sommerfest er et must.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
Pete
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 988
Tilmeldt: 16/08/2006 12:38
Geografisk sted: Randers

Re: Kan ikke nulstille service - heller ikke med VAG og Bosc

Indlæg af Pete »

Jetman skrev:
Jan-DK skrev:
FinnK skrev:Jeg mener du skal køre et stykke tid inden registrere at det er blevet nulstillet. hvor mange km kan jeg ikke huske. :)
500 km.
Dvs. At når man henter sin bil efter et originalt audi service så vil den også be om service de første 500 km?
Nej, den registrerer service reset med det samme, men på long-life går der 200-500 km før den kommer med et bud på hvor langt man kan køre til næste service.

Jeg tror heller ikke på den med olien, så kunne man bedre forestille sig en defekt føler. Mest af alt tror jeg at der er noget af service reset proceduren du ikke får udført korrekt.

Hvis du skrev i din profil hvor du huserer henne kunne det være der var et medlem i nærheden der ville hjælpe. Jeg hjælper gerne i Randers.

:) Pete
VagCom/VCDS
Besvar

Tilbage til "Service, Værktøj eller Gør Det Selv!"