Anbefalinger til serviceværksted

Indlæg om service- på værksted eller Gør Det Selv (GDS), samt værktøj og andre spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
Henrik Hjelme
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 24
Tilmeldt: 9/02/2012 16:52
Geografisk sted: Vejle

Anbefalinger til serviceværksted

Indlæg af Henrik Hjelme »

Hej,

Min bil skal have service inden længe, er der nogen der ligger inde med anbefalinger til hvor jeg skal kører hen og få et tilbud? Tænker på pris og kvalitet i det udførte arbejde, samt kundeservice.

Der er tale om en A6 4F 2.4 Benzin, bilen har rundet ca. 205.000 km.

Mvh Henrik
------------------
Audi A6 2.7 TDI stc. - 10'
Brugeravatar
Michael Vindfeld
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: 15/06/2010 16:56
Geografisk sted: Hobro

Re: Sv: Anbefalinger til serviceværksted

Indlæg af Michael Vindfeld »

Hvor i landet?

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Med Venlig Hilsen
Michael Vindfeld
09' A4 1.8 TFSI 160
MMI high, Xenon+, fartpilot
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: Sv: Anbefalinger til serviceværksted

Indlæg af Gio »

Michael Vindfeld skrev:Hvor i landet?

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Tip -> "Geografisk sted: Vejle" ;)
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
Brugeravatar
Rosager
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 65
Tilmeldt: 5/07/2011 13:07
Geografisk sted: Herning

Re: Anbefalinger til serviceværksted

Indlæg af Rosager »

Hej, skal til service på mandag hos AZF (Audi Zentrum Flensburg) på mandag, de har estimeret service på min 2,7 TDI (215.000) til € 450, skal fortælle dig om oplevelsen i næste uge.
Læste ellers at mange har succes med http://www.autobutler.dk - men den har jeg aldrig prøvet, måske andre har erfaringer?
Hos AZF bad jeg også om en prise for skift af olie i min gearkasse Multitronis - det ville koste € 450, det synes jeg så er lige i overkanten :roll: , så den sprang jeg over denne gang - måske jeg tjekker den del på autobutler.
Mvh - Lars Rosager

2014 Audi A6, 3,0 TDI
Fiat 500
Solgt: 2008 Audi A6, 2,7 TDI quattro s-line - +300.000 km and still going strong
Brugeravatar
Henrik Hjelme
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 24
Tilmeldt: 9/02/2012 16:52
Geografisk sted: Vejle

Re: Anbefalinger til serviceværksted

Indlæg af Henrik Hjelme »

Hej, tak for svar. Du må meget gerne fortælle om din oplevelse hos AZF når du har fået udført service.

Hvis der er flere der ligger inde med anbefalinger, er jeg stadig interesseret i disse. :)
------------------
Audi A6 2.7 TDI stc. - 10'
Brugeravatar
DrKoch
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 385
Tilmeldt: 4/02/2009 11:22
Geografisk sted: Kolding
Kontakt:

Re: Anbefalinger til serviceværksted

Indlæg af DrKoch »

Skal det være autoriseret?

Jeg har brugt SMC Audi i Esbjerg, og i Audi service partner i Leck (tyskland). Begge steder rigtig godt. De sidste par gange indhentede jeg tilbud fra Leck og forelagde det for SMC, hvorefter de tilpasse prisen, så den "næsten" matchede. Jeg mener et stort service var ca. 6500 hos og hos Leck 3500,-. Da SMC hørte det fik jeg et modbud på ca. 4500, som jeg så takkede ja til, da jeg så havde det danske værksted :)

Jeg har lige haft min til stort service hos den lokale mekaniker i Kolding - http://www.skorstensgaard.dk. De kører med en pris på stort service til 2600,- og da min bil nu har ramt 280.000 tænkte jeg at jeg ikke gad at betale dobbelt hver gang, så hvis det ikke skal være autoriseret, så har jeg i hvert fald været tilfreds med den lokale. Der er også gratis lånebiler.
Livets små ting - gode tests og opskrifter
Nuværende bil: Tesla model 3 og Tesla Model Y
Brugeravatar
TC
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 355
Tilmeldt: 18/05/2006 21:34
Geografisk sted: Hellerup

Re: Anbefalinger til serviceværksted

Indlæg af TC »

Jeg har brugt Audi Zentrum Flensborg i mere end 12 år nu. Super service hver eneste gang og meget billigt. Kan varmt anbefales. Endnu billigere, hvis man selv medbringer olien. Ventetiden kan gå med afslapning i loungen, kig på masser af special biler eller få nogle gratis taxa-bonner af AZF, således at man kan køre ned i byen og shoppe lidt rundt. (y)
[i]Mvh
Thorsteen


Audi SQ5
Brugeravatar
HPO
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1344
Tilmeldt: 18/11/2006 18:53
Geografisk sted: København

Re: Anbefalinger til serviceværksted

Indlæg af HPO »

DrKoch skrev:Skal det være autoriseret?

Jeg har brugt SMC Audi i Esbjerg, og i Audi service partner i Leck (tyskland). Begge steder rigtig godt. De sidste par gange indhentede jeg tilbud fra Leck og forelagde det for SMC, hvorefter de tilpasse prisen, så den "næsten" matchede. Jeg mener et stort service var ca. 6500 hos og hos Leck 3500,-. Da SMC hørte det fik jeg et modbud på ca. 4500, som jeg så takkede ja til, da jeg så havde det danske værksted :)

Jeg har lige haft min til stort service hos den lokale mekaniker i Kolding - http://www.skorstensgaard.dk. De kører med en pris på stort service til 2600,- og da min bil nu har ramt 280.000 tænkte jeg at jeg ikke gad at betale dobbelt hver gang, så hvis det ikke skal være autoriseret, så har jeg i hvert fald været tilfreds med den lokale. Der er også gratis lånebiler.



Kan kun sige god for skorstengaard,har brugt dem i ballerup ved flere lejligheder med fuld tilfredshed,både til Audi og Jeep
Lille ny på vej hjem

http://www.audiclub.dk/biler/bil.php?id=192
---------------------------------

Ford Transit 300M 2,2 tdci 2007

Jeep Grand Cherokee 2,7 crd 2003
Brugeravatar
Rosager
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 65
Tilmeldt: 5/07/2011 13:07
Geografisk sted: Herning

Re: Anbefalinger til serviceværksted

Indlæg af Rosager »

God jul til alle, beklager jeg ikke fik indlagt lidt info om mit besøg hos AZF, det kommer så her :)
Pr. mail fik jeg indikation på pris for service (215.000 km) på ca. € 550,-. Ved ankomst blev bilen gennemgået grundigt af "serviceberater", hvis man ikke kan tysk er man lidt "lost" her, heldigvis ikke noget problem for mig.
Serviceberateren kunne se at min støddæmpere bagerst ikke havde det for godt, bremskiver foran skulle have skiftet belægning, jeg bad selv om skift af viskerblade og en enkelt pærer (nummerplade belysning bag).
Efter gennemgang fik jeg en færdig pris og et tidspunkt for hvornår bilen var klar, prisen blev lidt lavere og bilen var klar på det lovede tidspunkt.
Prisen endte på € 1842 eller ca. 14.100,-, jeg fik 10% på alle dele (Audiclub.dk rabat - så alene der er næste års kontigent betalt, tak for indsatsen til klubbens bestyrelse :D )
Det som "stikker" lidt ud på regningen er bremseskiver og bremsebelægning € 195+133, støddæmper € 247 og 8,2 liter olie til € 203. Man kunne jo tjekke prisen hos en dansk forhandler, men det gider jeg nu ikke, er godt tilfreds med pris og det jeg fik lavet.
Hører gerne om du fandt en god løsning på dit service.
Mvh - Lars Rosager

2014 Audi A6, 3,0 TDI
Fiat 500
Solgt: 2008 Audi A6, 2,7 TDI quattro s-line - +300.000 km and still going strong
Besvar

Tilbage til "Service, Værktøj eller Gør Det Selv!"